Naisen bi-seksuaalisuus, mitä nainen haluaa naiselta?
Olen 35-vee mies ja vaimoni kanssa olemme oleet yhdessä hieman yli 10 vuotta. Meillä on todella toimiva ja "normaali" suhde. Mitä seksiin tulee niin juttelemme aika avoimesti fantasioista jne. mutta vaimoni bi-seksuaalisuus (tai jonkinlainen uteliaisuus) tuntuu olevan vaimolleni arka paikka. Tiedän, että vaimollani on ajoittain seksuaalisia ajatuksia toisista naisista. Olen kertonut vaimolleni, että asia on ihan ok ja voisin antaa hänelle luvan toteuttaakkin näitä fantasioita.. Vaimoni kuitenkin torjuu nämä minun hyväksyntäni. En jotenkin oikein osaa selittää, mutta vaimoni ei tavallaan halua myöntää että hän olisi bi tai bi-utelias. En oikein tiedä, mistä tässä on kyse, mutta epäilen että vaimollani on jokin esto joka estää häntä hyväksymästä häntä itseään bi:ksi. Ja siis siitä huolimatta me molemmat tiedämme, että hänellä tällaisia fantasioita on.
Koska vaimoni ei suostu avamaan fantasioittensa sisältöä minulle niin kysyisin teiltä, että mistä tässä varsin yleisessä naisten fantasiassa on kysymys? Siis tottakai jokaisella on omanlaisiaan fantasioita, mutta minua kiinnostaisi tietää mistä niissä noin yleensä on kyse? Eli haluaako nainen hellää ja tasavertaista rakastelua toisen kauniin naisen kanssa vai että vain toinen nainen teksi hänelle hyvää vai, että hän itse tyydyttäisi naista? Haluaisin siis yrittää ymmärtää mikä tässä fantasiassa kiihottaa.
Kommentit (65)
Jos vaimosi ei halua toteuttaa fantasioitaan? Jos hän haluaa olla vain sun kanssa? Olen itse bi mutta naimisissa, joten pysyn mieheni kanssa, ei kiinnosta huvitella naisten kanssa, olen katsos yksiavioinen.
Sulle naisesi biseksuaalisuus on fetissi. Kerrot, että voisit antaa luvan toteuttaa "näitä fantasioita", et ymmärrä että naisellasi se on osa identiteettiä. Paljon suurempaa kuin, mitä hän mahdollisesti voisi naisen kanssa tehdä sängyssä. Kysymys on ennen kaikkea rakkaudesta ja kumppanuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaimosi ei halua toteuttaa fantasioitaan? Jos hän haluaa olla vain sun kanssa? Olen itse bi mutta naimisissa, joten pysyn mieheni kanssa, ei kiinnosta huvitella naisten kanssa, olen katsos yksiavioinen.
En tiedä haluaisiko vaimoni toteuttaa fantasiaa, koska hän oikeastaan kieltäytyy puhumaan koko asiasta. Toisaalta esim. vieraisiin miehiin kohdistuvista fantasioistaan hän puhuu aivan avoimesti. Uskon siis tuon puhumattomuuden johtuvan siitä, että hän ei jostain syystä hyväksy itse hänen omia naisiin kohdistuvia seksuaalisia ajatuksiaan. Se miksi tätä asiaa täällä kyselen on siinä, että haluaisin oppia ymmärtämään naistani ja sitten yrittää tarjota hänelle jotain sellaista joka häntä tyydyttäisi. Tarkoitukseni ei ole mitenkään tuputtaa hänelle tätä fantasiaa tai sen toteuttamista, mutta haluaisin että vaimoni hyväksyisi itsensä ja omat ajatuksensa sellaisina kuin hän on. AP
Ap, sun ongelma on että näät vaimosi biseksuaalisuuden vain seksin kautta. Biseksuaalisuudesta voi keskustella myös puhumatta seksistä.
Vierailija kirjoitti:
Sulle naisesi biseksuaalisuus on fetissi. Kerrot, että voisit antaa luvan toteuttaa "näitä fantasioita", et ymmärrä että naisellasi se on osa identiteettiä. Paljon suurempaa kuin, mitä hän mahdollisesti voisi naisen kanssa tehdä sängyssä. Kysymys on ennen kaikkea rakkaudesta ja kumppanuudesta.
Naisen bi-seksuaalisuus ei ole minulle fetissi. En itse siitä juurikaan kiihotu, vaikka tiedän että moni mies kiihottuu. Itse en kokisi mustasukkaisuutta jos naisellani olisi joku tyttöystävä, jonka kanssa hän myös harrastaisi seksiä. Voisin siis hyväksyä asian jos se tuottaisi vaimolleni mielihyvää, mutta toisaalta en kokisi että se olisi minulta mitenkään pois.
Olen ajatellut itsekkin, että kyse on tuosta identiteetsiä ja vaimoni identiteetille ei jotenkin sovi että hän tunnustaisi kiihottuvansa naisista.
Minä en kokisi mitennkään, että vaimoni bi-seksuaalisuus (vaikka hän joskus fantasiansa luvallani totetuttaisi) heikentäisi mitenkään liittoamme tai kumppanuuttamme.
Ei bi-seksuaalisuus tarkoita, että naisella olisi välttämättä mitään fantasioita. Nainen vaan tuntee seksuaalista vetoa niin naisiin kuin miehiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Ap, sun ongelma on että näät vaimosi biseksuaalisuuden vain seksin kautta. Biseksuaalisuudesta voi keskustella myös puhumatta seksistä.
Tuokin voi olla ongelmani, mutta itse näen, että ongelmani on vaimoni puhumattomuus. Voisitko avata minulle hieman mitä tarkoitat?
Ymmärrän, että biseksuaalisuus tarkoittaa sitä, että voi myös ihastua samaa sukupuolta olevaan. Tältä osa-alueelta en valitettavasti tunne vaimoani, mutta jotenkin minulle on tullut sellainen käsitys, että hän vain haluaisi kokeilla seksiä toisen naisen kanssa. Jotenkin uskon, että tästä lähinnä ilmeisesti seksiin (hellyyteen, läheisyyteen, romantiikkaan???) liittyvistä fantasioistaan huolimatta hän ei tulisi koskaan kelpuuttamaan naista varsinaiseksi parisuhdekumppanikseen. Uskon näin sikis, koska vaimolleni on erittäin tärkeitä mieheiset asiat omassa kumppanissaan... Voin olla väärässäkin, kuten sanoin en valitettavasti tunne vaimoani tältä osa-alueelta. Mutta haluaisin oppia tutemaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen bi-seksuaalisuus ei ole minulle fetissi. En itse siitä juurikaan kiihotu, vaikka tiedän että moni mies kiihottuu. Itse en kokisi mustasukkaisuutta jos naisellani olisi joku tyttöystävä, jonka kanssa hän myös harrastaisi seksiä. Voisin siis hyväksyä asian jos se tuottaisi vaimolleni mielihyvää, mutta toisaalta en kokisi että se olisi minulta mitenkään pois.
Olen ajatellut itsekkin, että kyse on tuosta identiteetsiä ja vaimoni identiteetille ei jotenkin sovi että hän tunnustaisi kiihottuvansa naisista.
Minä en kokisi mitennkään, että vaimoni bi-seksuaalisuus (vaikka hän joskus fantasiansa luvallani totetuttaisi) heikentäisi mitenkään liittoamme tai kumppanuuttamme.
En tarkoita fetissillä tässä yhteydessä pelkästään sitä kiihotutko siitä miehenä vai et. Tarkoitan juuri sitä, mitä viimeisessä lauseessa sanot: et koe, että nainen voisi koskaan olla uhka liitollenne. Sulle biseksuaalisuus on vain seksiä, mielihyvää, lisämauste, fantasiaa. Biseksuaalina naisesi kuuluu seksuaalivähemmistöön, joiden oikeuksien puolesta taistellaan tässäkin hyvinvointivaltiossa edelleen. Oletko miettinyt, miltä naisestasi tuntuu esimerkiksi homofobia? Bifobia? Tiedätkö, mitä bifobia on ja miten se ilmenee? Voisiko sieltä löytyä syy, miksi naisesi kokee ehkä jopa häpeää biseksuaalisuudestaan? Biseksuaalisuutta yliseksualisoidaan kaikkialla ja sorrut tähän samaan. Ei ihme jos naisesi vaikenee.
Vierailija kirjoitti:
Ei bi-seksuaalisuus tarkoita, että naisella olisi välttämättä mitään fantasioita. Nainen vaan tuntee seksuaalista vetoa niin naisiin kuin miehiinkin.
Tätä en oikein ymmärrä, koska en näin miehenä voisi kuvitella että minulla ei olisi seksuaalisia fantasioita naisista. Jos henkilö tuntee seksuaalista vetoa naisia tai miehiä kohtaan niin minusta tuntuisi jotenkin omistuiselta, ettei hänellä olisi päässään jotain ajatusta/fantasiaa siitä mitä haluaisi näiden kanssa tehdä. AP
Ehkä hän ei ymmärrä itsekkään. Joillain on vieläkin mustavalkoinen kuva seksuaalisuudesta. Kaikki naiset tuntevat naisiin joissain määrin seksuaalista vetoa, joskus olematta edes bi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuokin voi olla ongelmani, mutta itse näen, että ongelmani on vaimoni puhumattomuus. Voisitko avata minulle hieman mitä tarkoitat?
Ymmärrän, että biseksuaalisuus tarkoittaa sitä, että voi myös ihastua samaa sukupuolta olevaan. Tältä osa-alueelta en valitettavasti tunne vaimoani, mutta jotenkin minulle on tullut sellainen käsitys, että hän vain haluaisi kokeilla seksiä toisen naisen kanssa. Jotenkin uskon, että tästä lähinnä ilmeisesti seksiin (hellyyteen, läheisyyteen, romantiikkaan???) liittyvistä fantasioistaan huolimatta hän ei tulisi koskaan kelpuuttamaan naista varsinaiseksi parisuhdekumppanikseen. Uskon näin sikis, koska vaimolleni on erittäin tärkeitä mieheiset asiat omassa kumppanissaan... Voin olla väärässäkin, kuten sanoin en valitettavasti tunne vaimoani tältä osa-alueelta. Mutta haluaisin oppia tutemaan..
Miksi oletat, että kyse on vain seksistä? Etkö pysty itse näkemään naistasi toisen naisen kanssa vakavassa parisuhteessa? Eikö hän näytä "lesbolle"? Mitä jos lukisit vaikka SETA:n sivuilta biseksuaalisuudesta ja ehkä oppisit ymmärtämään vaimoasi paremmin. Biseksuaali voi miehissä pitää miehisistä ominaisuuksista ja naisissa aivan toisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä en oikein ymmärrä, koska en näin miehenä voisi kuvitella että minulla ei olisi seksuaalisia fantasioita naisista. Jos henkilö tuntee seksuaalista vetoa naisia tai miehiä kohtaan niin minusta tuntuisi jotenkin omistuiselta, ettei hänellä olisi päässään jotain ajatusta/fantasiaa siitä mitä haluaisi näiden kanssa tehdä. AP
Hypoteettinen tilanne: kuvittele, että olet homoseksuaali. Tulet kaapista kaverillesi. Haluaisitko sen jälkeen kuvailla tarkasti seksifantasioitasi miehiä kohtaan vai voisiko asiasta puhua jollain muulla tavalla ja tasolla? Ehkä ne fantasiat eivät ole miehillekään se ensimmäinen asia, jonka kautta näin isoa ja vaikeaakin asiaa lähdetään purkamaan?
Antaisitko naisellesi luvan käydä vieraissa myös miehen kanssa? Jos et, miksi et? Jos naisesi todella on bi-seksuaali, on valtava riski että hän myös rakastuu siihen henkilöön jonka kanssa piti vain kokeilla. Naiselle seksi on harvoin "vain seksiä", siihen liittyy useimmiten myös tunnepuoli erittäin vahvasti. Nainen ymmärtää tämän ja monet muut naisen tunne-elämän asiat ihan eri tavalla kuin mies. Siksi riski siitä että kokeilusta tulee suhde on iso. Varsinkin jos/kun naisesi ei ole suhdetta naisen kanssa vielä kokenut, ensihuuma voi viedä äkkiä mukanaan. Teet ison virheen jos ajat häntä kokeilemaan.
Minulla ei ole mitenkään tarkoitus vähätellä biseksuaaleja enkä ainakaan tietoisesti ajattele, ettei henkilö voisi olla sillä tavalla biseksuaali, että hän haluaa olla vakaassa parisuhteessa osapuolen sukupuolesta riippumatta.. Minä olen kuvitellut, että fantasia naistenvälisestä seksistä olisi jotenkin suosittu naisten keskuudessa ja minua kiinnostatisi tietää mikä tuossa noin yleensä naisia sytyttää. Viestien perusteella tuossa "fantasiassa" ei siis olisi kyse vain seksistä vaan siitä, että moni nainen haaveilisi "oikeasta" parisuhteesta naiseen. Olenko ymmärtänyt oikein?
En siis halua suhtautua mitenkään väheksyvästi homoliittoihin, mutta ajattelen asiaa omista lähtökohdistani, eli lähden tavallaan siitä ajatuksesta liikkeelle, ettei naiseni koskaan jättäisi minua naisen takia. Tuo on varmaan keskeinen syy siihen, miksi en tunne mustasukkaisuutta. Tämä voi olla ihan omaa tyhmyyttyäni, koska en osaa ajatella naistani suhteessa naisnen kanssa... Toisaalta voisin ainakin ajatus tasolla suostua myös siihen että niaseni sekstaisi toisen miehen kanssa, jos hän sitten lähtisi, niin liittomme ei olisi minusta jatkamisen arvoinen.
Tuo jostain muusta kuin pelkästä seksistä fantasiointi voisi olla aivan järkevä syy siihen miksi vaimoni ei suostu asiasta minulle puhumaan.. Ymmärrän hyvin, että hän voi kertoa miulle seksifantasioistaan toisista miehistä, mutta ei halua kertoa minulle, että haaveilee liitosta toisen naisen kanssa. AP
Mistä sulle on ylipäätään tullut se mielikuva että naisesi olisi bi tai bi-utelias? Näilläkin on valtava ero ja jos et tiedä kummasta on kysymys, en todella suosittelisi yllyttämään jos haluat suhteesi säilyttää. Ylipäätään painostus missään mielessä on parisuhteessa typerää. Se, että olet ilmaissut puolisollesi että hänen mahdollinen bi-seksuaalosuutensa on sinulle ok on riittävä kannanotto asiaan. Ja hyvä että olet näin tehnytkin. Hän ei kuitenkaan mitä ilmeisimmin halua asiasta keskustella, joten olisi parempi jättää asia sikseen. Jos hän haluaa palata asiaan hän tietää että hyväksyt hänet. Se on tärkeintä.
Sanon kuitenkin vielä toistamiseen että bi-seksuaalisuus ei missään tapauksessa ole vain fantasiaa ja seksuaalisten mielihalujen toteuttamista, siihen liittyy myös parisuhde-aspekti joka sinun oikeasti kannattaa huomioida.
Seksuaalisuudella on tietysti monia muotoja ja tietenkin kyse voi olla myös pelkästä fantasiasta. Silloin en kylläkään usko että hän haluaisi sitä toteuttaa oikeasti (jälleen, älä painosta!). Siihen miksi heteronainen haluaisi seksiä toisen naisen kanssa en osaa sanoa mitään, kun olen itsekin bi.
Nro16
Ap, minua kiinnostaa, mihin perustat kuvitelmasi siitä, että haave seksistä naisen kanssa olisi naisilla yleistä?
Perustuuko kuvitelmasi lukemaasi, johonkin tutkimustietoon, keskusteluihin naisten kanssa vai mihin?
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitenkään tarkoitus vähätellä biseksuaaleja enkä ainakaan tietoisesti ajattele, ettei henkilö voisi olla sillä tavalla biseksuaali, että hän haluaa olla vakaassa parisuhteessa osapuolen sukupuolesta riippumatta.. Minä olen kuvitellut, että fantasia naistenvälisestä seksistä olisi jotenkin suosittu naisten keskuudessa ja minua kiinnostatisi tietää mikä tuossa noin yleensä naisia sytyttää. Viestien perusteella tuossa "fantasiassa" ei siis olisi kyse vain seksistä vaan siitä, että moni nainen haaveilisi "oikeasta" parisuhteesta naiseen. Olenko ymmärtänyt oikein?
En siis halua suhtautua mitenkään väheksyvästi homoliittoihin, mutta ajattelen asiaa omista lähtökohdistani, eli lähden tavallaan siitä ajatuksesta liikkeelle, ettei naiseni koskaan jättäisi minua naisen takia. Tuo on varmaan keskeinen syy siihen, miksi en tunne mustasukkaisuutta. Tämä voi olla ihan omaa tyhmyyttyäni, koska en osaa ajatella naistani suhteessa naisnen kanssa... Toisaalta voisin ainakin ajatus tasolla suostua myös siihen että niaseni sekstaisi toisen miehen kanssa, jos hän sitten lähtisi, niin liittomme ei olisi minusta jatkamisen arvoinen.
Tuo jostain muusta kuin pelkästä seksistä fantasiointi voisi olla aivan järkevä syy siihen miksi vaimoni ei suostu asiasta minulle puhumaan.. Ymmärrän hyvin, että hän voi kertoa miulle seksifantasioistaan toisista miehistä, mutta ei halua kertoa minulle, että haaveilee liitosta toisen naisen kanssa. AP
Tekstistäsi avautuu hyvin miksi naisystäväsi ei halua puhua tästä sinulle. Näet naisten väliset suhteet vain fantasioina, et parisuhteina. Älä yritä ymmärtää, et ole selvästikään kykenevä käsittämään tätä asiaa. Anna naisystäväsi lähteä paremman kumppanin luokse.
En osaa tarkalleen itsekkään kertoa mikä tuossa fantasiassa kiehtoo. Fantasioin siitä että minulla olisi sellainen hyvä tyttöystävä jonka kanssa voisi harrastaa ja tehdä yhdessä kaikkia ns tyttöjenjuttuja, eli hyvä ystävä jonka kanssa tehtäsiin näiden normaalien asioiden lisäksi toisillemme myös sekusaalista nautionta. Fantasioin sellaisesta seksistä joka olisi romanttista. Kuvittelen siis että toinen nainen osaisi luoda sellaisen romanttisen tunnelman josta minä haaveilen ja jota monikaan mies ei pystyisi luomaan. Eli minua kiihottaa ajatus romanttisesta seksistä naisen kanssa ja lisäksi tietysti esteettisesti kaunis naisen vartalo. N29