Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olet ammatiltasi ja kuinka läheisesi yrittävät hyötyä siitä?

Vierailija
27.05.2016 |

Itse olen valokuvaaja ja saan toisinaan tutuilta pyyntöjä kuvata ylioppilasjuhlat tai kastetilaisuuden ilmaiseksi tai kahvittelupalkalla. En suostu, yleensä sanon olevani jo varattu kyseiselle päivälle.
Pyytäjät ovat jopa sellaisia kaukaisempia sukulaisia, joiden kanssa emme ole muuten missään tekemisissä. Samaan syssyyn työtäni vähätellään, kuinka turhaa on maksaa ammattivalokuvaajille :D Ymmärrän että ulospäin voi näyttää että minä vain räpsin parit kuvat ja kallis kamera hoitaa loput, muttei se ihan niinkään mene.

Tämä nyt ei ole varsinaisesti vastaus otsikkoni kysymykseen, mutta kerron silti. Olin nuorena opiskelun ohessa töissä kyläkaupassa, eli hallitsin kaikki normaalit ruokakauppajutut kassan käyttämisestä hyllyjen hoitamiseen, Postin, Veikkauksen, videovuokraamisen, pullonpalautuksen jne. Asiakkaat saattoivat olla aivan ummikkoja Postin ja Veikkauksen asioista ja heitä piti osata neuvoa. Usein iltaisin suljin kaupan työkaverin kanssa (henkilökuntaa ei ollut mitenkään liikaa kiireisinäkään aikoina) ja viikonloppuisin avasin koko puljun aamulla. Erikoistilanteita tuli lähes jokaisella työvuorolla.
Tutut pitivät hommaa tavallisena tylsänä liukuhihnatyönä, jonka pingviinikin hoitaisi. Eikä työ nyt sinänsä vaativimmasta päästä ollutkaan, mutta kyllä siinä oli älytön määrä muistettavaa/osattavaa :D

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tulee kätilö ja toivon, ettei tutut hirveästi yritä hyötyä siitä muuten kuin neuvojen muodossa :D

Vierailija
42/49 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatalouslomittaja, appiukko olettaa että ilomielin käyn hoitamassa hänen kantturat vapaa päivinäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lentokentän lähellä hotellissa töissä ja joskus on joku tuttu tai sukulainen mankunut alennuksia hotelliöistä. Ei onneksi tämän ihmeempää.

Mutta pakko kertoa tämä... Isäni on juristi ja sukunsa ainoa akateeminen tai yleensäkään kouluttautunut ihminen. Isän vanhemmat ovat työttömiä juoppoja, samoin yksi sisaruksista. Muutkin sukulaiset ovat enimmäkseen elämäm koululaisia ja pikkurikollisia. Vielä kymmenen vuotta sitten isä jaksoi passata näitä sukulaisia ja ratkoi heidän lainopillisia ongelmiaan vähän väliä. Lisäksi isän vanhemmat ja sisarukset mankuivat rahaa jatkuvalla syötöllä, koska tottahan isä on rikas kuin mikä. No ei ole, vaan ihan keskituloinen ihminen. Sitten isä sairastui vakavasti ja joutui pitkälle sairaslomalle, jolloin hänen oli pakko kieltäytyä sukulaistensa jatkuvasta passaamisesta. Tästähän nämä elämäm koululaiset riemastuivat ja yhteisvoimin kääntyivät isääni vastaan. Ketään ei kiinnostanut, että isä oli vakavasti sairas, vaan häntä haukuttiin pihiksi porvaripaskiaiseksi yms. Nykyään isällä on välit poikki sukunsa kanssa ja hyvä niin.

Vierailija
44/49 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen leipuri-kondiittori.

Eipä ehkä niinkään hyväksikäyttöä, mutta jokseenkin aina oletetaan perheen kesken että tietysti leivon juhliin. Voisihan siitä toki kieltäytyäkin, mutta toisaalta olen jokseenkin nirso syömisten suhteen ja itse leipoessani tiedän ainakin että tuotteet ovat varmasti hyviä (omasta mielestäni), niin mikäs siinä.

Perheelle teen ihan tarvikehinnalla, muille jollakin sopivaksi katsotulla summalla.

Vierailija
45/49 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pankkineiti, eipä musta voi hirveesti hyötyä, kun lainamarginaaliin en voi oikein vaikuttaa. Joskus joku kysyy vero-opastusta tai kuolinpesien hoidosta, autan mielelläni jos vain pystyn.

Vierailija
46/49 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja. Pitäisi auttaa varsinkin aikuisopiskelijoita kirjallisista töissä. Menen ja katson sekametelisoppaa, joka on copypastattu eri nettisivuilta. Huokaus. Tekisi mieli kirjoittaa koko tarina uusiksi. Ihmiset ei tajua, että vaikka mä "katson" jotain juttua, siitä ei tule välttämättä kymppiä.

Yksi tarjoutui leipomaan mulle, jos kirjoitan esseen. En suostunut, vaikka inhimillisesti ajatellen olisi ollut hyvä vaihtokauppa mulle, oli jotkut juhlat tulossa. Ehkä hän jopa sen vuoksi tarjosi tätä.

Vierailija
47/49 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysikko. Kukaan ei yritä hyötyä mitenkään. Joskus on joku kysynyt jotain ydinvoimaan liittyvää.

Vierailija
48/49 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LVI-asentaja, pahin oli kun keskellä viikkoa mummon sisko soittaa että pitää tulla vuotava putki paikkaamaan, ilmaiseksi tietenkin. Tämä sisko asuu Enontekiöllä, minä taas Espoossa, ja opiskelen vielä yliopistossa (en siis ole LVI-alan töitä tehnyt päivääkään mutta koska tutkinto löytyy niin...) enkä voi vain päättää olla pois monta päivää että pääsen korjaamaan putken. Plus köyhällä opiskelijalla kuten minä ei junalippuihin ole varaa.

Minä pyysin alan töitä tekemättömän LVI-asentajan veljeni asentamaan meille tiskikoneen. Ei ihan onnistunut. Piti pyytää oikea putkimies paikalle, ja ilmeni että se oli meille ilmaista, asuttiin opiskelija-asuntosäätiön asunnossa.

Vierailija
49/49 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri.

Tuttavat yrittävät hyötyä monella tavalla. Ystävät ja läheiset eivät. Tuttavat etäännytän kieltäytymällä, ystäviksi ja läheisiksi jäävät vain ne fiksut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi