Vierailija

Lastani kiusataan. Ton vanhemmilla ei oo ammattia, kun koulussa sitä kysytään
Onhan se häpeä, kun toiset leuhkii lääkäreillä ja palomiehillä.

Kommentit (9)

Vierailija

Ei kärsinyt. Kun olin työtön, lapseni suorastaan kukoistivat. Minulla oli aikaa järjestää kekkereitä, viedä lapsia uimaa ja ilmaiskonsertteihin ja minne vain. Meille sai aina tulla koska olin kotona, ja isommallakin porukalla. Ja paljon meillä lapsien kavereita kävikin. Tuollaista kiusaamista ei ollut ollenkaan, lapset olivat sen verran pienempiä ettei niille ollut mitään merkitystä sillä mikä kenenkin vanhemman status oli. Sillä oli merkitystä että miten näille lapsille jutteli ja miten heidät otti huomioon.

Vierailija

No voihan lääkärikin periaatteessa olla työtön mutta kertooko se lääkärin lapsi, että äidillä ei nyt oo just töitä. Ei se kertoo, että äiti on lääkäri.

Mikä tahansa nyt oletkin aikaisemmin ollut, vaikka siivooja, niin se sitten olkoon sinun "ammattisi". Ei lapsen tarvitse kertoa, että "mun äiti on siivooja mutta sillä ei oo töitä eli se on työtön" vaan "mun äiti on siivooja". Kettuakos se kenellekään kuuluu missä siivoat. Tai jos olet ollut toimistotöissä niin sitten "mun äiti on toimistoassari" tai mitä nyt oletkaan ollut.

Vaikea tietenkin tässä vaiheessa noita sanomisia enää korjata jos lapsi on jo ummet lammet kaikille kertonut, että vanhempi on työtön mutta tulevaisuuden varalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Meillä on ehkä jonkin verran kärsinyt. 

Useinkin sanonut, että olen liikaa kotona. Häntä ärsyttää (teini-ikäinen), kun usein tietysti olen kotona, kun hän tulee koulusta/lähtee kouluun. 

Olenkin ottanut tavaksi mennä aamulenkille, kun hän on lähtöpuuhissa ja häippästä iltapäivästä sitten kirjastoon tms. 

Jos ei tässä parin kuukauden sisään mitään palkkatyötä löydy, niin menen ainakin vapaaehtoistyöhön. 

Vierailija

Ei kärsi. Välillä kun olin menossa työpaikkahaastatteluun koettivat porukalla puhua minulle järkeä etten menis töihin. Tai korkeintaan kuulemma sellaisiin töihin mitä voi tehdä kotoa käsin.

Ainoa missä lapset tulevat kärsimään on kesätyöt. Siis työttömällä ei ole niin paljoa suhteita millä voisi autta kesätöiden saamisessa.

T. Onnellinen työtön

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lastani kiusataan. Ton vanhemmilla ei oo ammattia, kun koulussa sitä kysytään
Onhan se häpeä, kun toiset leuhkii lääkäreillä ja palomiehillä.

En ole kyllä tähän ilmiöön tutustunut, että lapset kovin kyselisivät vanhempien ammatteja toisiltaan. Eikä ajan tasalla oleva opettajakaan saisi niitä kysellä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei kärsi. Välillä kun olin menossa työpaikkahaastatteluun koettivat porukalla puhua minulle järkeä etten menis töihin. Tai korkeintaan kuulemma sellaisiin töihin mitä voi tehdä kotoa käsin.

Ainoa missä lapset tulevat kärsimään on kesätyöt. Siis työttömällä ei ole niin paljoa suhteita millä voisi autta kesätöiden saamisessa.

T. Onnellinen työtön

Olen niin hyvää pataa naapuruston kanssa, että ihan sitä kautta on löytynyt lapsille kesätöitä jo 14-vuotiaina. Aluksi koiran- ja lastenhoitoa. Myöhemmin sitten tuttujen yrityksissä jne. Tietysti pitää osoittaa ahkeruutta ja tunnollisuutta ensin näissä pikkuhommissa. 

Vierailija

Itse en liiemmin kärsinyt omien vanhempieni työttömyydestä. Yhden kerran kuitenkin muistan kun kouluun piti tuoda jokin esine tai asia joka liittyy jollain tavalla omien vanhempien ammattiin. Itselläni oli vähän vaikeaa kun ei kummallakaan ollut edes mitään tutkintoa. No isäni oli joskus työskennellyt varasto miehenä joten vein hänen vanhat työhanskat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

T. Onnellinen työtön

Olen niin hyvää pataa naapuruston kanssa, että ihan sitä kautta on löytynyt lapsille kesätöitä jo 14-vuotiaina. Aluksi koiran- ja lastenhoitoa. Myöhemmin sitten tuttujen yrityksissä jne. Tietysti pitää osoittaa ahkeruutta ja tunnollisuutta ensin näissä pikkuhommissa. 

Kuulostaa hyvältä tuokin tapa päästä töihin kiinni. Meillä on itsellä kanssa tarjota metsänhoitotyötä joka varmaankin kannustaa nuorta muiden kesätöiden hankkimiseen (kuumassa metsässä hyttysten keskellä raivaussahat kanssa...).

Itsekin menisin kyllä töihin jos niitä löytyisi. Tosin viihdyn kyllä kotona ja koko perhe nauttii siitä. Hoidan päivisin kotityöt, käyn hoitamassa anoppia aina kun huonossa kunnossa ja olen kotona kun lapset tulee koulusta. Meillä käykin paljon lasten kavereita kun kerta olen paikalla koulun jälkeen.

No nyt suunnitteilla ehkä oma yritys muutaman vuoden kuluessa. Ja sellainen jota voisin pyörittää kotoa käsin...

T. Onnellinen työtön

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat