Oikis, sosiaalityö, suuhygienisti-mille alalle haen?
Olen alanvaihtaja. Opiskelen tällä hetkellä alaa, joka ei niinkään kiinnosta. Kannattaako vaihtaa mitä mieltä olette, olen 22-vuotias.
Otsikossa aloja, joista olen kiinnostunut. En vain tiedä kiinnostaako mikä eniten ja mistä voin tietää sovellunko alalle. Kuinka voin selvittää tämän?
Ahdistaa ajatus siitä, etten tiedä mitä haluan. Elämässäni on päällisin puolin kaikki hyvin, mutta kouluttautuminen ja oman mielenkiinnon löytäminen stressaavat.
Mille alalle itse noista hakisit? Kaikki ovat ilmeisesti hyvin työllistäviä aloja.
Kommentit (22)
Työllistymisnäkymien valossa suosittelen sosiaalityötä, joskin ala on hyvin rankka, ja se on sitten sinun itsesi punnittavissa, kestääkö juuri sinun psyyke sitä työtä.
Öö, mun mielestä mulla on just suuhygienistinä monipuolinen työ. Voin tehdä oikomistoimenpiteitä, poistaa hammaskiveä, tehdä va-paikkoja, käydä pitämässä valistuksia kouluille, käydä palvelutaloissa tekemässä tarkastuksia vanhuksille, ja vielä lisäksi tarvittaessa toimia ajanvarauksessa, välinehuollossa tai avustaa hammaslääkäriä.
Rakastan työtäni.