Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haku hoitoalalle. Mitä jos ei olekaan se 1. unelma-ammatti?

Vierailija
26.05.2016 |

Pääsykoe lähestyy. Olen pohtinut hakemista pari vuotta, ja nyt sitten hain. Ykkösvaihtoehtona ensihoitaja ja sen jälkeen sairaanhoitaja.

Pelkään, että teen väärän valinnan. Tällä hetkellä tämä on tuntunut oikealta ja olen oikeasti kiinnostunut hoitoalasta. Mutta kun en tiedä tulevasta. Mitä jos pääsenkin kouluun ja ala onkin mulle väärä? Mitä jos hoitotyö onkin liian raskasta ja liian vastuullista?

Mun oikea haaveammatti on lentoemäntä, mikä on monen mielestä varmaan ihan hölmöä. Rakastan lentokoneita. Olen ollut lentokentällä töissä monissa hanttihommissa. Ilmailu on vaan se juttu, mutta en halua jättää kaikkea yhden kortin varaan. En ole silti vielä täältä maantasolta ylemmäs päässyt, vaikka muutaman kerran olen tosissani hakenut.

Haluaisin, että tulevaisuudessakin olisi vaihtoehtoja. Että jos kyllästynyt tai väsyn, voin vaihtaa työpaikkaa ja työnkuvaa, ilman että tarvitsee kouluttautua uudelleen. Tai että olisi varmasti töitä, joita tehdä samalla kun kouluttautuisi uudelleen, jos muuttaisikin mielensä.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla