suhde varattuun
Minulla ollut suhde varattuun mieheen reilu vuoden verran. Viime viikkoina suhde on syventynyt entisestään, molemmin puolin. Mies ei kuitenkaan (tiedän, ei ne koskaan) ole ollut vielä valmis eroamaan. Hänen liittonsa on ollut jo useamman vuoden huono, mutta ilmeisesti liitto on ollut sellainen missä ongelmat siirretään syrjään, niistä ei keskustella.
Kertoi minulle että ovat vaimon kanssa menossa terapiaan, selvittämään suhdettaan. Näen tämän että haluaa vielä liittoaan rakentaa, hän taas koki sen toisin, mutta ei kuitenkaan osannut sanoa miksi sitten terapiaan haluaa. Ehkä vastauksia, vaikka koitin sanoa ettei hyvä terapeutti kerro vastauksia, vaan laittaa ne itse miettimään.
En kaipaa nyt haukkuja, tiedän itse mikä tilanne on. Olen kyllä valmis ne haukutkin vastaanottamaan jos jollakin nyt on kova tarve siitä avautua. Mutta ensisijaisesti toivoisin fiksuja näkemyksiä asiaan, ehkä kohtalotovereita.
Olisiko minun syytä siirtyä taka-alalla, vaikka se tekee kipeää vai jäädä odottelemaan tilanteeseen mistä en ole yhtään varma kuinka tulee käymään.
Onko kokemuksia terapiasta tilanteessa kun tunteet muualla, miksi haluaa terapiaan? Voiko se saada vielä suhteen kukkimaan?
Kommentit (35)
Hyvä terapeutti saa totuuden ulos ihmisestä ja voihan olla että siellä totuus paljastuu.Se on sit vaimon valinta haluaako jatkaa (hänelläkin on voinut olla muita. )
Nro 20, Et ole mies vaikka niin väität.
Imettelen, miksi haluat itsellesi jämäsuhteen.
Ihmettelen vielä enemmän sitä, miksi haluat loukata kyseisen miehen vaimoa sekaantumalla hänen mieheensä. En ymmärrä, miksi haluat ehdoin tahdoin loukata vierasta ihmistä.
Maailmassa on vapaita miehiä - ja vain sinua varten olevia miehiä.
Pettäjästä ei ole koskaan uskolliseksi puolisoksi.
Jos hän pettää vaimoaan sinun kanssasi ja päädytte yhteen, niin hän pettää sinua jonkun toisen naisen kanssa.
Kerran pettäjä, aina pettäjä? Kukahan tämänkin on keksinyt? Joku katkera petetty? Tiedän useitakin, nykyisin onnellisia ja uskollisia suhteita, jotka ovat alkaneet toisen tai molempien ollessa naimisissa. Omani mukaan lukien.
Vierailija kirjoitti:
Pettäjästä ei ole koskaan uskolliseksi puolisoksi.
Jos hän pettää vaimoaan sinun kanssasi ja päädytte yhteen, niin hän pettää sinua jonkun toisen naisen kanssa.
HÖPÖ HÖPÖ!
En halua ketään loukata. Ei tässä tilanteesssa olla siksi että jotain loukataan. Siksi tästä olen eroon pyrkinyt että ei loukkaisi, myöskään itseään. Mutta tunteet on vahvempia.
Minä nyt näen asian niin että en minä tässä loukkaa miehen vaimoa, vaan eiköhän se mies ole itse vastuussa tekemisistään? Ja toisaalta jos suhde olisi hyvä ei siihen väliin mahtuisi kolmatta osapuolta.
Näin miestä nyt illalla ja ihmetteli reaktiotani. Hänen mielestään tämä on nyt askel parempaan päin meitä ajatellen. Että lähtee nyt oikeasti tekemään eroa.
Jostain syystä en nyt ollenkaan usko että eroamaan pystyy.
ap
Ap suosittelen, että otat mieheen etäisyyttä ja yrität nähdä hänet sellaisena kuin hän oikeasti on. Onko hän todella mukava ihminen? Puolisoaan pettävä mies ei ole hyvä ja luotettava kumppani, eikä se riipu siitä kenen kanssa hän on vaan kyseessä on miehen oma ominaisuus: hän on epäluotettava. Mieti, millainen sielunmaisema on miehellä, joka pystyy pitämään kahta naista ja loukkaamaan heitä kumpaakin tuolla järjestelyllä vuosikausia? Haluatko todella sellaisen miehen itsellesi?
Peräydy vähän tuosta kuviosta ja katso mitä tapahtuu. Miehestä voi kuoriutua kokonaan uusia piirteitä, kun teet hänelle selväksi, ettet odota loputtomasti, etkä ole heti ryntäämässä hänen kanssaan avoliittoon, vaikka hän eroaisikin vaimostaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap suosittelen, että otat mieheen etäisyyttä ja yrität nähdä hänet sellaisena kuin hän oikeasti on. Onko hän todella mukava ihminen? Puolisoaan pettävä mies ei ole hyvä ja luotettava kumppani, eikä se riipu siitä kenen kanssa hän on vaan kyseessä on miehen oma ominaisuus: hän on epäluotettava. Mieti, millainen sielunmaisema on miehellä, joka pystyy pitämään kahta naista ja loukkaamaan heitä kumpaakin tuolla järjestelyllä vuosikausia? Haluatko todella sellaisen miehen itsellesi?
Tämä oli harvinaisen hyvin kiteytetty ja sitä, mitä kaikkien "salarakkaiden" pitäisi tajuta miettiä!
Se ei tule koskaan jttämään vaimoaan. Usko mua. Semmoisia ne on. Kotiin palataan joka päivä, sen oman vaimon viereen. Sinä olet kirsikkana kakussaa. Sinusta saa nauttia ilman sitoumuksia. Ihannetilanne miehellä. Saa tuplana ihailua, seksiä...
Ehdotan miettimään todella vakavastti tuota. Sä rikot itsesi. Lopeta juttunne. Se sattuu enemmän kuin mikään muu mutta on ainoa oikea ratkaisu. Hali ap!
Onhan se tavallaan totta että pettäminen on tapa paeta vastuuta silloin kun omassa suhteessa ei ole kaikki hyvin.Eli jos olisit tämän miehen kans ja suhde jatkuisi vuosia niin varmasti teillekin tulisi vaikeita aikoja koska kaikillehan niitä tulee.Mitenköhän mies ratkaisisi ne vaikeudet?
Minusta sinä ap olet vastenmielinen. Vaikka kuinka hienosti yrität kirjoittaa olet TOINEN NAINEN, ja se aina rumaa ja vastenmielistä, ja kertoo sinusta myös ihmisenä (toki miehestäkin). Mikä oikeus sinulla on loukata toisia? Mies on avioliitossa!!!
Ei ole mikään oikeus loukata, se on totta. Oikeus on elää ja tuntea.
Toisaalta joskus voi olla myös vaimolle helpotus jos tämän kautta joko saavat elämässään ensimmäisen kerran keskusteltua asioistaan tai pääsee eroon suhteesta missä ei ehkä ole ollut onnellinen. Ymmärtääkseni ei tämä vaimokaan ole mikään luotettavin kumppani ollut.
Ja nythän voidaan nostaa keskusteluun se että mies todennäköisesti vain kostaa vaimolleen minun kautta, ainakin varmasti joku löytyy joka on sitä mieltä? :D
ap
Odottelet vaan rauhassa. Eiköhän se ero siellä pikku hiljaa kypsy, ja sitten voitte alkaa rakentaa yhteistä elämää. Näin minulle ainakin kävi, ja olen nyt onnellisessa parisuhteessa. Ei onnellinen ihminen rupea salasuhteisiin.
Kiitos näistä neuvoista, hirveen hyviä on.
Jos järjellä menen oisin miehen heivannut jo monta kertaa. Ja sitä olen yrittänytkin. Tunteet vaan on sitten kääntyny aina järkeä vastaan. Minä ihminen joka olen aina pystynyt jättämään liian monimutkaiset tilanteet taakseni en nyt siihen pysty.
Taidan kokeilla neuvojanne tuosta välimaastosta. Elän elämääni, en nyt polta siltoja häneen, mutta en lähde toivomaankaan mitään. Yritän elää omaa elämääni ja jos hän minut haluaa niin eiköhän silloin ole myös vaimostaan valmis luopumaan?
Ja nyt vaan täytyy toivoa että olen tässä asiassa vahva ja pystyisin katsomaan eteenpäin, ilman sitä miestäkin. Sattuuhan tämä, mutta jotenkin tuntuu että joka tapauksessa sattuu. Ehkä olen sen jollain tapaa koko ajan tiennyt. Hyvä kysymys olikin miksi olen tälläiseen mukaan lähtenyt?
Ja jos positiivista hakee niin ehkä tälle suhteelle tulee viimein jonkilainen päätös.
Kiitos kaikille, teidän vastauksistanne sain jo yllättävän paljon voimaa. Ihana huomata että on ymmärtäväisiä ihmisiä. Pelkäsin että saan vaan täällä haukkuja kuinka tuhoan toisten ihmisten parisuhteita :(
ap