Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Jasper Pääkkösen videoesittely:

http://www.hs.fi/kaupunki/a1463974949465?ref=a-luet-#3

Sivut

Kommentit (49)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tuo muistuttaa ulkopuolelta jotain Sibeliustalon ja Finlandiatalon omituista risteytystä, eikä saunaa. Mitähän maksaa päästä lauteille? 30e/lärvi ja terassilla 10e/saunakalja?

Vierailija

Hyvä konsepti. Olin vähän aikaa sitten tilanteessa, että minun piti löytää ulkomaalaisille vip-vieraille hieno saunatila Helsingistä. Harmi ettei tuo ei ollut vielä valmis, muuten olisi ollut täydellinen siihen tarkoitukseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuo muistuttaa ulkopuolelta jotain Sibeliustalon ja Finlandiatalon omituista risteytystä, eikä saunaa. Mitähän maksaa päästä lauteille? 30e/lärvi ja terassilla 10e/saunakalja?

Saunamakkara 5 euroa ja 0,33 litran limsa 4,50 :D Anna mun kaikki kestää. Mutta onhan toi kyllä hyvällä paikalla ja Helsingissä, joten kai siellä on ihmisiä niin paljon, että löytyy nekin joilla on halukkuutta tuosta maksaa. Saunaan menokin maksaa 19 euroa, joten mitään halpaa lystiä tuolla ei ole käydä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hienot merimaisemat, Suomen luonto kauneimmillaan. Tuota kelpaa turisteilleki esitellä. Upeat saunat.

Mitä hienoa meressä on. Aina tuulee mereltä kylmästi tai on tukalan kuuma ja välkehtii silmiin

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Saunamakkara 5 euroa ja 0,33 litran limsa 4,50 :D Anna mun kaikki kestää. Mutta onhan toi kyllä hyvällä paikalla ja Helsingissä, joten kai siellä on ihmisiä niin paljon, että löytyy nekin joilla on halukkuutta tuosta maksaa. Saunaan menokin maksaa 19 euroa, joten mitään halpaa lystiä tuolla ei ole käydä.

Voi jumalauta 19 euroa saunasta kun uimahallissa käy melkein kuukauden tuohon hintaa joka päivä.

Ja konseptin isä on siis tuloeroja vastustava Vihreä kansanedustaja Anteri Vartio, joka ei muuten ole ollut kahteen viimeiseen täysi istuntoon paikalla, ilmeisesti koska sauna valmistumassa ja siis tärkeämät kiireet menee luottamustehtävän ohi?

Vierailija

Matkailun kannalta upea juttu! Suomessa käy joka vuosi miljoonia matkailijoita. Ulkomaisten ykköstoivomus on usein päästä käymään suomalaisessa saunassa. Tuossa sen voi tehdä helposti ja nopeasti, sauna on loistopaikalla. Turistilla myöskään hinta ei ratkaise, pääasia hänelle on, että saa sen elämyksen jota etsii.

t. Matkailuopas

Vierailija

Älkää nyt hinnasta narisko! Ei noi mitenkään ole pahoja Helsingin keskustassa. Ihan linjassa kaiken muunkin kanssa. Jos jätskikiskalla jäätelöpallo maksaa lähes 4€, niin miksi saunamakkaran upouudessa ha hienossa Löylyssä pitäisi olla halpa? Ei tuota voi verrata johonkin verovaroin tuettuun uimahalliin, jonka on tarkoitus palvella kaikkia. Löyly on enemmän elämys, sinne ei varmasti mennä viikottain peseytymään!

Vierailija

En oikein tykkää tuosta rakennuksen julkisivusta. Tulee mieleen mieleen Kampin Hiljaisuuden kappeli, ainakin kadulta katsottuna.

Kiva kuitenkin kun naapurustoon saadaan pikkuhiljaa elämää, mutta ehkä tuo sauna tuli Hernesaareen liian aikaisin, koska tuolla terassilla tuskin on kauhean kivaa rentoutua kun ympärille tulee rakennustyömaata. Eipä tuo ympäristö kyllä nytkään mikään erityisen kaunis olekaan, ellei pidä katsetta suunnattuna merelle päin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lievä OT: Onko Pääkkönen vielä Vikings-sarjassa, kun hänellä on tuollainen hius- ja partatyyli?

Jostain just luin, että on.

Vierailija

Matkailualalla olen huomannut, että turisteille "se juttu" Suomessa on päästä saunaan (ja nimenomaan muuhun kuin hotellin saunaan). Pariisissa pitää käydä Eiffel-tornissa, Suomessa saunassa. Ihan mahtavaa, että Helsinkiin tuli tällainen paikka, jossa turistin on helppo toteuttaa toiveensa.

Eikä tuo edes ole kallis paikka, turistit pitävät pikkurahana tuollaisia sisäänpääsyjä. Suomalainenkin voisi verrata tuota vaikka huvipuiston tai konsertti- tai teatterilipun hintoihin. Ei tuonne mennä pesulle vaan elämyksiä hakemaan, siinä on ero.

Vierailija

Eniten nostan hattua, että vaikka jossain vaiheessa selvisi että arkkitehdin suunnitelmat sellaisenaan toteutettuna maksaisi miljoonia enemmän, niin Vartia ja Pääkkönen menivät hattu kourassa pankkiin, eivätkä tinkineet suunnitelmasta. Samaa ei voi sanoa.. no joka ikisestä Helsinkiin rakennetusta rakennuksesta, jotka on paperilla hienoja ja sitten kun rakennetaan, niin kaikki hienot elementit riisuttu.

Helsingin rannat on ollut rumia roskaisia teollisuusaluebunkkereita, hienoa että niitä aletaan hyödyntämään ja vielä näin laadukkaasti. Tuolla käymisen pitääkin olla jonkinlainen elämys, ja kyllä mä elämyksestä maksan 19e. Lähiuimahallin kyykkyvatkaajia jalkasienilaatoilla voi sitten ihastella muutamalla eurolla, kuten ennenkin.

Vierailija

Pisteet myös siitä, että paikka avattiin ilman mitään vip-vip-namu-"kerma"-"julkkis"-"sarasieppi" -bileitä, koska paikasta ei haluttu mitään pienten piirien ekslusiivista bilemestaa, vaan kaikkien suomalaisten sauna. Maanläheinen meininki kannattaa Suomessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eniten nostan hattua, että vaikka jossain vaiheessa selvisi että arkkitehdin suunnitelmat sellaisenaan toteutettuna maksaisi miljoonia enemmän, niin Vartia ja Pääkkönen menivät hattu kourassa pankkiin, eivätkä tinkineet suunnitelmasta. Samaa ei voi sanoa.. no joka ikisestä Helsinkiin rakennetusta rakennuksesta, jotka on paperilla hienoja ja sitten kun rakennetaan, niin kaikki hienot elementit riisuttu.

Helsingin rannat on ollut rumia roskaisia teollisuusaluebunkkereita, hienoa että niitä aletaan hyödyntämään ja vielä näin laadukkaasti. Tuolla käymisen pitääkin olla jonkinlainen elämys, ja kyllä mä elämyksestä maksan 19e. Lähiuimahallin kyykkyvatkaajia jalkasienilaatoilla voi sitten ihastella muutamalla eurolla, kuten ennenkin.

Siisi ihan itse Pääkkönen/Varhia ovat tässä rakennuttajina?

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat