Vierailija

Miten voi noin pienestä suuttua noin pahasti? Hän sanoi minulle aamulla ennen töihiin lähtöä, että kulutan liikaa rahaa ja lopulta keskustelu siirtyi hänen lempiaiheeseensa eli luonnonsuojeluun. Maapallo ei kuulemma kestä sitä, että kaikki kuluttavat liikaa. Keskustelu oli niin järjetön, että juoksin ulos ja paiskasin oven kiinni lähtiessäni.

Kun tulin töistä, päätin hieman napauttaa ja päätin jatkaa keskustelua arvoista. Vaimollani on nimittäin tapana ostaa joka viikonloppu pari Ässä-arpaa. Syytin häntä tekopyhäksi ja että maapallo tuhoutuuu vaikka vaihtaisi Ässä-arvat Luontoarpoihin. Vaimon mielestä tuo oli niin ala-arvoista kielenkäyttöä, että hän ei voi antaa minulle anteeksi. Miten joku voi suuttua jostain arvoista?

Sivut

Kommentit (26)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Oot itse vaimosi valinnut ja jos ei arvot kiinnosta, niin kannattaa pitää suu kiinni. Vaimosi olettaa sinun rakastavan ja arvostavan häntä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Teillä vaan on erilaiset arvot. Miksi olet mennyt yksiin ituhippipuunhalaajan kanssa?

Arvot meillä on melko samanlaiset. Nyt oli kyse arvoista (arpa). Arvoista (arvot) emme keskustelleet lainkaan.

Ap

Vierailija

Meillä on erilaiset kotitaustat (vaimon perhe kommareita, minun perhe porvareita) ja arvot olivat erilaiset seurustelun aikana. Vähitellen kasvoimme yhteen ja olemme olleet 18 v nainisissa.

Ainoat henkilöt joiden kanssa tulee kränää ovat minä ja appivanhemmat jotka ovat vielä kommareita  ja vaimo ja minun äitini ja veljeni vaimo jotka ovat porhoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä vaan on erilaiset arvot. Miksi olet mennyt yksiin ituhippipuunhalaajan kanssa?

Arvot meillä on melko samanlaiset. Nyt oli kyse arvoista (arpa). Arvoista (arvot) emme keskustelleet lainkaan.

Ap

Kyllä te mielestäni keskustelitte nimenomaan arvoista (arvo), vaikka osana riitaa olivat myös nuo Ässä-arvat. Luonnonsuojelu on vaimollesi tärkeä arvo, jonka kyseenalaistit. Et taida itse pitää ekologisuutta kovin suuressa arvossa?

Erityisen inhottavaa on aloittaa vanha riita uudestaan jollain noin pikkumaisella kuin Ässä-arvat. Tuskinpa on edes ensimmäinen kerta.

Vierailija

Siis kyllähän te aamusta keskustelitte nimenomaan arvoista siis kuluttamisesta jne.

Nyt kannattaisi keskustella kunnolla parisuhteestanne ja mahdollisesti käydä ammattilaisen puheilla yhdessä. Usein sanotaan jostain pienestä asiasta vaikka oikeastaan suhteessa haisee paljonkin. Sitten on vain joku yksittäinen jopa pieni asia joka "katkaisee kamelin selän". Teillä se nyt oli se että vaimoa ärsyttää tapasi käyttää rahaa, mahdollisesti keskustelusta pakeneminen ovea paiskoen ja vaimon arpojen ostoon puuttuminen.

Kannattaisi nyt miettiä mitä haluaisit suhteessanne muuttaa ja kysellä asioista myös vaimolta. Ja sitten tehdä asioita sen eteen että kummallakin olisi suhteessa entistä parempi olla.

Vierailija

Minusta tuossa ei ole ikävää sisältö, vaan tapa.
Ensinnäkin se, että vaimosi alkaa nälviä sinulle elämäntavastasi aamulla, juuri töihinlähdön aikaan. Jos haluaa käydä syvällisiä keskusteluja, se tehdään silloin kun toisellakin osapuolella on mahdollisuus miettiä asiaa kunnolla ja muotoilla siihen kantansa. Muussa tapauksessa vain se puskasta aamukiireessä päälle hyökkäävä on ehtinyt miettiä asiaa.

Toiseksikin on ikävää, että sinä juoksentelet karkuun ja paiskot ovia, kun jäät alakynteen. Opettele nyt hyvä mies sanomaan, että "en halua nyt keskustella asiasta, jutellaan illalla, kun tulen töistä. Haluan miettiä tuota rauhassa".

Kolmanneksi on tosi lapsellista nälviä tuolla lailla takaisin. Mikähän siinä onkin, mutta nimenomaan miehet ovat tuollaisia letkauttelijoita. Kun varsinaiseen asiaan ei ole asiallista sanottavaa, letkautellaan asian vierestä häijyjä.

Kuulostatte molemmat aika keskenkasvuisilta, kannattaisi nyt hyvän sään aikana opetella vähän rakentavampia tapoja ratkoa ristiriitoja.

Vierailija

Punavihreys, unelma, yms. naisessa on kyllä sellaista fanaattisuutta ja tyhmyyttä että pistän heti poikki jos ilmenee sellaista. Elämä on mahdotonta sellaisen naisen kanssa.

Nyt onneksi seurustelen naisen kanssa joka on realisti ja ateisti, kuten itsekkin.

Vierailija

Aloittaja ei ole tainnut oivaltaa, kuinka tärkeistä ja syvällä sydämessä olevista asioista on kyse kun arvoista puhutaan. Tai ehkä on, mutta perusteellisesti väärin ja käyttää niitä riidan aiheena.

Vierailija

Ei vaimosi tuosta ole suuttunut, vaan jostain aivan muusta ja sinun tehtäväsi on nyt selvittää mistä ja pyytää sitä anteeksi.

Se voi olla jotain, mitä olet tehnyt, jättänyt tekemättä, sanonut tai jättänyt sanomatta tänään, eilen, jouluna tai vaikka pari vuotta sitten syksyllä.

Naiset ovat hankalia.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat