Vierailija

Olen aina ollut enemmän iltaihminen. Töissä aamupäivä menee haaveillessa ja miettiessä. Vauhtiin pääsen vasta joskus puolenpäivän jälkeen, paras vauhti on siinä kolmen aikoihin, mutta sitten viimeistään viideksi pitääkin jo lähteä hakemaan lapsi päiväkodista. Tehokas työaika jää siis aika lyhyeksi. Miten saisin siirrettyä sisäistä kelloa niin että saisin ajoitettua tehokkaan vaiheen edes pari tuntia aiempaan?

Kommentit (6)

Vierailija

Sama ongelma täälläkin. Unirytmin saa pakotettua aikaisemmaksi, mutta energiataso lähtee siitä huolimatta nousuun vasta kohti iltaa. Esim. tärkeimpiä työjuttuja teen kotona omalla ajalla iltakahdeksan jälkeen, koska silloin saan itsestäni parhaiten ja tehokkaimmin irti. Ja vaikka heräisin monta aamua peräkkäin viideltä aamulla, niin silti se tehokkain vaihe ja olo, että ajatus kulkee kunnolla, tulee illalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Et mitenkään, se on ihan tutkittu fakta. Vaikka kuinka säätäisit nukkumaanmenoja ja heräämisiä, niin kroppasi vireystila muuttuilee silti luontaisen rytmisi mukaan, ja parhaat vireyspiikit osuu illemmalle.

Itse olen äärimmäinen ilta- ja yöihminen, mutta onneksi olen it-alalla ja voin sitten tehdä työnikin vasta puolenpäivän jälkeen alkaen pääosin. Joskus täytyy käydä nuokkumassa palavereissa aamupäivästäkin mutta onneksi harvoin.

Vierailija

Mä oon tehokkaimmillani aamulla ja ärsyttää kun kotona ei jaksa mitään. Miks haluaisit olla parhaimmillasi töissä mielummin ku oman perheen kanssa?!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä oon tehokkaimmillani aamulla ja ärsyttää kun kotona ei jaksa mitään. Miks haluaisit olla parhaimmillasi töissä mielummin ku oman perheen kanssa?!

Siksi ettei töissä olisi jatkuva kiire. Vaikka ne viimeiset kolme neljä tuntia tekisi kuinka ahkerasti hommia, työt silti tuppaavat kasaantumaan ruuhkaksi asti. Se myös vähentäisi omalla ajalla iltaisin tehtävien töiden määrää. Iltatöihin käytetyn ajan voisi käyttää johonkin omaan kivaan, lukemiseen, kuntoiluun, leffojen katseluun tms.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat