Imetyksen lopetus, painostus lähipiiristä
Puuh. Ahdistaa kun lähipiiri painostaa lopettamaan imetyksen. Vieläkö imetät -kyselyt ja eikö sen nyt voisi lopettaa -heitot. Lapsi yhden vuoden ikäinen. Ei siis tarvi mutta olin ajatellut että vieroittuisi itse tässä yhden vuoden huiteilla. No näyttäisi nyt tarvivan vielä sen yhden imetyskerran iltaan. Minun mielestäni. Muiden mielestä ei.
Rasittaa tuo miksi muut kokee oikeudekseen puuttua ja miksi mun täytyy puolustella tätä asiaa kun lapsi selvästi sen tarvii.
Nyt on ollut muutaman illan ilman kun olin ensin reissussa ja sitten taivuin painostuksen alla kokeilemaan josko se nyt olisi tässä. Lapsi todella itkuinen. Sydän särkyy, en tiedä mitä tekisi. Pitäiskö jatkaa vielä hetki ja esim kuukauden tai parin viikon päästä heittää pois kun näkisi että lapsikin olisi valmis. Luulen että teen niin..
En tajua tätä vaikka olen kantani melko kärjekkäästikin ilmaissut, mikä v*ttu siinä on ettei voi sanomista uskoa, miksi sitä pitää puuttua toisen asioihin kun ne ei selvästikään heille kuulu. Äitini, useimmat ystäväni, mieheni. Yleensä siis toimin niin etten puhu näistä asioista kenenkään kanssa kun menee hermot kun ei uskota mun sanaa, nyt vaan ovat ottaneet elämäntehtäväkseen puuttua ja kysellä.
Help me! Onko muita vastaavassa tilanteessa ollut?
Itse imetin 2-vuotiaaksi. Jonkun verran tuli ihmettelyä sukulaisilta ja jopa terveyskeskuksen lääkäriltä. Luulisi, että lääkäri nyt sentään tietäisi, että pitkästä imetyksestä on pelkkää hyötyä eikä mitään haittaa lapselle, eikä sen puoleen äidillekään.
Parasta vaan tehdä oman mielen mukaan ja jättää muiden mölinät omaan arvoonsa. Pitkä imetys on hieno juttu jos siihen kykenee!