Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on ruvennut ulkomaille lähtö minuakin kiinnostamaan. Mikä kieli kannattaisi opetella?

Vierailija
27.05.2016 |

Alkaa tulla mitta täyteen minulla näitä hallituksen uudistuksia, että ihan vain v*ttuillakseni voisin kärrätä euroni muualle ja antaa tämän maan upota. Ei ole välttämättä kivaa muuallakaan, tiedän sen.

Euroopan maita mietin nyt tässä vaiheessa. Englantia osaan ja ranskaa olen joskus vähän osannut, mutta se taito on ruostunut. Ranska myöskään ei maana houkuttele yhtään.

Olisiko saksa hyvä vaihtoehto?

PS. älkää ehdottako venäjää... Kielenä kiinnostaa, maana ei. Että ihan mietin sen kannalta että minne kannattaisi muuttaa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos osaat enkkua niin senkun muutat vaan. Opit kielen helpoiten siellä kohdemaassa. Missä sun alalla on töitä, siihen suuntaan.

Vierailija
2/32 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi ehdottomasti! Kuuluu yleissivistykseen ja ruotsia osaavan on helpompi oppia myös muita kieliä, kuten saksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä venäjä venäjä

Vierailija
4/32 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso-Britanniaan kannattaa muuttaa nyt kun vielä voi. EU-eron jälkeen voi olla haastavaa saada työlupaa.

Vierailija
5/32 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos osaat enkkua niin senkun muutat vaan. Opit kielen helpoiten siellä kohdemaassa. Missä sun alalla on töitä, siihen suuntaan.

Samaa mieltä. Itse olen asunut espanjassa ja italiassa osaamatta mennessäni yhtään maan kieltä. Ainakaan it-alan töissä ei mikään ongelma.

Vierailija
6/32 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutto ei ole kovin realistinen vielä n. vuoteen, joten ajattelin että voisin hyödyntää ajan opiskelemalla kieltä jo jonkin verran. Itse opin parhaiten niin, että on pohjataidot hankittu jo ennen käytäntöä.

ap

Vierailija
7/32 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

WE WERE ON A BREAK!!!!

Vierailija
8/32 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso-Britanniaan kannattaa muuttaa nyt kun vielä voi. EU-eron jälkeen voi olla haastavaa saada työlupaa.

Houkuttelisi kyllä. Hintataso vähän mietityttää, mutta ei se ole halpa tämä Suomikaan, ja kaikissa maissa jostain niitä kuluja tulee kuitenkin. Enkä olekaan sillä perusteella muuttoa harkitsemassa, että pitäisi saada kustannuksia pienemmäksi... elämänlaatua pitäisi paremmaksi saada. Elintasopakolaiseksi siis ;)

ap

Vierailija
9/32 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsi ehdottomasti! Kuuluu yleissivistykseen ja ruotsia osaavan on helpompi oppia myös muita kieliä, kuten saksaa.

Mäkin ehdotan ruotsia! Vähän kuin kotona olisi mutta kaikki vaan on paljon parempaa!

Vierailija
10/32 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Itse olen asunut espanjassa ja italiassa osaamatta mennessäni yhtään maan kieltä. Ainakaan it-alan töissä ei mikään ongelma.

No, ihmiset oppivat eri tavoin. Itse mieluummin osaisin edes alkeet valmiiksi jo. It-alalla en ole, mutta toki englanti joka tapauksessa olisi minulle se ensisijainen työkieli.

ap

Vierailija
11/32 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksa on hyvä valinta. 

Mikäli sinulla on vahva ruotsin kieli, niin oppiminen on todella helppoa. Itsekin opettelin saksan vasta aikuisiällä ja käytän sitä todella sujuvasti. 

Tosin olen kaksikielinen alun perin eli suomenruotsalainen. 

Vierailija
12/32 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin ehdotan ruotsia! Vähän kuin kotona olisi mutta kaikki vaan on paljon parempaa!

Ruotsia muuten osaan myös, jäipä hölmösti mainitsematta aloituksessa. Taidot tosin siinäkin ruostuneet sitten lukioaikojen, mutta varmaan palautuisi äkkiä.

Ruotsi ei sitten taas muuten juuri houkuttele... Mikä siellä on paljon parempaa, asutko itse?

ap

Vierailija
13/32 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksa on hyvä valinta. 

Mikäli sinulla on vahva ruotsin kieli, niin oppiminen on todella helppoa. Itsekin opettelin saksan vasta aikuisiällä ja käytän sitä todella sujuvasti. 

Tosin olen kaksikielinen alun perin eli suomenruotsalainen. 

Ruotsini on ruosteessa, mutta aikoinaan osasin hyvin. Saksa kiinnostaisi jonkin verran, kontaktejakin siihen suuntaan saattaisi olla mahdollista hankkia ystävien ja työn puolesta.

ap

Vierailija
14/32 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko Britannia on täysi asuntohelvetti - ei sinne ainakaan, ellet halua maksaa viittä tuhatta euroa kuukaudessa vuokraa siivouskomerosta, jossa on pakko nukkua seisten.

Vierailija
15/32 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin sen maan mihin aiot muuttaa.

Vierailija
16/32 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsia muuten osaan myös, jäipä hölmösti mainitsematta aloituksessa. Taidot tosin siinäkin ruostuneet sitten lukioaikojen, mutta varmaan palautuisi äkkiä.

Ruotsi ei sitten taas muuten juuri houkuttele... Mikä siellä on paljon parempaa, asutko itse?

ap

Ruotsilla saat hyvän pohjan Norjaan ja Tanskaan muuttaessa. Ruotsilla pärjää varsinkin täällä Norjassa hyvin. Norjasta löytyy alasta vähän riippuen hyvin töitä ulkomaalaiselle, ja elintaso on täällä Suomea paljon korkeampi.

Vierailija
17/32 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko Britannia on täysi asuntohelvetti - ei sinne ainakaan, ellet halua maksaa viittä tuhatta euroa kuukaudessa vuokraa siivouskomerosta, jossa on pakko nukkua seisten.

Ei ole pakko asua Lontoossa tai muussakaan suurkaupungissa.

Vierailija
18/32 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksa voisi olla aika valttikortti jos olet yhtäään paremmin koulutettu.

Vierailija
19/32 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannilla pärjää melkein missä vain, joten treenaa sitä paremmaksi. Sen jälkeen eniten maailmassa tarvittaisiin kiinan, venäjän ja espanjan osaajia, koska ne ovat isoja kieliä maailmassa ja noissa maissa ei osata englantia kovin hyvin. Itse olen opiskellut venäjää ja espanjaa. 

Ruotsia puhutaan vain ruotsissa ja siellä osataan englantia ihan yleisesti, joten ruotsi on ihan turha kieli. Saksan kanssa on vähän sama juttu, mutta sitä puhutaan kuitenkin muutamassa maassa. Tosin näissäkin maissa osataan englantia. Euroopassa ei ole muita kuin entisen neuvostoliiton maita joissa ei pärjää englannilla. Niissä on kuitenkin kymmeniä eri murteita, joita käytetään vain paikallisesti, joten niitä sinun on turha opetella. Jos aiot pysyä euroopan rajojen sisällä, ehdottaisin espanjan opiskelua. Vaikka espanjalaiset osaavat jonkin verran englantia, espanjaa tarvitset monessa muussa maassa maailmassa jos muutat myöhemmin muualle. Ei mene hukkaan.

Siltä varalta että joku alkaa viisastella: Matkustan työssäni ympäri maailmaa joten tiedän mistä puhun.

Vierailija
20/32 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis molemmat somalian kielen opetusta koskevat viestit poistettiin...?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän