Mitä mieltä nimestä Linne?
Kuulostaako hassulta tai väärinkirjoitetulta? Joutuisiko iänkaiken korjaamaan, ettei loppuun tule a-kirjainta? Kuulostaako mielestäsi typerältä erikoisuudentavoittelulta vai toimisiko nimi?
Mua jotenkin miellyttää nimi kovasti, mutta ylläesitetyt kysymykset muetityttävät. En tykkää yhtään nimestä Nea/ Neea, joten siksi nimi Linnea tökkii vaikka noin muuten onkin minusta kaunis ja sointuva nimi.
Linne on kuitenkin jotenkin hauska ja kaunis nimi mielestäni myös. Lisäksi vrk:n mukaan sen on saanut 427 naista nimekseen, ettei se nyt ihan omakeksimäni nimi ole.
Mikä on oma primitiivireaktiosi nimestä? Entä jos pyörittelet sitä hetken aikaa? Onko ehdoton no-no, vai voisitko harkita nimeä ruotsalaisen sukunimen kanssa?
Kommentit (31)
Tuli ekana mieleen Carl von Linne. Sitten tosiaan ruotsiksi aluspaita.
Tulee mieleen joku puuvillainen riepu tai lakana.
Tulee heti mieleen Linna shamppoo.
Miten joku ei voi tietää onko pojan vai tytön nimi? Tuohan on ihan selkeästi tytön nimi!
Kiva nimi, jos saadaan joskus tyttö niin on ykkösnimivaihtoehto :)
Kasvitieteilijä! Tyttö vai poika? En tykkää.
Lilia, Lili...jos siis tyttö.
Minä itse en pidä siitä nimestä kuulostaa ihan likaiselta rätiltä
Oon tavannut kaksi Linneä, vanhan mummon ja pikku tytön. Tykkään nimestä kyllä. En oo ajatellut että olisi harvinainen nimi.
Linne on saamelainen nimi ja ihan saamelaisesta nimipäiväkalenterissakin. Mielestäni tosi kaunis.
Carl von?