Mikä ihme mua syö öisin?
Ensin luulin, että hyttynen oli päässyt syömään, kun nukuin yhden yön onkin auki ja reidessä oli kaksi paukuraa.
Nyt kuitenkin olen nukkunut ikkuna kiinni, eikä se myöskään päivisin ole auki ja aamulla herätessäni vartaloon on ilmestynyt uusia paukuroita. Nyt niitä on n. 15 kpl. Kutisee ja näyttää hyttysenpuremilta.
Mistä voisi olla kyse?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on lude. Heitä sänky ja petivaatteet veks, osta tilalle metallijalkainen sänky ja pidä huoli, ettei se mistään kohdasta ota seinään, yöpöytään tai mihinkään rakennelmaan kiinni (myöskään vuodevaatteet eivät saa koskettaa lattiaa, seinää tai mitään sängyn ulkopuolista kohtaa). Lutikat eivät pääse metallijalkoja kiipeämään ylös.
Niin ja sängylle ei saa laittaa lattialta vaatteita, matkalaukkua, kitaralaukkua, eikä ylipäätään mitään, minkä suojissa lutikka, sen muna tai toukka voisi piileksiä.
Lutikat kyllä katoavat nopeasti, jos eivät saa imettyä ihmisestä (tai eläimestä) verta, koska se takaa niiden lisääntymiskyvyn.
Höpö höpö. Lutikat elävät yli puoli vuotta ilman ruokaa. Myrkyt kämppään ja kaikki vaatteet ja tekstiilit joko kuumaan tai pakkaseen. Noilla sun ohjeilla niistä ei ikinä pääse eroon jos ovat jo päässeet pesiytymään kämppään.
Muita ehdokkaita erilaiset kirput, ulkoa tulleet hyttyset ja viemärihyttynen.
Niin niin, mutta kun ei ne sen puolen vuoden sisällä pääse sinne sänkyyn, eli delaavat viimeistään silloin. Problem solved.
Puhutko kokemuksesta?
Ap:llä on ainakin koira. Noita sun ohjeita on mahdotonta noudattaa useampi henkisessä lemmikkejä omistavassa perheessä. Väitän, että lähes mahdottomuus sinkullekin. Viimeistään nukkuessa peitonkulma valahtaa lattialle tai käsi roikkuu reunan yli ja se on siinä.
Itsellä kahdesta luderumbasta kokemusta. Toiset toin itse työmatkalta, toiset toi kaveri opiskelijakämpästään. Nykyään matkoilta tullessa pakastan tai saunotan kaikki matkavarusteet.
Lintukirppu. Ne patit ilmestyy vain niille ihmisille, jotka ovat allergisia kyseisille paholaisille. Joka kevät mulla ja äidilläni sama ongelma, etenkin jalkoja tykkäävät purra. Ne patit muuten kutisee ihan sikana jos niitä alkaa raapimaan, joskus voi tulehtuakin. Mutta muuten ne on kyllä aika vaarattomia. Nyt en ole päästänyt kuukauteen koiria sänkyyn ja olen selvinnyt ilman puremia :)