Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka alhainen hemoglobiini raskaudessa aiheuttaa erityistoimenpiteitä?

Vierailija
24.05.2016 |

Siis tarkoitan esim lisäveren antamista tms.? Tietääkö joku?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tietänee. Itse tiedän vain että mulle ei "tarjottu" muuta kuin rautalääkitystä, hb alimmillaan 90.

Vierailija
2/4 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hieman vaihdella sairaanhoitopiireittäin tai jopa lääkäreittäin. Jonkin verran vaikuttaa myös lähtötasokin. Jos aiemmin on ollut korkea hemoglobiini, niin toimenpiteitä saatetaan alkaa harkitsemaan jo aikaisemmassa vaiheessa, kuin jollain toisella, jolla on jo alunperin alhainen hemoglobiini. Kyllä pitäisi hälytyskellot alkaa soimaan, jos mennään alle 90. Veren antamista harkitaan, jos hemoglobiini laskee, eikä rautakuuri auta ja potilaalla on oireita. Mitään selkeää lukemaa ei ehkä ole, mutta luulisi veren antamista harkittavan, jos menee alle 80.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä raskauden aikaisesta, mutta mulla lyötiin YTHS:llä kerran vain rautalääkkeet kouraan, kun hb oli 73.

Vierailija
4/4 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän aluella käsketään aloittaa raudan syönti jos hb menee alle 118. Ensin yhdellä tabletilla ja jos vielä laskee niin käsketään ottaa kaksi tablettia. Sen enempää on huono syödä kun monella tulee mahaoireita jo yhdestä tai kahdestakin.

Sitä en tiedä missä vaiheessa tehdään jotain radikaalimpaa, esim verensiirtoja tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä