Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voiko kohdun repeämisen jälkeen saada lisää lapsia?

Vierailija
28.05.2016 |

Siis jos raskaana ollessa kohtu repeää. Tutulle kävi näin , vauva ei selvinnyt :(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kohtu silloin leikataan pois.

Vierailija
2/5 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinkö on, aina?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinkö on, aina?

No ei todellakaan ole. Sisko sai kaksoset keisarinleikkauksella. Seuraavassa synnytyksessä kohtu repesi vanhan leikkaushaavan kohdalta. Sekä siskoni että vauva olivat hengenvaarassa, mutta hätäkeisarinleikkaus pelasti vauvan ja siskoni kohtu pelastettiin. Sai tämän jälkeen vielä yhden lapsen. Ei saanut tosin nostella raskausaikana mitään yms.

Vierailija
4/5 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtu poistetaan ellei vuotoa saada muuten lakkaamaan. Ei siis todellakaan aina.

Ja raskaaksi voi tulla. Minulle on tehty leikkaus, jossa kohdun seinämää on leikattu ja kursittu kokoon. Raskaaksi saan tulla, mutta riskinä on ettei kohtu kestä supistuksia eli synnytystapa on suunniteltu sektio.

Vierailija
5/5 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin epäonnistuneen alatiesynnytysyrityksen jälkeen hätäsektio, jonka yhteydessä kohtu repesi. Itse asiassa kohtu repesi ensin ja sitten vasta kiidätettiin leikkaussaliin. Kohtu olisi leikattu kokonaan pois, jollei verenvuotoa olisi saatu loppumaan, mutta viime hetkessä alkoi verenvuoto tyrehtyä ja kohtu kursittiin kasaan. Ei kielletty uudelleen tulemasta raskaaksi, mutta päätin ihan itse olla hankkimatta enempää lapsia, koska lääkäri ilmoitti, että myös myöhemmin yritetään aina ensin alakautta. Meidän sairaalassa ylilääkärin sana pitää, joten lisää lapsia meille voisi tulla vain maakuntaa vaihtamalla.