Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (12246)

Vierailija
12221/12246 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menihän tässä hetki lukea ketju läpi. Lisää tarinoita vaan!

Muistui mieleen minulle kohdistettu härski pyyntö vuosien takaa.

Tuttu oli eroamassa ja laittoi erään kerran viestiä, että voisinko minä ottaa hänen autonsa omiin nimiini! Siihen asti ne olivat olleet puolison nimissä. En suostunut jo ihan periaatteesta, mutta myös siksi ettei tutulla ole luottotietoja, ja tiesin että hän oli vuosia aiemmin tehtaillut perheenjäsenelleen isot velat pikavipeillä tämän tiedoilla.

Silti vain jaksoi vääntää asiassa vastaan ja tulikin jo viestiä miten hän tarvitsee hetuni jotta saa minut merkittyä auton uudeksi haltijaksi.

En vastannut hänen viestiin. Tiedä sitten mitä asialle kävi.

ainoa oikea ratkaisu, t: mies 62 vee

Vierailija
12222/12246 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri pyytää huolehtimaan kissastaan viikonlopun ajan, että pääsee Vuokattiin mökilleen vain koira mukana. Jos ei minulle sovi, hän jättää kissan yksin perjantai-illasta maanantaiaamuun. Tiesi että olen eläinrakas, itsellä koira ja kissa. Pientä kiristystä siis. Palkkana viesti että kissa voi hyvin.

Sama kaveri pyytää siivoamaan kotonaan, syynä että "sinähän tykkäät siivota". Oma asunto on siisti, siitä kai oletus että haluan siivota muidenkin koteja. Yhdesti suostuin,  palkka oli että kaveri kertoi kuinka ihana oli tulla raikkaaseen ja puhtaaseen kotiin.

Vihjaisin lopulta että kaverin auttaminen on vuorovaikutteista. Kuulin että hän oli auttanut minua myös antamalla henkiparantajan yhteystiedot.

Monta muuta tarinaa olisi tästä kaverista. Täytyi lopettaa ystävyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12223/12246 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ko. henkilö akateemisen koulutuksen taustaa omaava, niin lastensuojeluviranomaiset uskovat pyhästi heidän vastauksiinsa, etenkin jos toinen osapuoli on ei akateeminen duunari. Itse olen lapsia halunnut tavata, etenkin sitä biologista, mutta jos se estetään, niin aika vaikea sitten saada tapaamisoikeutta. Toinen seikka on se exän mielenterveyspuoli, hänellä nk. kaksisuuntainen mielenhäiriö, eli on maanisia ja depressiivisiä kausia, eli on todella raskasta käydä näitä läpi, kun ei anneta apua sille toiselle osapuolelle. Sossu on puhtaasti aina puolustamassa sitä äitiä, vaikka olisi miten seonnut ja osaavat vääntää asiat aivat muuhun malliin. Jos et ole vastaavaa kokenut, niin parempi olla kommentoimatta.

'

Olen tavannut livenä yhden miehen jota lastensuojelu on syrjinyt. Juo kaljaa päivittäin ja asuu ulkomailla varhaiseläkkeen turvin, täysin PA 80% kuukaudesta. Härskisti pyytää lastensa äitejä kustantamaan lapset lentokoneella yksin tapaamaan häntä, vaikka valittaa kuinka rahat ei riitä edes ruokaan. Se on tietysti lastensuojelun ja naisten vika että hän ei saa nähdä lapsiaan. Tätä hän kiroaa kantabaarinsa nurkkapöydässä kaljahörppyjen välissä, jos häneen törmää. 

Paino sanalla yhden.

Vierailija
12224/12246 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myötähäpeä on suuri, kun eräällä lapsiperheellä on tapana vastata juhlan järjestäjän kutsuun: "Kiitos kutsusta, me tullaan sitten klo. X, kun lapsi on heräillyt päiväunilta".

Juhlan alkamisaika voi olla vaikka klo. 12 ja nämä porhaltavat paikalle 1h-2h myöhemmin. Noloa, niin noloa. Eivät kunnioita juhlan järjestäjää, ajattelevat vain omaa napaansa. Onpa nähty sellaistakin, että osa vieraista on jo lähdössä, kun nämä saapuvat. 

Tästä tuli mieleen, kun järjestin omia synttäreitäni. Täytin pyöreitä. Juhlat laitettiin alkamaan klo 12 ja miltein kaikki kutsutut tulivat sovittuna aikana, paitsi yksi kaveri miehineen. Kaveri oli kyllä ilmoittanut tulostaan.

Viimeiset vieraat lähti joskus klo 15 jälkeen, eikä kaveria edelleenkään näkynyt. Laitoin jo ennen tuota viestiä, että ovatko tulossa "joo, ollaan". 

Saapuivat klo 16, kun mietin jo laitettavaksi minulle ja puolisolle päivällistä. Kaveri vielä kehtasi kysyä, että missä muut vieraat ovat? Ei minkäänlaista tilannetajua, että olisi voinut tulla silloin kun kutsussa lukee tai edes ilmoittaa, että sopiiko tulla paikalle rutkasti myöhemmin.

Vierailija
12225/12246 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tuo oli härskiä kaveripariskunnalta, mutta kyllä itsekin ihmettelisin, jos joku viettää pyöreitä syntymäpäiviään klo 12, vai täytitkö 10 vuotta?

Vierailija
12226/12246 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin menossa kaveripariskunnan kanssa yhteen tapahtumaan. Sovittiin, että nähdään ovella klo 19, no kello oli jotain 19.15kun soitettiin, että missä ootte. Me ollaan kotona ja mietitään viitsitäänkö lähteäkään! Tulivat lopulta myöhemmin, mutta itse oltiin menty jo sisälle. Ei nähty heitä tapahtumassa ollenkaan. Ei viitsitty soitella uudestaan kun harmitti heidän toimintansa. Tää ei ollut eka kerta heidän kanssaan.

Vierailija
12227/12246 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalon pihallamme kaadettiin puita. Toinen firma tuli kaivamaan kannot pois ja tasoittamaan maan. Härski naapuri ehdotti, että kaivurikuski kaivaisi hänenkin pihaltaan vanhan ison kannon pois - ja meidän laskuun tietysti! Ei kaivanut. Kyseessä oli vieläpä hyvin varakas naapuri eli rahanpuutteesta ei ollut kyse. 

Vierailija
12228/12246 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalon pihallamme kaadettiin puita. Toinen firma tuli kaivamaan kannot pois ja tasoittamaan maan. Härski naapuri ehdotti, että kaivurikuski kaivaisi hänenkin pihaltaan vanhan ison kannon pois - ja meidän laskuun tietysti! Ei kaivanut. Kyseessä oli vieläpä hyvin varakas naapuri eli rahanpuutteesta ei ollut kyse. 

Meillä kävi niin, että tilasin tuija-aidan leikkaamisen ja karsinnan. Varsinainen työ tehtiin kun en ollut kotona. Kun tulen töistä löydän leikkaajan rupattelemassa naapurin pihin ukkelin kanssa, ja näen että naapurin tonttia kiertävä aita on myös leikattu ja pihalta vähän karsittu muutakin. "Ajateltiin tässä samalla vähän leikata meidänkin puolelta, hehehehe" huuteli naapurin ukkeli leveä hymy kasvoillaan. Menin paikalle ja kysyin leikkaajlta onko hänellä tunnit ylhäällä mitä on mennyt kummankin tontin leikkaamiseen. Kaveri alkoi änkyttää jotain ja nappurin ukko yritti liueta paikalta. Hirveän jankkaamisen ja rautalangasta vääntämisen jälkeen naapuri tai maksoi oman osansa, tai ainakin minulle tuli lasku vain oman tuija-aidan leikkaamisesta. 

Vierailija
12229/12246 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki tuo oli härskiä kaveripariskunnalta, mutta kyllä itsekin ihmettelisin, jos joku viettää pyöreitä syntymäpäiviään klo 12, vai täytitkö 10 vuotta?

Kaikki kun ei kuule juhli pitkän kaavan mukaan. Muitakin suunnitelmia voi olla.

Vierailija
12230/12246 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltei kaikki kutsututhan tulivat.

Jos aika ei sovi, ilmoittaa, ettei voi osallistua. Useimmat juhlat eivät ole pakollisia menoja.

Vierailija
12231/12246 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurissa oli pieni kaivinkone tekemässä maatöitä, kävin kysymässä josko ehtisi tulla yhden pienen maakasan levittämässä kun ennenkuin naapurista lähtee, tunnin homma 25m päässä. Rahat mulla oli perstaskussa (300€). Alalla olen ollut kauan, joten tiesin siksi työn keston ja senkin että kyseisen kone+kuski yhdistelmän alvillinen hinta on about 125€/h, niin 3 sataa käteen pitäis olla tosi reilu maksu.

Noh, ei tullut, luuli varmaan että luulen hänen tulevan ilmaiseksi.

Vierailija
12232/12246 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai-iltana lähdettiin huvilalle viikonloppua viettämään, ja tulin sanoneeni sen naapurille, että olemme jälleen kotona sunnuntaina klo 18.00 jälkeen.

Viikonloppu meni kivasti, mutta mieheni sairastui, joten lähdimme sunnuntaina aamupäivällä ajelemaan kotia kohti.

Kun pääsimme kotipihallemme klo 13 aikoihin, niin naapurit olivat siellä viettämässä jotain kesäjuhlaa tuttaviensa kanssa. Ilman lupaahan ne tietysti olivat, mutta kun niiden omalla pihalla ei ole puutarhakalustoa, niin kuvittelivat että meidän pihaa voidaan käyttää vaikka ilman lupaa.

Vierailija
12233/12246 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurissa oli pieni kaivinkone tekemässä maatöitä, kävin kysymässä josko ehtisi tulla yhden pienen maakasan levittämässä kun ennenkuin naapurista lähtee, tunnin homma 25m päässä. Rahat mulla oli perstaskussa (300€). Alalla olen ollut kauan, joten tiesin siksi työn keston ja senkin että kyseisen kone+kuski yhdistelmän alvillinen hinta on about 125€/h, niin 3 sataa käteen pitäis olla tosi reilu maksu.

Mikset sanonut, että tekisi ihan maksua vastaan.

Vierailija
12234/12246 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perjantai-iltana lähdettiin huvilalle viikonloppua viettämään, ja tulin sanoneeni sen naapurille, että olemme jälleen kotona sunnuntaina klo 18.00 jälkeen.

Viikonloppu meni kivasti, mutta mieheni sairastui, joten lähdimme sunnuntaina aamupäivällä ajelemaan kotia kohti.

Kun pääsimme kotipihallemme klo 13 aikoihin, niin naapurit olivat siellä viettämässä jotain kesäjuhlaa tuttaviensa kanssa. Ilman lupaahan ne tietysti olivat, mutta kun niiden omalla pihalla ei ole puutarhakalustoa, niin kuvittelivat että meidän pihaa voidaan käyttää vaikka ilman lupaa.

Miten juttu jatkui?

Vierailija
12235/12246 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten juttu jatkui?

Olisin antanut vaihtoehdot, joko soitan poliisille tai maksavat pihan vuokrasta reilun summan. Ja seuraavana päivänä olisin asentanut liiketunnistinkamerat, ja kovaääniset hälyttimet jotka voi halutessaan laittaa etänä päälle.

Vierailija
12236/12246 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annoin kaverille ruuvilaatikon, maalipytyn, tasoitepurkin ja muuta sälää kun remontimme oli valmis. Viikon päästä huomasin että tartten sitä maalia vähän sekä roppuja jotka annoin.

Kaveri laitto viestin onko 20€ näistä  ja jäikö 120 santapaperia...

En vastannut mitään.

Poistin nimen, numeron ja laitoin estot joka puolelle ja kävin kusella auton renkaan vieressä

Typerää! Olisit mieluummin kussut tankkiin, t: mies 62 vee

Vierailija
12237/12246 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kysy hintaa, et ilmaise aikomusta maksaa.

Oisko sen pitäny lukea ajatukset ja nähdä perstaskussa olevat rahat?

Ja kaiken lisäksi varmaan puhuit pienestä hommasta josta saattaa tulla sellaiseen johtopäätökseen, että homma on sen verran pieni, että siitä ei tarvitse edes maksaa mitään.

Nooh, kyllähän tämä tähän ketjuun sopimaton viesti taisi muutenkin olla sellainen kevyt versio rage baitista ei kukaan muuten voi esittaa asiaa noin järjettömästi.

Vierailija
12238/12246 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei sattunut minulle, vaan puolustuskyvyttömälle lapselle.

Kaverini tapaili muutaman viikon ajan erästä miestä, johon ehti ihastua kovasti. Hän ei ehtinyt lasta tutustuttaa mieheen, kun mies oli ilmoittanut ettei näe suhteelle jatkoa.

Miehen ilmoitus oli tullut myöhään illalla ja aamulla herätessäni huomasin kaverini viestit, jossa purki sydänsurujaan. Soitin hänelle, kaveri vastasi niin itkuisena ettei meinannut saada lauseita loppuun. Jossain vaiheessa kuulin taustalta lapsen ääntä ja kysyin kaverilta, että ovatko nukkuneet pommiin, koska lapsen olisi pitänyt olla jo päiväkodissa. Itkua tihrustaen kaveri sai lopulta sanottua ettei hän pysty lähtemään minnekään, koska ero ottaa niin koville. - Olitko ilmoittanut hoitoon perumisesta? - En.

Siis hetkinen?! Olit tuntenut miehen muutaman viikon ajan ettekä edes virallisesti seurustelleet, joten suoranaisesta erosta ei voi edes puhua. Ja nyt hän, aikuinen ihminen, ei saa kerättyä itseään sen verran kasaan että veisi lapsen päiväkotiin, johon heiltä oli 500 metriä matkaa, saatika että olisi päiväkotia siltä päivältä perunut. 
Minä sitten hyvää hyvyyttäni kävin hakemassa lapsen ja vein hänet päiväkotiin, koska ajattelen, että ihmeellistä on olettaa lapsen katsovan tai kuuntelevan omaa vanhempaansa tuossa tilassa. Kaveri oli aivan poissa tolaltaan ja hysteerinen erosta kun lapsen kävin noutamassa

Kun hain lapsen, niin kaveri sanoi "kerro hoitajille etten pystynyt eron takia tuomaan ajoissa". No en kertonut. Sanoin vain, että anteeksi kun X on myöhässä, äidille oli äkillinen meno tullut.

Tuo viimeinen kappale sai mut kuvittelemaan mielessäni tilanteen, jossa tuo eroa sureva kohottaa anovasti sohvan pohjalta käsiään sanoen:”Kerro maailmalle, että kohtasin loppuni rohkeasti”. 

Ihan oikeasti, miten kukaan viitsii surra jonkun äijän perään niin, että muu elämä pysähtyy? Ja varsinkin jos ei ole edes kauaa ehditty tapailla? Jotain rajaa nyt! 

Et ole koskaan ollut todella rakastunut? Rakastua voi ensisilmäykselläkin! Kun vain kolahtaa, niin kolahtaa, ei se aikoja kysy.

Vierailija
12239/12246 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei sattunut minulle, vaan puolustuskyvyttömälle lapselle.

Kaverini tapaili muutaman viikon ajan erästä miestä, johon ehti ihastua kovasti. Hän ei ehtinyt lasta tutustuttaa mieheen, kun mies oli ilmoittanut ettei näe suhteelle jatkoa.

Miehen ilmoitus oli tullut myöhään illalla ja aamulla herätessäni huomasin kaverini viestit, jossa purki sydänsurujaan. Soitin hänelle, kaveri vastasi niin itkuisena ettei meinannut saada lauseita loppuun. Jossain vaiheessa kuulin taustalta lapsen ääntä ja kysyin kaverilta, että ovatko nukkuneet pommiin, koska lapsen olisi pitänyt olla jo päiväkodissa. Itkua tihrustaen kaveri sai lopulta sanottua ettei hän pysty lähtemään minnekään, koska ero ottaa niin koville. - Olitko ilmoittanut hoitoon perumisesta? - En.

Siis hetkinen?! Olit tuntenut miehen muutaman viikon ajan ettekä edes virallisesti seurustelleet, joten suoranaisesta erosta ei voi edes puhua. Ja nyt hän, aikuinen ihminen, ei saa kerättyä itseään sen verran kasaan että veisi lapsen päiväkotiin, johon heiltä oli 500 metriä matkaa, saatika että olisi päiväkotia siltä päivältä perunut. 
Minä sitten hyvää hyvyyttäni kävin hakemassa lapsen ja vein hänet päiväkotiin, koska ajattelen, että ihmeellistä on olettaa lapsen katsovan tai kuuntelevan omaa vanhempaansa tuossa tilassa. Kaveri oli aivan poissa tolaltaan ja hysteerinen erosta kun lapsen kävin noutamassa

Kun hain lapsen, niin kaveri sanoi "kerro hoitajille etten pystynyt eron takia tuomaan ajoissa". No en kertonut. Sanoin vain, että anteeksi kun X on myöhässä, äidille oli äkillinen meno tullut.

Tuo viimeinen kappale sai mut kuvittelemaan mielessäni tilanteen, jossa tuo eroa sureva kohottaa anovasti sohvan pohjalta käsiään sanoen:”Kerro maailmalle, että kohtasin loppuni rohkeasti”. 

Ihan oikeasti, miten kukaan viitsii surra jonkun äijän perään niin, että muu elämä pysähtyy? Ja varsinkin jos ei ole edes kauaa ehditty tapailla? Jotain rajaa nyt! 

Et ole koskaan ollut todella rakastunut? Rakastua voi ensisilmäykselläkin! Kun vain kolahtaa, niin kolahtaa, ei se aikoja kysy.

Normaali ihminen ei mene tolaltaan, jos on yksipuolisesti rakastunut eikä toinen ole samaa mieltä. Tämä äiti ilmeisesti laskelmoi, että saa itselleen ja lapselleen elättäjän ja oli tietenkin suunnitellut miehen puolesta jo rahanmenoja. Tai sitten mies oli sellainen alfa, että nainen on lumoutunut, vaikka tämä tekisi mitä eikä huomannut, ettei toinen ole edes tosissaan. Tai sitten nainen oli vahvasti kirjolla.
Pitkät avioliitotkin hajoavat joskus yllättäin eikä toinen menetä toimintakykyään totaalisesti. Tuskin niissäkään on eletty ihan kaveripohjalta, ainakaan koko aikaa. Pari työkaveria (naista) erosi muiden täydellisinä pitämistä liitoista yllättäen eikä kukaan huomannut mitään.

Vierailija
12240/12246 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä hyvät hermot:D Minulla oli työkaveri joka asui naapuritalossa. Molemmat mentiin autolla töihin ja työkaveri ehdottikin että tulee kyydissäni. Suostuin ilman muuta kun sama matka. Ensimmäinen aamu eikä kaveria näy. Menin soittamaan ovikelloa ja kaveri kalsareissa ovelle. Sanoin että kimppakyyti oli sitten tässä ja menimme omilla autoillamme töihin. Ei kysynyt uudestaan.....