Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomalle Berliiniin. Kokemuksia?

Vierailija
27.05.2016 |

Heinäkuussa tarkoitus lähteä lomalle 4-5 päiväksi Berliiniin. Vähän kiinnostaisi kuulla siellä käyneiltä (tai asuvilta) minne kannattaa esim majoittua, missä kannattaa käydä ym. :)

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Berghain

Aika passé ;)

Et oo tainnut päästä jonoa pidemmälle kommenttisi perusteella.

Vierailija
22/36 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerro mulle, pääsekö Fuhrerbunkkeriin kuten joku tossa väitti.

Ei kukaan ole tässä ketjussa väittänyt että Fuhrerbunkeriin pääsee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos käyttäist hakua, ap?

Siis tämä sama kysymys aina täällä. Jos käyttäisit hakua, niin löytäisi 100000 ketjua samoilla vastauksilla. 

Mä olen lähdössä pariinkin euroopan maahan ja ihan itse googlailen niitä enkä kysele tyhmiä.

En ole ap mutta mulla ei ainakaan tän palstan hakutoiminto edes toimi mobiililla. Vaan johan nämä keskustelupalstat joutaisivat kuolla pois, jos ei mistään voi aloituksia tehdä kun kehotetaan aina vain googlettamaan.

Vierailija
24/36 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme Apartments am Brandenburger Torin kämpässä, Brandenburgin portin lähellä. Ihan kiva DDR:n aikana rakennettu kämppä, vähän haalistunut mutta kaikki mukavuudet myös wifi. Muutaman korttelin päässä (etelässä) tosi iso ostari Leipziger Mall jossa liikkeitä vaikka muille jakaa.

Saksalainen kummallisuus on se, että käteinen raha on valttia. Oikeastaan pankkikortilla ei voi maksaa alle 10 tai jossain paikoissa alle 20 e ostoksia.

Vierailija
25/36 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONko Berliinissä oikeasti niin kuuma ja painostavan helvetillinen ilma heinäkuussa kuin olen kuullut parilta ihmiseltä? Ovat sanoneet, että ihan trooppisen huuruinen :D 

Onko suositella mitään erikoisempia nähtävyyksiä? Kaikenlainen kummallinen ja poikkeava olisi mahtavaa, ei tuo kaupungin kiertely ja arkkitehtuurin ihmettely oikein nappaa. 

Olisi lähtö Berliiniin joskus heinäkuun lopulla mulla ja kahlaan tässä matkakertomuksia ihan vaihkona. 

t. langan juuri spottasin!

Vierailija
26/36 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap mutta mulla ei ainakaan tän palstan hakutoiminto edes toimi mobiililla.

ei toimi haku!

Vierailija
27/36 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerro mulle, pääsekö Fuhrerbunkkeriin kuten joku tossa väitti.

Ei kukaan ole tässä ketjussa väittänyt että Fuhrerbunkeriin pääsee

Ai jos luettelee nähtävyyksiä ja viimeisenä Fuhrerbunkkerin, niin ei se oikeesti tarkoitakaan, että sinne pääsee mitään näkemään. Joo, mä neuvon myös pari parkkipaikkaa, joita voi mennä ihmettelemään.

Kiitos sen sijaan näille Kotkanpesän ja Sudenpesän (Puolassa) neuvojille, sielläkin on lähinnä raunio, mutta on kuitenkin jotain.

Vierailija
29/36 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen lämpimästi Berliinin eläintarhaa, se on yksi maailman isoimmista ja voin kertoa, että paljon on nähtävää! Itse olen majoittunut Charlottenburgissa, oli todella kaunista ja rauhallista seutua.

Öööh, miksi alapeukku...?

Koska kukaan fiksu ja ajatteleva ihminen ei halua tukea tuollaista bisnestä, jossa eläimiä rahdataan maapallon toiselta puolelta, pois omasta ympäristöstään, ahtaisiin tiloihin ihmisten viihdykkeeksi. Siksi alapeukku.

Toivottavasti et ole sellainen ihminen, joka käy myös Espanjassa härkätaisteluissa, ratsastaa Thaimaassa huumatuilla ja kahlituilla norsuilla, ottaa valokuvia liskojen kanssa, joiden suut on limattu kiinni jotta ne eivät pure turisteja jne.

Vierailija
30/36 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ONko Berliinissä oikeasti niin kuuma ja painostavan helvetillinen ilma heinäkuussa kuin olen kuullut parilta ihmiseltä? Ovat sanoneet, että ihan trooppisen huuruinen :D 

Onko suositella mitään erikoisempia nähtävyyksiä? Kaikenlainen kummallinen ja poikkeava olisi mahtavaa, ei tuo kaupungin kiertely ja arkkitehtuurin ihmettely oikein nappaa. 

Olisi lähtö Berliiniin joskus heinäkuun lopulla mulla ja kahlaan tässä matkakertomuksia ihan vaihkona. 

t. langan juuri spottasin!

Riippuu siitä, millainen sää sattuu. Voi olla tosi kuuma tai sitten tosi kylmä tai jotain siltä väliltä. Ihme kysymys.

Vierailija
31/36 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme Apartments am Brandenburger Torin kämpässä, Brandenburgin portin lähellä. Ihan kiva DDR:n aikana rakennettu kämppä, vähän haalistunut mutta kaikki mukavuudet myös wifi. Muutaman korttelin päässä (etelässä) tosi iso ostari Leipziger Mall jossa liikkeitä vaikka muille jakaa.

Saksalainen kummallisuus on se, että käteinen raha on valttia. Oikeastaan pankkikortilla ei voi maksaa alle 10 tai jossain paikoissa alle 20 e ostoksia.

Rahajuttu on hyvä tietää, mulla on jäänyt ostokset tekemättä ruokakaupassa Saksan lisäksi Itävallassa ja Hollannissa, kun ei Visa kelpaakaan. Outoa pohjoismaalaisittain.

Vierailija
32/36 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Berghain

Aika passé ;)

Et oo tainnut päästä jonoa pidemmälle kommenttisi perusteella.

Tosikko.

Vierailija
33/36 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut heinäkuussa Berliinissä. Oli kuuma, muttei kosteaa. Tykkäsin. :)

Kannattaa käydä jollakin opastetulla kävelykierroksella. Ja syödä paljon brunsseja/aamupaloja. Löytyy hurjasti hienoja persoonallisia paikkoja. Berliini on paras, jos ei ole kova kiire ja voi keskittyä vain epämääräiseen haahuiluun ja olemiseen.

Lähellä on myös keskitysleiri, jonne pääsee helposti vierailulle.

Vierailija
34/36 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten on ihan sairaan kuuma heinäkuu (38 astetta useampi päivä), viime vuonna taas ei helteitä juurikaan.  Vanhat talot pysyy yllättävän viileinä pitkään - tuskaista alkaa olla siinä vaiheessa, jos helle jatkuu viikkoja. Helteellä elämä siirtyy puistoihin ja tupaten täynnä oleville rannoille.

Eli ihan niin kuin Suomessakin, riippuu kesästä, mutta saattaa olla välillä erittäin kuuma.

Vierailija
35/36 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahajuttu on hyvä tietää, mulla on jäänyt ostokset tekemättä ruokakaupassa Saksan lisäksi Itävallassa ja Hollannissa, kun ei Visa kelpaakaan. Outoa pohjoismaalaisittain.

Täällä on valttia paikallinen pankkikortti, jos sekään. Ravintoloissa, baareissa ja kahviloissa harvoin hyväksytään mitään korttia. Turistipaikat erikseen. Automaatteja on onneksi vähän joka kulmassa, tosin välillä ne ei hyväksy yhdistelmäkortteja, tai pelkästään Masterin. Euronetin automaateilla ei ole ikinä ollut ongelmia, nosto debitiltä/electronilta 70-80 senttiä per laaki.

Vierailija
36/36 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen lämpimästi Berliinin eläintarhaa, se on yksi maailman isoimmista ja voin kertoa, että paljon on nähtävää! Itse olen majoittunut Charlottenburgissa, oli todella kaunista ja rauhallista seutua.

Öööh, miksi alapeukku...?

Koska kukaan fiksu ja ajatteleva ihminen ei halua tukea tuollaista bisnestä, jossa eläimiä rahdataan maapallon toiselta puolelta, pois omasta ympäristöstään, ahtaisiin tiloihin ihmisten viihdykkeeksi. Siksi alapeukku.

Toivottavasti et ole sellainen ihminen, joka käy myös Espanjassa härkätaisteluissa, ratsastaa Thaimaassa huumatuilla ja kahlituilla norsuilla, ottaa valokuvia liskojen kanssa, joiden suut on limattu kiinni jotta ne eivät pure turisteja jne.

Eläintarhat ja härkätaistelut yms. ovat yhtä kaukana toisistaan kuin itä lännestä. Huomasin tämän ketjun ohimennen selaillessani ja ajattelin ehdottaa kivaa ajanvietettä Berliinissä, kun olen siellä itsekin käynyt (sehän oli ketjun aihe), mutta taisinkin unohtaa sen tosiseikan, että tämähän olikin mammapalsta, jossa kaikkien ehdotukset ovat ihan yhtä paskoja, oli ehdotus mikä tahansa. Ja ei, en puolusta eläinten kidutusta, mutta Berliinin eläintarhassa ei sitä ainakaan harrasteta kävijämäärästä ja eläinten hyvistä tiloista ja hyvinvoinnista päätellen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän