Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikis, sosiaalityö, suuhygienisti-mille alalle haen?

Vierailija
27.05.2016 |

Olen alanvaihtaja. Opiskelen tällä hetkellä alaa, joka ei niinkään kiinnosta. Kannattaako vaihtaa mitä mieltä olette, olen 22-vuotias.

Otsikossa aloja, joista olen kiinnostunut. En vain tiedä kiinnostaako mikä eniten ja mistä voin tietää sovellunko alalle. Kuinka voin selvittää tämän?
Ahdistaa ajatus siitä, etten tiedä mitä haluan. Elämässäni on päällisin puolin kaikki hyvin, mutta kouluttautuminen ja oman mielenkiinnon löytäminen stressaavat.
Mille alalle itse noista hakisit? Kaikki ovat ilmeisesti hyvin työllistäviä aloja.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuhygienistin työ on sitten oikeasti sitä että poistetaan hammaskiveä, tehdään pastaputseja ja väliaikaisia paikkoja, hammastarkastuksia, työskennellään välinehuollossa ja avustetaan hammaslääkäriä.  Haittapuoli on työn yksitoikkoisuus, ergonomian tärkeys, puustin ja imurin äänien kuuntelu päivästä toiseen. Tietysti työssä on melko hyvä työllisyys ja ihan ok palkka. Itsellä ainakin yksi syy miksen voi työtä tehdä on huono auktoriteettien sietokyky. Kun tavoitteena on tällä hetkellä lääketieteellinen niin ei vaan kykene työskentelemään siinä ympäristössä kun tulee sellainen lapsellinen alemmuuskompleksi =D. Naurettavaa, tiedän.

Öö, mun mielestä mulla on just suuhygienistinä monipuolinen työ. Voin tehdä oikomistoimenpiteitä, poistaa hammaskiveä, tehdä va-paikkoja, käydä pitämässä valistuksia kouluille, käydä palvelutaloissa tekemässä tarkastuksia vanhuksille, ja vielä lisäksi tarvittaessa toimia ajanvarauksessa, välinehuollossa tai avustaa hammaslääkäriä.

Rakastan työtäni.

Vierailija
22/22 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistymisnäkymien valossa suosittelen sosiaalityötä, joskin ala on hyvin rankka, ja se on sitten sinun itsesi punnittavissa, kestääkö juuri sinun psyyke sitä työtä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi