Kuopion kirpputorilla varastettu paljon lastenvaatteita
Eräällä kuopiolaisella kirpputorilla minulta varastettiin lasten merkkivaatetta lähes sadan euron arvosta. Oli ylen sivuillakin juttu. Epäilty kai saatu kiinni. Tosin uusiahan aina ilmaantuu. Vieläkö uskallatte myydä merkkivaatetta kirpputorilla vai pelkästään netissä?
Kommentit (55)
Joo, nuo jälleenmyyjät on kauheita! Hyökkäävät haukkana penkomaan vaatteita, silloin kun vien uusia myytäväksi. Siitä tunnistaa ne.
Ai sitäkö se tarkoittaa? :D mä oon joskus ihmetellyt ä, miksi viisikymppinen tyylikäs nainen penkoo vimmoissaan teinivaatteita. Nyt tiedän, että myy eteenpäin :/
Vierailija kirjoitti:
Tuli just mieleen, että onkohan ikinä myyjät varastaneet. Näkevät kuitenkin vasta tulleet vaatteet ja tietävät tarkkaan, mitkä ovat arvokkaita.
Olen miettinyt tätä niiden kirppareiden, myös netti-, osalta, joissa kirpparinpitäjä voi määrätä vaatteista, laitta esille, laittaa pois, hinnoitella. Otetaanko siitä välistä jokin vähän kivemman näköinen itselle tai sukulaisille? Sopivasti sellainen, joka ie ole liian kallis ettei jää kiinni, vaan kohtuuhintainen, mutta erityisen kiva ja nätti vaate. Jälnneemyynti on jo vähän absurdia. Kuka jaksaa?
Multa hävisi just tässä myyjien hinnoittelemassa palvelumyynnissä pari arvokasta vaatetta. Lahdessa sattui tämä.
Mulla kans vaatteet meni jälleenmyyjille. Myin bodeja eurolla ja hyviä toppahaalareita muutamalla eurolla. Ärsytti tosi paljon, kun näin mun vaatteet myöhemmin toisessa rekissä. Toivottavasti kukaan ei ostanut, oli nimittäin kalliit hinnat!
Minä voin muutama vuosi sitten ja kaikki me&i -vaatteet vietiin. Jaksoi melkein huvittaa, miten joku kehtaa. Miten jotkut lastenvaatteet voi olla niin tärkeitä, että riskeeraa kiinni jäämisen rikoksen. Varsinkin jos on äiti.
Multa on viety päiväkodin lokerosta me&i paita :D muut ei kelvannut! Tais olla tuttaa ja cirafia :D
Varastettiinkohan ennen Reimaa? Joskus kymmenen vuotta sitten se oli cool :D
Joo ja sitä ennen tarjoustalon verkkareita? Oikeesti, ennen oli paljon paremmin. Lapsilla käyttövaatetta päällä, Prismasta ostettua. Kenenkään ei tarvinnut varastaa :)
Ai, mä luulin että Reima ois merkkivaate :D Mulla ei tosin oo lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Paljon on varasteltu Jyväskylässäkin
Aivan varmasti. Käyn jatkuvasti parilla parhaalla kirppiksellä ja niistä suuremmalla olen nähnyt vaatteista irrotettuja hintalappuja ja jopa uusien vaatteiden tuotelappuja pitkin lattioita. (En tarkoita vahingossa pudonneita, alun perin huonosti kiinnitettyjä lappuja). Kerran löysin lasten ulkoilupuvun tuotelapun, joissa oli kiinni hintalappukin ja menin viemään sitä ko. pöytään. Pöydässä tai missään muuallakaan kirpparilla ei näkynyt tuota pinkkiä lasten ulkoilupukua.
Jos kirppiksillä olisi resursseja, niiden kannattaisi perustaa erillinen osasto, jossa kalliimmat vaatteet ja kengät olisivat myynnissä ja niitä saisi sovittaa vain valvotusti. Ostopäätöksen tekeminen ja vaatteen/tuotteen maksaminen tapahtuisi tuossa samassa pisteessä.
Tuotteiden hintalappuihin kannattaa kirjoittaa selvästi, mistä tuotteesta on kyse. Esimerkiksi "kuppi" tai "paita" ei auta, kun epärehellinen henkilö ottaa halvan "paidan" hintalapun ja vaihtaa sen kalliimman paidan hintalappuun. Kannattaa siis kirjoittaa, että kyse on esim. punaisesta Puman t-paidasta tms. Edelleen kehotan kirppismyyjiä kiinnittämään hintalaput vaatteisiin muutenkin kuin lappujen liimalla. Itse ompelisin hintalaput muutamalla pistolla vaatteeseen siten, että vaatteen kokonumero jää näkyviin. Nuppineula on ostajan sormille aina ikävä yllätys. Nitojan käyttäminen pilaa trikoovaatteen, jos lapun nitoo muualle kuin kokolappuun. Jos myy kenkiä, kannattaa hintalappu laittaa kumpaankin kenkään. Yllättävän usein kenkäparin toinen kenkä saattaa olla aivan toisella puolella kirpputoria, eikä kukaan tiedä, mistä se on peräisin, ellei juuri siinä kengässä satu olemaan hintalappua.
Varkaat pilaavat kirpputorifiiliksen ja aiheuttavat pahaa mieltä ja taloudellisia tappioita. Siksi kaikki keinot heidät touhujensa vaikeuttamiseksi ovat tarpeen.
Mä en tajua miten kameravalvonta ei toimi? Näkeeköhän ja tyyppi vie sovituskoppiin vaatetta ja sit ei palauta/osta.
Kyllä ne varkaat kiinni saadaan ennemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Citypörssi taitaa olla paras Kuopiossa. Itse sieltä ostanut paljon lastenvaatetta. Ikävää, jos on tollaisia kokemuksia. Pitää valikoida tarkkaan, mitä aion laittaa myytäväksi.
Citypörssi HAH HAH... Paikka missä omistajan ostajat käy aina sulkemisajan jälkeen kaikki paikat läpi ja ostaa sieltä kaikki mikä on hyvää ja halpaa! Sitten laittavat ne myytäväksi omiin paikkoihin. Siellä on paikkoja missä on kuukausi täynnä samat tavarat.
Käytän vielä Huuto.nettiä, varsinkin niihin kalleimpiin merkkivaatteisiin. Myyn ja ostan. Siellä saa olla kuitenkin myyjänä ja ostajana anonyymi siihen asti, että henkilöllisyys paljastuu vain ostajalle. Koen sen miellyttävämmäksi. Siellä on helppo myydä vaatepaketteja, määrittää itse hinta ja alaraja ja paljon muuta.
Olen käyttänyt myös Vähänkäytetty.fi:ä ostamiseen ja myymiseen. Siellä saa säilyttää täysin anonyymiytensä, ostaa ostoskoriin monen eri myyjän ostoksia samaan postihintaan ja palauttaa, jos ei tykkääkään. Ei joudu kenenkään kanssa tekemisiin ja kahnauksiin, nimi ei tule ostajille tai myyjille koskaan esiin, voi määrittää hinnan itse edelleen (lisäävät vain 1 euron omaan hintaan, ja tosin pudottavat 20 % tietyn ajan kuluttua). Ei tarvitse alkaa hiki hatussa punnita vaatteita ja miettiä postarehintoja ja lähetyspakkauksia. Siellä kauppa todellakin käy ja olen ollut tyytyväinen ostajana ja myyjänä. Toivottavas5ti moni muukin löytää sen, niin löydän lapsille sieltä kaiken ja saan omanikin myydyksi :D