Mahdutko edelleen vaatteisiin, joita käytit yläasteella??
Kommentit (86)
Yläasteella? Olin silloin useamman sentin lyhyempi ja myös painavampi kuin aikuisena.
Kysyisit ennemmin mahdutko samoihin vaatteisiin kuin 18-vuotiaana, jolloin alkaa olla jo lopullisessa pituudessa ym.
Lantio tosin muotoutuu usein vasta parikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Yläasteella? Olin silloin useamman sentin lyhyempi ja myös painavampi kuin aikuisena.
Kysyisit ennemmin mahdutko samoihin vaatteisiin kuin 18-vuotiaana, jolloin alkaa olla jo lopullisessa pituudessa ym.
Lantio tosin muotoutuu usein vasta parikymppisenä.
Kyllä tytöistä suurin osa on kasvanut pituuskasvunsa yläasteella.
Nyt on ikää 63 v. ja painoa noin 10 kg enemmän. Tuskin mahtuisin.
En mahdu. Olin varmaan 173 cm ja 40 kg.
N59
Paidat ja mekot menee hyvin, housut tekis tiukkaa lantiosta kolmen lapsen jälkeen, samoin kenkä 1,5 numeroa isompi nyt. Olin tän 165 cm jo 14v vanhana, välillä painanut vähän vähemmän, välillä jonkun kilon enemmän, mut hoikka ja urheilullinen olin jo teininä ja yhä edelleen 😅
Edelleen on yksi hupparitakki käytössä. Ikää 42.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lantio tosin muotoutuu usein vasta parikymppisenä.Kyllä tytöistä suurin osa on kasvanut pituuskasvunsa yläasteella.
Ehkä lyhyet ja keskimittaiset.
Ja tietysti tilanne voi olla jo vähän eri ysin keväällä kuin seiskalla tai kasilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lantio tosin muotoutuu usein vasta parikymppisenä.Kyllä tytöistä suurin osa on kasvanut pituuskasvunsa yläasteella.
Ehkä lyhyet ja keskimittaiset.
Ja tietysti tilanne voi olla jo vähän eri ysin keväällä kuin seiskalla tai kasilla.
Itse olen keskimittaista pidempi ja 3cm olen kasvanut 6. luokan terveystarkastuksen jälkeen. Kuukautiset alkoi 12v.
15v 177/70. 40v 177/72.eli kyllä. m40
Helposti. Oli yläasteella aika, jolloin oli muodissa vaatteet mallia teltta :D
Ai mahdunko niihin huppareihin, joihin olisi tuohon aikaan mahtunut kolmekin poikaa samanaikaisesti sisälle? No ihan niin paljon en ole lihonut, vaikka kieltämättä massaa on tullut kerrytettyä vuosien saatossa.
En tietenkään. Nykyään reiden ympärys vähän enemmän kuin vyötärön ympärys silloin.
On mulla yksi huppari ja verkkatakki käytössä yläasteajoilta, mutta olen kyllä kasvanut pituutta varmaan kymmenen senttiä niistä ajoista ja painoakin tullut, eli kaikkiin tuskin sopisin.
Mahdun. Käytin koko raskausajan takkia, joka oli ostettu minulle 8.luokalla. Se oli ainut, joka mahtui viimeisillään ollessakin kiinni :D Uudemman mallisia ei ollut toiveitakaan saada mahtumaan. En todellakaan ole enää saman kokoinen kuin olin yläasteella, mutta vaatemuoti oli silloin hyvin erilainen.
En todellakaan mahdu. Yläasteella painoin n. 40 kg vähemmän ja käytin kokoa 38. Nyt käytän kokoa 44. Pituutta hieman reilu 180 cm.
Mahdun, mutta hihat ja lahkeet olisivat niissä auttamatta liian lyhyet. Kasvoin vielä lukioaikana noin 15cm.
Painan vähemmän nyt kuin yläasteella, pituus sama. Yläasteaikaisia vaatteita en omista enää mutta ne olisi varmaan isoja. N27, 2 lasta.
Paitoihin joo, housuihin en. Yläasteella oli farkkuja, joissa niin matala vyötärö, että alushousuja ei voinut käyttää. Olen synnyttänyt kaksi lasta, toisesta jäi sen verran löysää ihoa ettei olisi kaunistus tollaset housut ja lantiokin leveämpi kuin silloin.
Painoa nyt ei paljoa ole enempää, sopivasti kuitenkin, olin todella hoikka silloin (48kg silloin, 57 nyt). Hyvä näin
N37
Joihinkin pikkareihin joo ja paitoihin kaikkiin