Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Eines

Moi!
Lapseni ei ole koskaan syönyt einesruokaa (kotona), ja nyt meillä on kiireinen jakso elämässä alkamassa. Päiväkoti menee kiinni ja meille tulee lapselle kädetön hoitaja, mietin miten hoidan ruokapuolen? Ei nyt ihan joka päivä voi mäkkäriinkään heitä lähettää... Onko kaupan valmisruoissa sellaista mitä voisitte suositella? Olen ajatellut, että varmaan jotain lihaperunasose- ja makaronilaatikkoa ainakin voisi kokeilla, mutta onko merkillä väliä? Kuka valmistaa maukkaimmat valmisruoat?

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Valitsisin mieluummin pakastealtaasta peruna-sipulisuikaleita ym. jäisiä juttuja. Ne on tosi helppo ja nopea valmistaa. Muutenkaan en ihan ymmärrä aloitusta, onkohan provo? Itse tekisin tuossa esim. viikonloppuna koko seuraavan viikon ruuat pakkaseen ja sulattelisin niitä sitten. Einesruoka on aikamoista moskaa, kun niin paljon suolaa, rasvaa, hiivauutteita yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Jos ihan mikrovalmiita eineksiä ajattelit niin ehdottomasti Kokkikartanon tuotteet!

Mä olen aina ollut kotiruuan puolestapuhuja mutta olen huomannut että niinä päivinä kun on harrastuksia ristiin rastiin ja mulla pitkä työpäivä, einekset on pop. Noita Kokkikartanon kamppeita mun lapsetkin syö mielellään, esim. Atrian valmislaatikot ei niille oikein maistu.

(Ei ollut maksettu mainos, nuo on oikeasti hyviä. :D ) 

Vierailija

Pinaattikeitto yleensäkin esim. Saarioisten keitot. 

Atrian lihapullat ja muusi, muutenkin Atrian ovat mielestäni parhaat

Nykyään on paljonkin laadukkaita vaihtoehtoja esim. Kokkikartanolla. Ovat vähän hintavia kyllä, mutta jos ei nyt siitä ole kiinni. 

HK:n ovat minusta huonoja, mutta makuasioitahan nämä. 

Jos joku alkaa höpöttää lisäaineista, niin säilyvyys perustuu pakkaustekniikkaan, ei niissä lisäaineta ole sen enempää kuin tavallisessa kotiruuassakaan. Suolaa voi olla vähän liikaa, jos lapsi on tottunut vähäsuolaiseen. 

Vierailija

Sori, mutta taidat itse nyt kyllä olla se kädetön. En suosittele mitään valmisruokia, sillä on se sinunkin hyvä opetella laittamaan sitä ruokaa. Teet isompia annoksia pakkaseen, pari iltaa ja saat koko viikon ruoan. Senkin laiskimus! Lapsesi sairastuvat tuolla menolla. Kukaan ei ole niin kiireinen, ettei ehtisi.

Vierailija

Puoltoääni myös Kokkikartanolle. Omat vanhemmat syö näitä, kun eivät enää kykene ruoanlaittoon, mutta asuvat vielä kotona ja kunnan ateriapalvelun ruoka on kammottavaa moskaa. Tekisin kyllä itse isomman annoksen ruokaa kerralla, josta riittää seuraavalle päivälle/pakastimeen lämmitettäväksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sori, mutta taidat itse nyt kyllä olla se kädetön. En suosittele mitään valmisruokia, sillä on se sinunkin hyvä opetella laittamaan sitä ruokaa. Teet isompia annoksia pakkaseen, pari iltaa ja saat koko viikon ruoan. Senkin laiskimus! Lapsesi sairastuvat tuolla menolla. Kukaan ei ole niin kiireinen, ettei ehtisi.

Voi morjens. Ap sanoo että on kiireinen jakso alkamassa. Ja tähän asti ovat syöneet kotiruokaa. Turha kuormittaa itseä turhaan käyttämällä kaiken vähän vapaa-ajan siihen että täyttää pakastinta ruualla. Been there, done that. Nykyään osaan ottaa rennommin.

Kurkatkaas hei vaikka just noiden Kokkikartanoiden valmistusainelistaa. Esimerkiksi lohikiusauksen. On tasan samat aineet kun mitä kotona laittaisi, ei ne ole mitään lisäainepaskaa. Lasten terveys ei mene pilalle tuosta. Tuoretta kasvista seuraksi niin hyvä ateria tulee.

Pese sä hiekat piparista niin on kivempi olla. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

TÄH, menikö sulta jokin ohi tuosta..?! Lapseni on pian 6 vuotias eikä ole KOSKAAN aiemmin syönyt einesruokaa. Miten se tekee minusta kädettömän ja laiskan???? 

Mutta muille, kiitos vinkeistä. Ainakin siis Kokkikartanoa etsin. T:AP

Vierailija

Miksi on väärin käyttää eineksiä? Vaikka käyttäisi pelkästään niitä? Jokin moraalinen kysymys tämä ilmeisesti monille. 

Kalliksihan se tulee pidemmän päälle, mutta mitä toisten rahankäyttö kenellekään kuuluu?

Eineksillä on jostan hamasta historiasta ollut huono maine, mutta miten esim jokin kanaviillokki riisillä lautasella (einespakkauksesta) on huonompi vaihtoehto kuin nakit ja kotimuusi.?

Vierailija

Terveellisempiä monet einekset on kuin mikään Mäkin hamppariateria! Varsinkin jos etsii sydänmerkillä varustettuja, niissä ei ole suolaakaan liikaa. Myös pakasteista löytyy ihan hyviä eineksiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi on väärin käyttää eineksiä? Vaikka käyttäisi pelkästään niitä? Jokin moraalinen kysymys tämä ilmeisesti monille. 

Kalliksihan se tulee pidemmän päälle, mutta mitä toisten rahankäyttö kenellekään kuuluu?

Eineksillä on jostan hamasta historiasta ollut huono maine, mutta miten esim jokin kanaviillokki riisillä lautasella (einespakkauksesta) on huonompi vaihtoehto kuin nakit ja kotimuusi.?

Siinäpä sulla miettimistä. Jos sun aivot edes toimii :D:D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Terveellisempiä monet einekset on kuin mikään Mäkin hamppariateria! Varsinkin jos etsii sydänmerkillä varustettuja, niissä ei ole suolaakaan liikaa. Myös pakasteista löytyy ihan hyviä eineksiä.

Kahta huonoa ei kannata vertailla. Sydän-merkki on hyvä, siitä tietää, ettei sitä tuotetta kannata syödä, ei tarvitse tuoteselostetta lukea.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Siinäpä sulla miettimistä. Jos sun aivot edes toimii :D:D

Jos kotiruualla noin älykkäitä kehittyy, niin pitäydyn vastedes vain valmisruuissa. 

Vierailija

Ostaisit mieluummin tiskiltä jotain kaupan omia "valmisruokia". Esim perunamuusia, jotain salaattia ja grillattua kanaa, kasvispihvejä, valmista lohta jne. Kyllä nekin sen pari päivää säilyy jääkaapissa.

Itse tekisin varmaan niin, että viikonloppuna isompi satsi jotain ruokaa, jota söis myös ma ja ti. Keskiviikoksi ja torstaiksi sieltä kaupan tiskistä jotain, ja perjantaiksi vaikka hernekeittoa. Eineksiin en lähtis, tosin välillä ostan kiirepäivänä perunamuusin (luomun) eineksenä, ja hutasen siihen kylkeen sitten jotain itse.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihan samanlailla "einesmäistä" se päiväkotien ja koulujen ruoka on.

Siksikin olisi lasten hyvä edes kotona saada oikeaa ruokaa.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat