Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Voiko lääkäriin mennä "tarkistamaan" että kaikki on ok? Siis jos ei ole mitään erityistä vaivaa. Mietin vain koska en ole käynyt piiiitkään aikaan lääkärissä. Pieniä vaivoja on kyllä ollut (ei varmaan mitään vakavaa) mutta haluaisin käydä tsekkaamassa mielenrauhan vuoksi. Että otettaisiin verikokeet, eilaisia testejä yms. Onko mahdollista?

Kommentit (4)

Vierailija

Varmaan yksityiselle, jos on valmis maksamaan... Siis joku rutiininomainen lääkärintarkastus, tuskin alkavat huvikseen mitään älyttömän kattavia verenkuvia tai sydänfilmejä ottaa.

Vierailija

Meillä on työpaikalla ns. neljänkympin huolto ja myös viidenkympin huolto. Eli kun täyttää tasavuosia, niin työterveyslääkäri kutsuu automaattisesti tarkistukseen. Onhan se työnantajallekin hyvä, jos sillä tarkistuksilla saadaan seulottua pois joitakin sellaisia sairauksia, joista aiheutuu poissaoloja töistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olin ollut pitkään työttöminä (1990-luvun lopulla). Kerroin terveysaseman tiskillä, että en kuulu työterveyden piiriin, toisaalta en ole vuosiin muutenkaan käynyt lääkärissä. Olin n. 30kg ylipainoinen, mutta mitään oireita tai terveysongelmia ei ollut. Sanottiin, että voivat kysyä mitä lääkäri ajattelelee, mahdollisesti lähettää verikokeeseen, kuten kävikin (sain tekstiviestin, että lähete kokeeseen odottaa). Kokeessa kävin, kaikki on, joten sanottiin että jos tarvetta tulee, varaisin ajan lääkärille, samoin kerrottiin terveydenhoitajan aamuvastaanotosta (ilman ajanvarausta), josta en ollut tiennytkään. Samantapainen kuvio on muuten monella pienellä työnantajallakin, ei niiden työterveyshuolto kata lääkärissäkäyntejä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olin ollut pitkään työttöminä (1990-luvun lopulla). Kerroin terveysaseman tiskillä, että en kuulu työterveyden piiriin, toisaalta en ole vuosiin muutenkaan käynyt lääkärissä. Olin n. 30kg ylipainoinen, mutta mitään oireita tai terveysongelmia ei ollut. Sanottiin, että voivat kysyä mitä lääkäri ajattelelee, mahdollisesti lähettää verikokeeseen, kuten kävikin (sain tekstiviestin, että lähete kokeeseen odottaa). Kokeessa kävin, kaikki on, joten sanottiin että jos tarvetta tulee, varaisin ajan lääkärille, samoin kerrottiin terveydenhoitajan aamuvastaanotosta (ilman ajanvarausta), josta en ollut tiennytkään. Samantapainen kuvio on muuten monella pienellä työnantajallakin, ei niiden työterveyshuolto kata lääkärissäkäyntejä.
Jatkoksi vielä, että apteekista saa apua moneen pikkuvaivaan, sitä ei tule ajateltua, koska ei ole tottunut säännöllisesti reseptilääkkeitäkään.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat