Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Miksi alat kökkiä vihreissä liikennevaloissa, etkä lähde reippaasti liikkeelle? Lasket lampaita? Miksi ajat alinopeutta jopa 20-40 alle sallitun nopeuden? Oletko vittumainen vai pelkäätkö liikenteessä? Vai molempia?

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Autoilussa tämä pitää ottaa huomioon. Itse kökin aina vihreissä, koska haluan opettaa muille autoilijoille sitä, että kaikki ei käy aina niin kun pitää. Jos alkaa heti tööttäily, niin moottorini saattaa vahingossa sammua. :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Autoilussa tämä pitää ottaa huomioon. Itse kökin aina vihreissä, koska haluan opettaa muille autoilijoille sitä, että kaikki ei käy aina niin kun pitää. Jos alkaa heti tööttäily, niin moottorini saattaa vahingossa sammua. :D

Asutko Etelä-Karjalassa dickhead? Täällä päin noita juuri on, jotka on laskeutunert puusta ja Savosta tänne! Sairaus ilmenee mm.liikennekäyttäytymisessä ja muussakin ihmisten kanssa kanssakäymisessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Koska olen vasta kortin saanut ja haluan enemmin ajaa liikennesääntöjen mukaan ja rauhassa kuin niin, että hätiköisin ylinopeutta ajaen ja tekisin virheitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Asutko Etelä-Karjalassa dickhead? Täällä päin noita juuri on, jotka on laskeutunert puusta ja Savosta tänne! Sairaus ilmenee mm.liikennekäyttäytymisessä ja muussakin ihmisten kanssa kanssakäymisessä.

En ole tuo, jolle vastasit, mutta alkoi naurattaa. Etelä-Karjalassa ei ole liikenneruuhkia. Sillä, miten nopeasti joku lähtee liikennevaloista tai ei lähde, ei ole minkään valtakunnan väliä. Jos tuntuu, että muut ihmiset hidastavat liikennettä, pitää omaa asennetta muuttaa. Ihmiset kiirehtivät liikenteessä aivan turhaan ja aiheuttavat kiirehtimisellään vaaratilanteita. Esim. turhat ohitukset ovat sellaisia. Mä just ajelin vanhempieni luo tuohon 50 km päähän. Meillä on autossa vakionopeudensäädin, joten käytän sitä. Jossain vaiheessa mut ja edelläni ajavan auton ohitti todella täpärästi joku, jolla oli ihan hirveä kiire. 10 - 15 km päässä kuitenkin oltiin suunnilleen samaan aikaan samassa risteyksessä. Kannattaa oikeasti miettiä, mitä voittaa, jos ajaa pikkuisen kovempaa tai pääsee tästä risteyksestä pikkuisen aiemmin. Kun nyt itsekin tykkäät käyttää englannin kieltä, sanon: take a chill pill.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi alat kökkiä vihreissä liikennevaloissa, etkä lähde reippaasti liikkeelle? Lasket lampaita? Miksi ajat alinopeutta jopa 20-40 alle sallitun nopeuden? Oletko vittumainen vai pelkäätkö liikenteessä? Vai molempia?

Mulla on teoria; valon nopeus riippuu matkasta, minkä se joutuu kulkemaan. Liikennevaloa lähimmän autoilijan silmään se kulkee noin kolmen sekunnin ajassa. Seuraavan autoilijan silmiin valon matka kestää kaksi sekuntia, jne. nelännen ja viidennenauton kuskit siis näkevät valon vaihtumisen lähes reaaliajassa, ja ovat nostamassa jalkaansa jarrulta, kun valojen vaihtuminen vasta tavoittaa ensimmäisen auton kuskin  silmät. Siksi se jono liikennevaloista lähtee aina niin tahmeasti liikkeelle. Tämänhän voi jokainen todentaa itse liikennevaloissa, istuessaan jonon neljännessä tai vielä peremmällä jonoa.

Vierailija

Hätähousuille muistutukseksi myös se, että liikenne ei ole se paikka, jossa teillä on lupa toteuttaa itseänne. Liikenteessä on ihmisiä, joilla on on erilaiset kyvyt havainnoida ympäristöään, ja siksi tavoitteena ei ole se, että pitää ajaa mahdollisimman kovaa. On maita, joissa on ns. sujuvampi liikenne kuin Suomessa - mutta niissä maissa myös onnettomuustilastot ovat ihan eri luokkaa. 

Vierailija

Mä en voi sietää näitä kökkijöitä. Ei liikenteessä tietenkään tarvii kaistapäänä kaahata ja olla hirveä tuli hännän alla, mutta sentään vois pyrkiä olemaan reipas. Mä en ainakaan halua hengailla liikenteessä, vaan oon siellä tasan pääsemässä paikasta A paikkaan B.

Vierailija

Juuri kortin saaneen tyttären kyydissä täytyy matka-aikaa varata 15 minuutin sijaan 20 minuuttia, että kyllä se vaan kummasti vaikuttaa, kun hidastelee siellä liikenteessä. Nopeus sillä 10 km/h alle rajoituksen ja muilla saman verran yli, niin kyllähän tuosta aika valtava prosentuaalinen ero tulee esim. 40-80 km/h tiellä. Valoihin jää todennäköisemmin jumiin ja muut ajelevat kaukana edessä ja sitten ihmettelee miksi on aina ekana valoissa. Liikkeelle lähtökin on todella hidasta, kun kaasupoljinta ei jostain syystä paina tarpeeksi ja vaihteenvaihdossakin menee aikaa triplamäärä, jonka aikana ei luonnollisesti voi kiihdyttää.

En mä sitä siitä kuitenkaan säti, tuollaistahan se on uusilla kuskeilla. Muut liikkujat ei sitä vaan tiedä, joten tööttäilevät sitten tuskissaan.

Eipä kyllä haittaisi, jos autokoulussa jossain simulaattorissa treenattaisiin vaihteiden vaihtoa ja nopeampaa kaasujalkaa, tuskin siinä menisi rallipelissä 10 minuuttia enempää, että tottuisi tuohon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä en voi sietää näitä kökkijöitä. Ei liikenteessä tietenkään tarvii kaistapäänä kaahata ja olla hirveä tuli hännän alla, mutta sentään vois pyrkiä olemaan reipas. Mä en ainakaan halua hengailla liikenteessä, vaan oon siellä tasan pääsemässä paikasta A paikkaan B.

No nyt kun sulla on tuollainen mielipide ("en voi sietää kökkijöitä"), haluaisitko uhrata ajatuksen tai pari sille, miksi kökkijät kökkivät liikenteessä? Omin sanoin.

Vierailija

Mua taas vituttaa kyydissä olijana se että ihmiset roikkuu perseessä kiinni vaikka ajaisi rajoitusten mukaan tai vähän alle. Se on kiva sitte naureskella miehen kanssa kun se mulkku kuski on jäänyt seuraaviin liikennevaloihin kun oli niin helvetin kiire ohittaa meidät :-D Pk-seudulla taitaa olla enemmänki näitä idiootteja kuskeja ainakin kommenteista päätellen.

Vierailija

Itse jouduin ajamaan pari päivää alinopeutta (80km/h satasen alueella) koska autoni etupyörän laakerit vetelivät viimeisiään ja oli holtiton ajaa suurilla nopeuksilla. Osien saamisessa meni aikaa, taksiin ei ollut varaa eikä julkista liikennettä ole.

Vierailija

Joo, onhan nuo ärsyttäviä, kun olisi kiire. Samaten ne, jotka lähes pysähtyvät kääntyessään, ilmeisesti pelkäävät lipsahtavansa ojaan, jos on vauhtia yhtään. 

Ärsyttävimpiä kuppaajia ovat "liikennevalo-hiipijät". Siis ne, jotka alkavat lähestyä punaisia liikennevaloja jo pari sataa metriä aiemmin kävelyvauhtia. Pysähtyvät noin 20 metriä ennen seuraavaa autoa ja liikkuvat siitä metri kerrallaan nykien kohti seuraavaa.

Ei siinä muuten, mutta kun täällä stadissa on varsinkin ruuhka-aikaan paljon MUITAKIN liikenteessä. Ne takana tulevat "muut" eivät noiden hiipijöiden takia mm. pääse ryhmittymään risteyksessä oikealle kaistalle, kun jono alkaa seisoa jo ennen kääntyvien kaistojen alkua.

Mutta kai tuossa on selityksensä. On kokemattomia kuskeja, on heikolla reaktioajalla varustettuja mummoja ja pappoja. Kaupunkiliikenteeseen sopeutumattomia heinähattuja. 

Vaarallisempaa kuin kuppaaminen on kumminkin rattiraivo. Siksi kannattaa ottaa kuppaajienkin suhteen iisisti, ap!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse jouduin ajamaan pari päivää alinopeutta (80km/h satasen alueella) koska autoni etupyörän laakerit vetelivät viimeisiään ja oli holtiton ajaa suurilla nopeuksilla. Osien saamisessa meni aikaa, taksiin ei ollut varaa eikä julkista liikennettä ole.

Jos tuo ei ole vastuutonta kusipäisyyttä, niin en tiedä mikä on... Kai nyt tajuat, että tekosyistä huolimatta tuollaisella autolla ei ole mitään asiaa liikenteeseen?

Vierailija

Se auton nylkytys on ÄRSYTTÄVÄÄ! En tajua miksi ihmiset tekee niin? Manuaalilla sellainen ainainen nylkytys ei edes tee hyvää autolle.

Vierailija

Liikenteen tulee olla sujuvaa... sen sujumattomuuteen ovat yhtälailla syyllisiä niin kaaharit kuin hidastelijatkin! Eri tavoin mutta kuitenkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mun appeni on aina kanssa opettamassa muita. Välkyttelee valoja, vaihtelee nopeutta jne. Kunpa joku polliisi joskus täräyttäisi hänelle kunnon sakot tai kortti otettaisiin pois.

Vierailija

Liikennevaloissa kökkijät ovat puhelimen hiplaajia. Helsingissä Hämeentiellä on aika merkityksellistä jos valoista pääsee kaksi autoa vähemmän näiden kökkijöiden vuoksi. On muuten aika surullista huomata, kuinka riippuvaisia ihmiset ovat puhelimistaan. Jonossa joka toisella on luuri kädessä, ettei mitään päivityksiä vaan mene ohi. 

Näplääjän tunnistaa jo kaukaa, auto seilaa, oikoo mutkissa, nukkuu liikennevaloissa jne. Ison auton korkeuksista  tekee oikein hyvin havaintoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo, onhan nuo ärsyttäviä, kun olisi kiire. Samaten ne, jotka lähes pysähtyvät kääntyessään, ilmeisesti pelkäävät lipsahtavansa ojaan, jos on vauhtia yhtään. 

Ärsyttävimpiä kuppaajia ovat "liikennevalo-hiipijät". Siis ne, jotka alkavat lähestyä punaisia liikennevaloja jo pari sataa metriä aiemmin kävelyvauhtia. Pysähtyvät noin 20 metriä ennen seuraavaa autoa ja liikkuvat siitä metri kerrallaan nykien kohti seuraavaa.

Ei siinä muuten, mutta kun täällä stadissa on varsinkin ruuhka-aikaan paljon MUITAKIN liikenteessä. Ne takana tulevat "muut" eivät noiden hiipijöiden takia mm. pääse ryhmittymään risteyksessä oikealle kaistalle, kun jono alkaa seisoa jo ennen kääntyvien kaistojen alkua.

Mutta kai tuossa on selityksensä. On kokemattomia kuskeja, on heikolla reaktioajalla varustettuja mummoja ja pappoja. Kaupunkiliikenteeseen sopeutumattomia heinähattuja. 

Vaarallisempaa kuin kuppaaminen on kumminkin rattiraivo. Siksi kannattaa ottaa kuppaajienkin suhteen iisisti, ap!

Tämä on kuin mun näppikseltä! Itse ajan päivittäin pääkaupunkiseudulla ja en voi kertakaikkiaan käsittää näitä hiipijöitä. Koko liikenne jumittaa monen sadan metrin matkalta kun sitä autoa liu'utetaan hitaasti punaisiin valoihin, jos vaikka kävisi niin hyvä tuuri ettei tarvitse pysähtyä ollenkaan. Kuluuko ne jarrut jotenkin liikaa, jos sillä autolla ajetaan reippaasti risteykseen ja pysähdytään myös reippaasti?! Nyt voisi vielä sanoa, että tämä on varsinkin mieskuskien tapa.

Vierailija

Mä himmailen ihan vittuillessani. Ja jos joku tulee ihan perään roikkumaan niin alan hitaasti vaihtelemaan ajonopeutta vitutuksen maksimoimiseksi. Musta se on vaan hauskaa, kun tietää miten siellä takana ohimosuonet pullistuvat ja naama punoittaa vitutuksesta. Ja mitään ette sille mahda!:)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koska olen vasta kortin saanut ja haluan enemmin ajaa liikennesääntöjen mukaan ja rauhassa kuin niin, että hätiköisin ylinopeutta ajaen ja tekisin virheitä.

Jep. Mä vielä opettelen, kohta inssi edessä. Senkin jälkeen kun saan kortin, aion ajaa rauhallisesti ja varovaisesti.

Tässä opetellessa on kyllä huomannut kuinka suurin osa ajaa ylinopeutta ja aina kauhee kiire.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat