Otanko trampoliinin pois vai en?
11v poikani ja kaverit painivat keskenään. Poikani on usein häviävä osapuoli. Olen sanonut kun 90% varmuudella häviää että ei kannata painia ja vääntää. Ja jos sattuu jotain. Annatteko lapsenne painia vai ei?
Kommentit (18)
Miten lasten painiharrastus liittyy trampoliiniin?
Ota trampoliini pois. Ne ovat muutenkin äärimmäisen WT.
Meillä kans 11-v. poika. Trampalla olon pointti on juuri se kavereittan kanssa siellä hyppiminen (sille joka rajoittaa yhteen lapseen). Mutta meillä max 3 kerrallaan. Mutta eivät ole keksineet vielä painia, kaikenlaista muuta (skeittilautaa, palloa, tyynyä ym. rekvisiittaa sinne, vaikkei tietenkään saisi).
Mun mielestä pitäisi viedä lapsi molskille vääntämään. Ei satu haaveria
Meillä välillä 12 ja 16 vuotiaskin menevät trampalle keskenään painimaan. Turvallinen alusta painimiseen kun turvaverkokin on.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kans 11-v. poika. Trampalla olon pointti on juuri se kavereittan kanssa siellä hyppiminen (sille joka rajoittaa yhteen lapseen). Mutta meillä max 3 kerrallaan. Mutta eivät ole keksineet vielä painia, kaikenlaista muuta (skeittilautaa, palloa, tyynyä ym. rekvisiittaa sinne, vaikkei tietenkään saisi).
Joo, oon aika suojeleva äiti, mutta oon kyllä sitä mieltä, että jos tuonikäiset ei saa olla trampalla kuin yksi kerrallaan, on sitten parempi vaikka ottaa se tramppa kokonaan pois... Kavereiden kanssa oleilu on tosiaan just se juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ota trampoliini pois. Ne ovat muutenkin äärimmäisen WT.
Sanoo av-mamma, jonka teini mussuttaa napansa täyteen pelikonsolin ääressä?
Meilläkin hypitään trampalla yksi kerrallaan. Lasten "pointit" on joo tosi tarkkaan harkittuja. Meidän pihassa ei leikitä "omalla vastuulla", vaan aikuisten. Jos ei huvita hyppiminen yksin, ei tarvitse hyppiä.
Meillä on 12v poika ja tuo kavereitaan painimaan. Ollaan sovittu että polvipainia eli mittaa toisistaan ottavat polvilleen ja vääntämään. Yksi vanhemmista vahtii ja katsoo että ei mene yli. Joo meidänkin poika on enemmän selälleen alla kun toisen päällä mutta toinen voittaa toinen hävii :-)
Meillä trampalla hyppii yksi kerrallaan. Jos halutaan vain istuskella, siellä voi olla useampi. Lapset on vanhempien vastuulla, painimiset hoidetaan molskilla valvoituissa oloissa.
Kyllä meillä saa trampalla ton ikäset olla keskenään. Mikä sen pojan oma näkemys asiasta on, sun silmiin saattaa näyttää hurjalta (ja ehkä sua harmittaa että oma poikasi ei voita aina ;) ) mutta niille lapsille se varmaan on ihan normimeininkiä. Just kamujen kanssa oleminen on se juttu. Kuka nyt yksin trampassa on, paitsi 1-vuotiaat ja liikunnan takia pomppijat.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 12v poika ja tuo kavereitaan painimaan. Ollaan sovittu että polvipainia eli mittaa toisistaan ottavat polvilleen ja vääntämään. Yksi vanhemmista vahtii ja katsoo että ei mene yli. Joo meidänkin poika on enemmän selälleen alla kun toisen päällä mutta toinen voittaa toinen hävii :-)
Vanhemmista AINA joku vahtimassa 12-vuotiaita!?
Meillä on trampalla hypitty aina porukalla, kolme tyyppiä kerallaan tyynysotaa tai polttopalloa siellä. Siinähän se hauskuus piilee. Olen itse katsonut päälle keittiön ikkunasta.
Kyllä ne varmaan painii maassakin, tai kaverin trampalla. Mikä on poikasi näkemys asiasta?
Miksi trampalla painiminen on vaarallista? Yhtaikaa hyppimisen olen kieltänyt.
Painiminen lienee trampalla ihan yhtä turvallista kuin muuallakin.
Meillä saa kyllä pomppia yhtäaikaa varovaisuutta noudattaen.
Pullamössö lapsia en päästäisi useampaa. Lihakset täytyy olla kunnossa jottei tuu haavereita.
Pojat on poikia. Painilla voi ratkoa voimakkuuden ja kumpi on kovempi..hyvää liikuntaa..eikä äidin kannata huolestua jos poikas ajautuu alakynteen antaa varmasti kaikkensa! Äitinä olisin ylpeä jos uskaltaa hävitä :-) Ole ylpeä pojastasi...ja tramppa joustaa ja jos siinä on verkot niin antaa poika urosten mä oon kovempi tyylillä ottaa mittaa...eikä äitinä tarvi rääkyä vieressä väännä väännä oot heikko nouse nyt sieltä sillasta mua hävettää luulin että sä oot kovempi...poikas nousee itkien raivostuen ja ottaa revanssia ja se on 10 sek ja on selälleen..
Ai painivat trampoliinilla? Sehän on ihan hullun vaarallista. Meillä on sääntö, että trampoliinilla ei saa koskaan olla kuin yksi lapsi, ja jos sieltä tavataan useampi lapsi kerrallaan, kukaan ei enää hypi sinä päivänä.