Vierailija

Asumme Helsingissä ja rahalahjaa mietin ylioppilaille. Yksi on kummityttöni, kaksi muuta ystävien lapsia, joita en tunne kovin läheisesti vaikka ylioppilaiden vanhemmat ovatkin hyviä ystäviäni. Mikä olisi sopiva rahalajasumma mielestänne?

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Annat sen verran, mihin sinulla on varaa.

Minä antaisin kummitytölle kortin, 50 euroa ja ruusun ja ystävien lapsille kummallekin kortin ja (vain) 20 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kummitytölleni maksoin autokoulun ensimmäisen osan, läheisille lapsille olen antanut 50-70e tai heille tarpeellisen hintavamman tarvikkeen.

Vierailija kirjoitti:
Kummitytölle 70€-100€, muille 50€

Samoin ajattelisin minäkin, kyllä kummilapsi on eri asia kuin vain joku kaverin lapsi, jota hädin tuskin tuntee. Kummilapselle 100€ ja muille 50€.

Lokkien ruokinta kielletty!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen aika köyhä ja köyhänä antaisin kummitytölle 50e ja tuttavien lapsille 20-30e.

Kummitytölle 50 e ja noille ystävien lapsille en antaisi muuta kuin onnittelukortit. Oma rahatilanne on niin tiukka, etten todellakaan alkaisi kiristämään omasta elämisestä. Jos olisi valmistumassa ammattiin niin sitten voisin harkita. Tuo valkolakki ei nyt vielä ole mitään.

Vierailija

Kummitytölle omista varoista riippuen 50€ -> ja niille kavereiden lapsille 20€/ylioppilas.

Itse laittaisin kummitytölle 200€ ja niille kavereiden lapsille 20€, jos en heitä kerran sen kummemmin tunne.

Vierailija

Ihanan mutkaton ja suora ja yksinkertainen kysymys. Silti tekisi mieli monumutkaistaa asiaa niin, että onko rahan antaminen ainoa vaihtoehto? - Toki ymmärrän monella tavalla, että miksi raha-lahja ylioppillaalle on hyvä. ellei peräti erinomianen vaihtoehto, mutta silti vänkään, olisiko mitään muuta vaihtoehtoa?  - olisin kiva näet antaa myös, jotain mistä jää muisto. Ylioppilas itse tai tässä paremmin hänen vanhempansa varmaan osaisivat täsmentää. mitä Sankari mahd. tarvitsisi, sillä niin huomaavaista tavallaan kuin ostaa lahjaksi vaikka astioita, niin jollei tarkemmin tunne toisen makua / mieltymyksiä, niin saattaa mennä vähän enempikin metsään..  

Vierailija

Stockmannin lahjakortti on varma valinta. Kummilapselle antaisin rahavarojen myötä 70-100 euron kortin, muille 20-40 euron.  - Saakohan lidliin lahjakortteja?  Tai siis miksi juuri Stockkan lahjakortti, kun se on liike, jota Suomessa on kourallinen. 

Vierailija

Meillä toimittiin siten, että koottiin yhteen rahaa siten, ettei kukaan nähnyt, paljonko toinen laittoi. Kaikille jaettiin samanlaiset kirjekuoret ja rahan pääsi laittamaan kuoreen niin, etteivät muut nähneet. Joku antoi vitosen, joku kympin ja joku satasen. Näin saatiin ihan mukavan kokoinen lahjakortti, eikä ketään nolattu siksi, ettei pystynyt antamaan enempää. Ennakkoon oltiin jo kyselty toivetta ja näin päädyttiin hankkimaan lahjakortti urheiluliikkeeseen. Nuori sai hankittua fillarin, jolle olikin paljon käyttöä opiskelukaupungissa Oulussa. Sai vielä järeän lukonkin pyöräänsä.

Vierailija

Mä antaisin kummitytölle 50e tai 100e riippuen rahatilanteesta. Jos nämä ystävät ovat tosi läheisiä niin antaisin varmaan 40e...

Vierailija

Omasta rahatilanteesta riippuen. Itse en oikein viitsisi antaa rahahalahjaa joka on alle 50 euroa joten jos ei olisi rahaa siihen niin kysyisin kerääkö vaikka jotain astiasarjaa tms.

Itse annan nyt Kummitytölle varmaan 70 - 100 euroa ja serkun tytölle ostin jo pari Iittalan Taika mukia jotka maksoivat noin 35 euroa, äitinsä kertoi et kerää tuota sarvaa eikä isoja mukeja ole vielä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat