Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?
Kommentit (12164)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverin pikkusisko keksi, että kun olen päässyt tehtaalle töihin, niin voisin lainata hänelle vuokra-asunnon takuurahat läheiseen pikkukaupunkiin merkonomiopintoihin. Niin ja milloin maksaisi takaisin. 3 v ? päästä jos sittenkään.
Sanoin, että jos korkojen maksu onnistuu - vinkkasin silmää - vähän etukäteenkin, niin hoituu.
Asui sitten se opiskeluaikansa vanhemmillaan.Olihan se hyvä, että nuori nainen sai ilman suurempia vaurioita käsityksen siitä, miten reilusti maailma toimii: hyväksikäyttökin voi perustua vastavuoroisuuteen.
Molemminpuoleinen hyväksikäyttö on reilua, palvelu palveluksesta. Toinen hyvä juttu on huomata, ettei mitään saa ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverin pikkusisko keksi, että kun olen päässyt tehtaalle töihin, niin voisin lainata hänelle vuokra-asunnon takuurahat läheiseen pikkukaupunkiin merkonomiopintoihin. Niin ja milloin maksaisi takaisin. 3 v ? päästä jos sittenkään.
Sanoin, että jos korkojen maksu onnistuu - vinkkasin silmää - vähän etukäteenkin, niin hoituu.
Asui sitten se opiskeluaikansa vanhemmillaan.Olihan se hyvä, että nuori nainen sai ilman suurempia vaurioita käsityksen siitä, miten reilusti maailma toimii: hyväksikäyttökin voi perustua vastavuoroisuuteen.
Molemminpuoleinen hyväksikäyttö on reilua, palvelu palveluksesta. Toinen hyvä juttu on huomata, ettei mitään saa ilmaiseksi.
Ilmaisia lounaita ei ole. Toisaalta outo kaveruus, kun kaverin pikkusiskolle voi ladella pikkutörkeyksiä, vaikka olisi mahdollista olla täysin asiallinenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, että miksi joidenkin ihmisten on ilmeisesti käsittämättömän vaikeaa maksaa lainaamiaan rahoja takaisin. Aina saa olla kyselemässä perään ja sitten saa vaan tekosyitä ja lupauksia:Laitan päivänä x! Laitan kun pääsen töistä Ei kun laitan illemmalla kun on kiire En mä pysty sittenkään maksamaan, katotaan ensi viikolla eikä rahoja näy. Koska en jaksa loputtomiin kuunnella ties mitä keksittyjä nyyhkytarinoita niin alan periä velkoja virallista tietä. Itse pidän aina visusti huolen siitä, että jos joltakulta olen tarvinnut rahaa lainaksi, olen myös maksanut takaisin juuri silloin kun olen luvannut. Tuntuu vaan kurjalta, koska minua ei sen vertaa jotkut arvosta, että pitäisivät lupauksensa. Tiedän kuitenkin, että minun syytäni se ei ole vaan velkojen kanssa venkoilu on käsittämättömän lapsellista.
Ei tuollaisille kannata mitään lainata.
Ei todellakaan kun joka sentin saa kiskoa takaisin hirveällä väännöllä ja kohtaa syyllistämistä siitä että vaatii toista pitämään lupauksensa. Olen useamman kerran läksyttänyt tämän henkilön ja yrittänyt takoa kalloon, miksi rahat tulee maksaa takaisin. Ja takaisin minä ne rahat vielä saan, tavalla tai toisella. Tyyliini ei kuulu ketään vahingoittava velkojen perintä vaikka joskus tuntuu, että se olisi ainakin tehokas tapa. En vaan aio saattaa ketään vaaraan.
Olen antanut porttikiellon joillekin tutuille ja sukulaisille koska joka vierailun jälkeen jotain katoaa.
Veljen tytär kävi hakemassa jotain kissatarvikkeita joita en enää tarvitse. Tulin vessasta niin nuori nainen oli päässyt eteiseen. Kissatarvikkeiden lisäksi kainalossa oli seinältä napattu taulu.
Suku on semmosta sakkia että sen vois upottaa kokonaan suohon eikä kukaan itkis.
Annoitko taulun mennä?
En tietenkään. Tossa se on seinällä.
Olihan se hyvä, että nuori nainen sai ilman suurempia vaurioita käsityksen siitä, miten reilusti maailma toimii: hyväksikäyttökin voi perustua vastavuoroisuuteen.