Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katkeruus puskee esiin tahtomattani..

Vierailija
27.05.2016 |

Isäni uudesta liitosta olevan lapsen synttärit ovat taas alkukesästä. Minut on toki kutsuttu, sisarpuoli kun olen.

Minulle ei koskaan järjestetty syntymäpäiväjuhlia, ei edes pikkulapsena. Jotenkin kyrpii ostaa jotain lahjaa.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se lapsi ole syyllinen siihen, muista se. Mutta ymmärrän pointin. 

Onko teillä suurikin ikäero?

Vierailija
2/39 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän minäkin, että tuntuu pahalta. Taitaa olla niin, että juhlien varsinaisena järjestäjänä on tuon lapsen äiti, eikä yhteinen isänne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miul tuli tuosta puskemisesta mielee meiä mummolassa aikoinaan oli sellaen pien pässi, joka puski ku riivattu kun työnsi nyrkin aidanraosta sen otsikkoa kohti. Hauska tappaus kaakekaakkiaa.

Vierailija
4/39 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen aiheuttaa itse omat tunteensa.

Vierailija
5/39 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olipa kerrassaan syvällistä.

Vierailija
6/39 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni uudesta liitosta olevan lapsen synttärit ovat taas alkukesästä. Minut on toki kutsuttu, sisarpuoli kun olen.

Minulle ei koskaan järjestetty syntymäpäiväjuhlia, ei edes pikkulapsena. Jotenkin kyrpii ostaa jotain lahjaa.

Hyvä että olet päässyt asiasta reippasti yli

Vierailija
7/39 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mietin, että äitipuolesi ehkä haluaa järjestää juhlat?

Ymmärrän kyllä katkeruudentunteet, mutta pikkusisarus kuitenkin on syytön. Varmaan sen ymmärrätkin, tsemppiä!

Vierailija
8/39 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kutsu heidät ensi kerralla juhliisi! ;)

Vierailija
9/39 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän minäkin, että tuntuu pahalta. Taitaa olla niin, että juhlien varsinaisena järjestäjänä on tuon lapsen äiti, eikä yhteinen isänne?

Joo.. varmasti. Kuitenkin ajatus siitä,  että isäni on tällä hetkellä osana perhekulttuuria, jota meillä ei totisesti ollut, on ikävä. 

Kutsu tuli kuitenkin tekstarina häneltä, ei tytöltä tai äidiltä. Eli on siinä mielessä mukana kyllä "järjestämässä" ja maksumiehenä nyt tietysti ainakin. 

Ikäeron kysyjälle: ikäeromme on 15 vuotta. Olen nyt kolmikymppinen, tyttö täyttää 16 vuotta. 

Kun nyt oikein veistä kääntelen haavassani, niin minulle ei järjestetty edes rippijuhlia eikä ylioppilasjuhlia :(  Mutta kai tästä enemmän äitiä pitäisi "syyttää" kuin isääni. Naiset kai enemmän näitä juhlapuuhia järkkäävät?

Vierailija
10/39 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kutsu heidät ensi kerralla juhliisi! ;)

En järjestä mitään juhlia koskaan. Kun siihen ei ole oppinut, niin ei tunnut luontevalta. Kolmikymppiset järjesti kyllä ystävä ja se oli tosi hieno juttu. 

Vierailija
11/39 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja tunteet ovat keksittyjä jne - mindfulness

Vierailija
12/39 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, onko se syvällistä, mutta totta se on. Muiden ajatukset eivät voi vaikuttaa minuun. Ainoastaan minun omat ajatukseni voivat. Kun tämän oivaltaa, on ison askeleen lähempänä mielenrauhaa ja kauempana sellaisista tunne-elämän kriiseistä, joihin aloittaja ajautuu tämän tästä.

Vierailija
13/39 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että olet päässyt asiasta reippasti yli

:D Älä nyt kettuile! 

En kehtaisikaan tästä puhua muuten kuin täällä anonyymina. Ja en tietenkään aio näyttää veemäistä naamaa itse juhlissa. 

Tuli vain mieleen tällainen ja rupesin kieriskelemään itsesäälissä. Tiedostan kyllä, että se on a, turhaa, b, tyhmää ja syö vain minun voimavarojani. 

Vierailija
14/39 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mjaa. Kyllähän tuossa voi alitajuntaisesti tuntea itsensä jotenkin arvottomammaksi ja vähemmän tärkeäksi kuin pikkusisaruksensa. Eikä siinä mitään pahaa ole että voi jopa tuntea aikuisenakin omista vanhemmista noin. Parempi niin kuin asian kieltäminen ja peittely.

Vierailija
15/39 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelet sisarpuoltasi tietenkin, mutta mikään pakko ei lahjaa ole viedä jos et halua. Tuskin sinua lahjan takia on paikalle kutsuttu, vaan siksi, että sinut halutaan mukaan perhejuhlaan. Vai? 

Voithan ottaa asian puheeksi isäsi kanssa. Kysyä ihan suoraan, miksi sinulle ei tällaisia mukavia juhlia järjestetty koskaan. Ehkäpä vanhemmillasi on jokin selitys antaa tähän? 

Vierailija
16/39 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, onko se syvällistä, mutta totta se on. Muiden ajatukset eivät voi vaikuttaa minuun. Ainoastaan minun omat ajatukseni voivat. Kun tämän oivaltaa, on ison askeleen lähempänä mielenrauhaa ja kauempana sellaisista tunne-elämän kriiseistä, joihin aloittaja ajautuu tämän tästä.

Kyllä tuli tutuksi stoalaisuus yliopiston filosofian kurssilla aikoinaan. 

Ja miten niin "ajaudun tunne-elämän kriisein tämän tästä"? Aika jyrkkiä johtopäätöksiä lyhyen nettikeskustelun jälkeen?

Pidän itseäni jopa tasapainoisena ihmisenä siihen nähden, mitä kotioloni olivat. 

ap

Vierailija
17/39 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja tunteet ovat keksittyjä jne - mindfulness

Tunteet ovat "keksittyjä" siinä mielessä, että ne ovat mielen tuotteita.

Vierailija
18/39 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotisjuhlilla voi ohimennen sanoa että kun olin lapsi niin minulle ei koskaan pidetty juhlai, itseasiassa ei edes rippijuhlia eikä yo-juhliakaan.

Ihan vain toteamalla, mutta kaikkien kuullen tietty. Isäsi tulisi tässä kohtaa hetkeksi  hiljentyä ja antaa selitys. Siis minun mielstäni.

ja hei ymmärrän tunteesi ja senkin että tuntemuksiin on olemassa selvä syy. 

Vierailija
19/39 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnittelet sisarpuoltasi tietenkin, mutta mikään pakko ei lahjaa ole viedä jos et halua. Tuskin sinua lahjan takia on paikalle kutsuttu, vaan siksi, että sinut halutaan mukaan perhejuhlaan. Vai? 

Voithan ottaa asian puheeksi isäsi kanssa. Kysyä ihan suoraan, miksi sinulle ei tällaisia mukavia juhlia järjestetty koskaan. Ehkäpä vanhemmillasi on jokin selitys antaa tähän? 

Ajattelen jotenkin, että "sitä tikulla silmään, joka vanhoja muistelee". Isänikin on jo kohta 70-vuotias. 

Mitä hyötyä yleensäkään on ottaa esiin asioita, joille ei enää mitään voi. 

ap

Vierailija
20/39 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle ei ole järjestetty mitään juhlia? Tulee paha mieli puolestasi. Voisiko olla, että tuommoinen välinpitämättömyys olisi osasyy isäsi ja äitisi erossa?

Tiedätkö, nyt lakkaat kieriskelemästä itsesäälissä ja lähestyt isän uutta. Häneltä varmaan riittää normaalia perhe-elämää myös sinulle. Kerro hänelle, ettei sinulle ole koskaan järjestetty mitään kivaa. Olen varma, että häneltä riittää tarmoa hoitaa sinunkin tarpeitasi. Ota iloa sieltä, mistä saat. Älä jää miettimään vanhoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi