Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

suhde varattuun

tilanteessa johon en koskaan ajatellut joutuvani
28.05.2016 |

Minulla ollut suhde varattuun mieheen reilu vuoden verran. Viime viikkoina suhde on syventynyt entisestään, molemmin puolin. Mies ei kuitenkaan (tiedän, ei ne koskaan) ole ollut vielä valmis eroamaan. Hänen liittonsa on ollut jo useamman vuoden huono, mutta ilmeisesti liitto on ollut sellainen missä ongelmat siirretään syrjään, niistä ei keskustella.

Kertoi minulle että ovat vaimon kanssa menossa terapiaan, selvittämään suhdettaan. Näen tämän että haluaa vielä liittoaan rakentaa, hän taas koki sen toisin, mutta ei kuitenkaan osannut sanoa miksi sitten terapiaan haluaa. Ehkä vastauksia, vaikka koitin sanoa ettei hyvä terapeutti kerro vastauksia, vaan laittaa ne itse miettimään.

En kaipaa nyt haukkuja, tiedän itse mikä tilanne on. Olen kyllä valmis ne haukutkin vastaanottamaan jos jollakin nyt on kova tarve siitä avautua. Mutta ensisijaisesti toivoisin fiksuja näkemyksiä asiaan, ehkä kohtalotovereita.
Olisiko minun syytä siirtyä taka-alalla, vaikka se tekee kipeää vai jäädä odottelemaan tilanteeseen mistä en ole yhtään varma kuinka tulee käymään.
Onko kokemuksia terapiasta tilanteessa kun tunteet muualla, miksi haluaa terapiaan? Voiko se saada vielä suhteen kukkimaan?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiassa voi olla myös kyse halusta selvittää asiat perusteellisesti myös itsensä kanssa. Selvittää mitä elämältä suhteessa toisiin ihmisiin haluaa. Ja ehkä kuitata koko juttu, saada rohkeutta erota.

Vierailija
2/35 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä tältä suhteelta haluat? Mies kuulostaa siltä, ettei oikein tiedä mitä haluaa. Ehkä saa sen selville terapiassa, ehkä ei. Oletko miettinyt, että sinä saatat olla vain yksi tapa paeta kodin ongelmia, kääntää katse pois? Jos itselläni olisi ko. tilanteessa vahvoja tunteita, pistäisin ehkä tapailun jäihin terapian ajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun salarakkaani ei olisi vuoteen saanut aikaiseksi erota muka huonosta avioliitosta ja nyt olisi lähdössä vaimonsa kanssa pariterapiaan niin kyllä tulkitsisin sen niin, että tahtoo vielä vaimonsa kanssa yrittää saada välinsä kuntoon ja minä olisin sitten vaihtoehto nro2. Siirtyisin kaikessa hiljaisuudessa takavasemmalle.

T.Itsekin salasuhteessa oleva

Vierailija
4/35 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne miehet halua erota, koska ovat niin monta vuotta elämästään tuhlanneet siihen nykyiseen, niin haluavat pysyä yhdessä. Toki yhteiset lapset ja vapaa-ajanviettotavatkin yhdistävät ihan erilailla, kun sinua ja sitä miestä, jonka olet tuntenut vasta vähän aikaa, eikä teillä ole niitä samanlaisia arkisia koettelemuksia jotka vanha pariskunta on yhdessä kokenut. Toki seksisuhde voi toisen naisen kanssa voi hetkellisesti kiinnostaa, jos siinä saa omaa miehistä itsetuntoa pönkitettyä.

Vierailija
5/35 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala tilanne. Rakastuneena sinun on varmasti vaikea laittaa suhdetta poikki tai jäihin. Ehkä se olisi nyt kuitenkin viisainta. On hyvä, että pari menee terapiaan. Mutta mikä on lopputulos, sitä ei voi tietää. He saattavat tulla siihen tulokseen, ettei suhdetta kannata jatkaa. Niin ilmeisesti usein käy. Mutta monet löytävät tien yhdessä eteenpäin. 

Vierailija
6/35 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörittele myös mielessäsi se, että olisitko valmis miehen kanssa vakavaan suhteeseen? Mies on pettänyt kanssasi nykyistä kumppaniaan aika pitkään. Toimisiko luottamus? Jos yhtään epäilyttää, veivaa mies jo tässä vaiheessa..

Vierailija
7/35 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos fiksuista vastauksista.

Meidän suhteemme on ollut ylä- ja alamäkiä vuoden ajan. Ollaan molemmat koitettu irti toisistamme useammankin kerran. Emmekä ole siinä onnistuneet. Hänen ollut vaikea luottaa tilanteessa koska olen sinkku. Ja minun taas ollut vaikea luottaa että hän koskaan eroaisi. Tällä tavoin suhde jatkunut näin pitkään, uskon että myös minun epävarmmuteni yksi syy miksi ei ole uskaltanut erota, lähteä "turvallisesta tyhjyydestä"  Suhteemme alkoi ystävyydestä ja on vahvasti syventymässä rakkaudeksi. Mies on (niin hölmöltä kuin se kuulostaakin) hyvin rehellinen ja toisaalta taas pelkää hypätä uuteen, koska käytännössä on ollut vaimonsa kanssa koko aikuisuutensa.

Ihmetteli kun kerroin että tilanne pelottaa, että enkö ole huomannut kuinka tärkeä hänelle olen, että ei ymmärrä miksi pelkään. Näkee siis tilanteen ihan toisin kuin minä. Mutta toisaalta ei kuitenkaan halunnut minua tänään tavata, vaikka olimme jo niin sopineet..

ap

Vierailija
8/35 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintä mitä voit tehdä on että elät omaa elämää ja tapailet myös muita miehiä.Eihän se varmaan oo helppoa jos oikeesti muut ei kiinnosta mutta varattuun keskittyminen ei vaan oo järkevää.Mies on kuitenkin rehellinen sulle kun kertoo terapiaan menosta. (Moni jättäis mainitsematta koska se tosiaan antaa kuvan että jonkinlaisia tunteita molemmilla vielä on.) Mieti jo etukäteen miltä se tuntuu jos mies sanoo että terapian jälkeen päättivät vaimon kans vielä yrittää.

Vierailija
9/35 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida vieläkään tajuta olevasi vain kolmas varapyörä jonka paikka tulee aina olemaan takakontissa piilossa.

Vierailija
10/35 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä..

Meidän suhteemme ei ole perustunut seksiin, itse asiassa seksi on tullut kuvioihin vasta viimeisten viikkojen aikana. Meillä paljon yhteistä, olemme tunteneet jo useamman vuoden ennen suhdettamme. Vapaa-ajan tekemistä meillä on miehen kanssa enemmän kuin hänellä ja vaimolla kai koskaan ollut.

ap

Vierailija
11/35 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin mies eroaa kovin pian, koska saa nyt molemmista suhteista hyvät puolet. Täydellinen tilanne miehen kannalta. Ei ole tarpeeksi rakastunut sinuun että haluaisi aiheuttaa vaimolle surua ja käydä läpi riitaisaa avioeroprosessia. Jos vaimo tietäisi sinusta saattaisi tilanne muuttua. Säälittävää vaimon kannalta että mies menossa terapiaan muttei siellä luultavasti kuitenkaan kerro panevansa toista naista.

Vierailija
12/35 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on itse asiassa kertonut minusta vaimolleen. Tarkalleen en tiedä mitä on kertonut. En tiedä eikä vaimo halua nähdä totuutta vai onko kertonut niin pieniä asioita ettei niiden vuoksi ole vaimolle tullut tarvetta erota.

ap

Vierailija
13/35 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pariskunnalla yhteisiä lapsia? Ne olisivat syy jatkaa yhdessä.

Vierailija
14/35 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että sun kannattaa nyt vain vetäytyä ja antaa miehen tehdä päätös rauhassa.

Mä olin se naimisissa oleva osapuoli. Meillä alkoi seksillä ja syventyi muuksi. Puolen vuoden suhteen jälkeen tajusin, että enhän mä näin voi elää. Valehdella ja pettää. Loukata kaikkia koko ajan. Tiesin, että puolen vuoden salasuhde olisi jo ihan hirveä loukkaus puolisoani kohtaan, enkä nähnyt enää mahdollisuutta jatkaa avioliittoa. Eihän sellaisesta olisi voinut toipua, etenkään kun mulla itselläni ei ollut mitään motivaatiota enää tehdä töitä sen avoliiton eteen. Avioliitto ei siis kaatunut siihen että rakastuin toiseen, se oli kaatunut jo aikaisemmin, ei vaan osattu eikä uskallettu myöntää. Viimeinen naula arkkuun.

Erosin. Nyt ollaan oltu salasuhdemieheni kanssa 3 vuotta yhdessä. Ja äärettömän paljon on vaatinut työstämistä, että edes jonkinlainen luottamus tässä suhteessa olisi... Koen, että olen ihan ansaitusti koko ajan suurennuslasin alla ja mua tarkkaillaan. Mutta olen sinut sen kanssa.

Vierailija
15/35 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on yhteisiä lapsia, mutta jo lähes aikuisia, se on ollutkin yksi iso syy miksi mies ei ole uskaltanut erota.

Minulla ei olisi tarvetta epäillä tätä miestä jos meille suhde tulisi. Vaikea selittää kokonaisuutena tilannetta mutta en usko että hän on lähtenyt suhteeseen kanssani hakeakseen jotain muuta. Heidän suhde ollut huonoa jo pitkään. Itse haluan uskoa ettei toisella ole tarvetta pettää jos suhde voi hyvin. Siksi luottaisin häneen jos vain suhteemme voisi syventyä ja olisi hyvä, kuten uskoisin. Me voimme jakaa lähes kaikki asiat keskenämme. Ollaan rehellisiä toisillemme. Eihän se välttämättä aina niin tulisi olemaan, mutta jos siihen pyrkisi, uskoisin että suhde hyvin toimisi.

Vierailija
16/35 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En leiki terapeuttia, mutta vastaan kuitenkin kysymyksillä:

- Miksi et pysty luopumaan tästä suhteesta? Etkö salli itsellesi erehdyksiä? Eikö se toinen nainen saa voittaa? Tahriiko suhteen loppu ne vapaa-ajankuviot, joita teillä on?

- Onko vaimo "niin herkkä" ettei mies voi kertoa totuutta hänelle?

- Mitä neuvoisit ystävääsi tekemään, jos olis tilanteessasi?

Vierailija
17/35 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuteksti kolahti, ihan kuin minun kirjoittamaa mutta siihen yhtäläisyydet sitten loppuikin.

Mikäli rakastat oikeasti miestäsi, annat sen mennä eli katkaiset suhteen nyt heti. Totaalisesti. Etkä anna mitään mahdollisuuksia terapian jälkeiseen elämään. Anteeksi nyt vaan mutta kyseessä on ihminen jonka kanssa suunnittelet loppuelämääsi, haluatko semmoisen torson joka pähkii huonon omantunnon kanssa koko loppuikänsä? No et todellakaan, vaan tahdot ja haluat kokonaisen miehen joka seisoo omilla jaloillaan ja on sinut menneisyytensä kanssa. Ja se ei ole tuo mies, elette tapaa joskun 3 vuoden päästä uudelleen.

Itse otin eron lasteni isästä 6 vuotta sitten ja erosta toipumiseen meni yli 2 vuotta jonka jälkeen vasta aloin edes harkitsemaan tutustumisia. Tässä välissä on ollut vuoden laastarisuhde ja nyt tosiaan tämä vuoden verran suhde varattuun. Lapseni ovat murrosiässä enkä todellakaan tähän eron jälkeiseen murkkulandiaan kuvittele ottavani ketään. Katson sitten kun muuttavat vuosien päästä omilleen.  Hänellä samanikäisiä lapsia mutta on matkatyössä ollut jo 10 vuotta ja lähtötilanteessakaan avioliitto ei ole voinut hyvin; asia joka ei minulle kuulu vaan jokainen tekee omat päätöksensä elämässään. Nähdään kun nähdään, tulevaisuutta en ole hänelle luvannut. Koska tosiaankin mikäli se ero koittaa kuulehan, siitä ne "vaikeudet" vasta alkaakin kun pitää päättää missä asuu, lasten tapaamiset 1 viikko vai joka toinen viikonloppu, omaisuuden ositus yms yms. Harkinta aikakin on puoli vuotta, haluatko oikeasti vain odottaa ja odottaa ja odottaa? Ehei, anna miehelle tilaa ja häivy. Etsi itsellesi joku aivan muu. Semmoinen joka on sinut menneisyytensä kanssa, jonka kanssa oikeasti rakentaa tulevaisuutta.

Vierailija
18/35 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei saanut vielä aikaiseksi erota, ei se eroa ellei jää kiinni. Nysvä mikä nysvä, en panisi

Vierailija
19/35 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sotke sen miehen elämää enempää. Lapsetkin siinä mukana, joiden elätuksesta mies on vastuussa. Anna hänen erota ensin ja muuttaa omilleen, mutta tuskin hän haluaa aloittaa aloittaa kaiken alusta. Jos on fiksu mies, niin tajuaa, ettei se vaihtamalla parane eikä rakkaus ole ikuista. Kyllä niitä vapaitakin miehiä on olemassa.

Vierailija
20/35 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole kertonut vaimolleen totuutta teistä. En nyt aivan luottaisi hänen sanomisiinsa muutenkaan. Selvästi haluaa rakentaa tulevaisuutta vaimonsa ja perheensä kanssa.

Olen mies ja tunnen miehet. He eivät kykene moneen asiaan yhtäaikaisesti.

Neuvon että tee hänelle selväksi, ettet ole pelkästään häntä varten sillä hänkään ei ole yksinomaan sinua varten.

Sen hän on jo selventänyt hyvinkin selvästi.

Lähde katselemaan uusia tuulia. Aika näyttää miten heidän liittonsa jatkuu mutta älä jää missään tapauksessa odottelemaan vaan jatka omaa elämääsi ja katse muualle. Ehkä olet liian kilttikin. Vähän itsekkyyttä kehiin!