Lähihoitaja jätti 10v lapsen useita kertoja yksin viikonlopuksi, kun lähti ryyppäämään.
Hoitaakohan potilaat yhtä vastuullisesti?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/24833378-084b-4c00-91b0-f3a7797041b9
Kommentit (82)
No se ei oo kuitenkaann päiväkoti-ikäinen kuten ap.n lapset
Missäs luki, että lähti ryyppäämään? Samapa tuo mitä teki vastuutonta toimintaa joka tapauksessa.
Kyse on siitä, että lähihoitajaksi opiskelemaan otetaan täysin kelvottomia.
Ap, teko ei ole hyväksyttävä mutta missään ei lue syytä joten otsikkosi on pas kapuhetta.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia juoppoja ne lähärit on.
Olen absolutisti. t. lähäri
Normaalia 80- ja 90-luvuilla, kukaan ei puuttunut vaikka kaikki tiesi. Kiitos boomerit!
Itse kyllä jätin lapset yöksi kahdestaan kotiin, kun tein vuorotyötä.
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajasta tuli etähoitaja.
Lukiko jossain niin?
Missä isä? Kauppareissulla ostamassa maitoa ja tupakkaa?
Kaipa tuon ikäinen, hetken yksin pärjää.
Emmehän me tiedä kuinka omatoiminen ja itsenäinen kyseinen lapsi on.
Hmm... mä olin 11-vuotiaana yksin viikonloppuja, kun yh äitini oli työmatkalla. Tein itse ruuat ja hyvin pärjäsin. Jotenkin tosi ristiriitainen fiilis tuli tästä jutusta. Mun kokemuksista aikaa noin 20 vuotta, ei tullut mieleenkään että äitinibolisi pitänyt saada syyte heitteillejätöstä.
Vierailija kirjoitti:
Oon jättänyt 3 vuotiaan yksin koiran kanssa kun lähden mökkeilemään kaverien kanssa.
Olet varmasti hyvä vanhempi, lapsi kiittää. Haluatko vielä Nobel-palkinnon?
Vierailija kirjoitti:
Väärin teit ei edes koiraa ei suositella jätettäväksi yksin yli 4 tunniksi, sen jälkeen ahdistuu ja saa traumoja.
Vierailija kirjoitti:
Hmm... mä olin 11-vuotiaana yksin viikonloppuja, kun yh äitini oli työmatkalla. Tein itse ruuat ja hyvin pärjäsin. Jotenkin tosi ristiriitainen fiilis tuli tästä jutusta. Mun kokemuksista aikaa noin 20 vuotta, ei tullut mieleenkään että äitinibolisi pitänyt saada syyte heitteillejätöstä.
Kiellettiinkö sinulta minnekkään lähteminen ettei mitään vaan sattuisi ja kenellekkään kertominen, että olet yksin?
Vierailija kirjoitti:
Sama. Mutta se onkin eri asia.
Minulla on tuon ikäinen lapsi. En jättäisi yksin yöksi, vaikka vastuullinen ja fiksu onkin. On kuitenkin täysin lapsi vielä. Lapsia ei jätetä yksin yöksi, nuoren voi jättää.
Meinasin tulla kommentoimaan, että kyllä tuon ikäinen pärjää yksin yön yli, mutta kyseessä olikin koko viikonlopun mittaisia ryyppyreissuja. Toivottavasti lapsi otettiin huostaan.