Vierailija

Ongelmani on laihduttaessa se, että jos en urheile, en tunne juurikaan nälkää, mutta urheilu saa vatsani huutamaan nälästä. Näläntunne on siis ihan valtaisa. Mitä siihen kannattaisi syödä...jos en siis halua aina päätyä syömään enemmän kuin kulutin...

Kommentit (15)

Vierailija

Kannattaaa jättää se urheilu väliin laihdutuksen ajaksi. Näin itse tein. Laihdutin ensin tavoitepainoon ja sitten vasta aloin kohottaa kuntoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kannattaaa jättää se urheilu väliin laihdutuksen ajaksi. Näin itse tein. Laihdutin ensin tavoitepainoon ja sitten vasta aloin kohottaa kuntoa.

No kyllä näkisin hyödyllisemmäksi opetella nämä käsi kädessä. Mites sitten kun on ensin tottunut miinuskaloreille, sit alkaa urheilemaan, niin viimeistään silloinhan se ruokailu tarvitsee opetella? Mieluummin niin, että saat riittävästi kaloreita että jaksat urheilla, mutta kuitenkin sopivasti laihtuaksesi.

Vierailija

Syö jotain terveellistä kunnon ruokaa vatsa täyteen? Itse, kun laihdutin, liikuin kolme kertaa viikossa, ja sitä ennen pari tuntia etukäteen söin välipalaa, sen jälkeen kunnon ruuan, niin etti tullut naposteltua joka olisi lopulta ollut paljon pahempi. Syö silloin, kun on nälkä.

Laihduinkin mitoista 55/163 painoon 48/163 eli jotain tein oikein, eikä paino ole tullut takaisin vaikka en sitä aktiivisesti tarkkaile. Laihduttaminen on hidasta hommaa, itselläni lähti vähän yli kilo per kuukausi (1,1-1,3kg), eli ei mitään hurjaa tahtia. 

Vierailija

Liikunnan jälkeen olisi hyvä ottaa vähän hiilihydraattia ja proteiinia. Hiilarit auttavat lihaksia palautumaan ja proteiinia tarvitaan lihasten rakennusaineeksi, jotta ne voivat kehittyä. Siis maitorahkan suosio johtuu tästä! Myös esim. Leipäpala ja päällysteeksi vähärasvainen leikkele on hyvä.

Vierailija

No sun pitää syödä enemmän! Jos syöt esim 1400-1500 kaloria ja urheilet, et saa läheskään tarpeeksi energiaa jotta laihtuisit. Syö jotain 1700, silti päiväunet kalorimäärä jää pieneksi kulutuksen takia

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaaa jättää se urheilu väliin laihdutuksen ajaksi. Näin itse tein. Laihdutin ensin tavoitepainoon ja sitten vasta aloin kohottaa kuntoa.

No kyllä näkisin hyödyllisemmäksi opetella nämä käsi kädessä. Mites sitten kun on ensin tottunut miinuskaloreille, sit alkaa urheilemaan, niin viimeistään silloinhan se ruokailu tarvitsee opetella? Mieluummin niin, että saat riittävästi kaloreita että jaksat urheilla, mutta kuitenkin sopivasti laihtuaksesi.

Laihduttaessa täytyy olla miinuskaloreilla kulutukseen nähden, joten siksi urheilu on usein vaikeampaa ja aiheuttaa isomman nälän tunteen kuin muuten. 

Itse tosiaan yritin monta kertaa laihdutusta urheillen - aina epäonnistui, sorruin naposteluun, ahmimisiin tms kun keho huusi ruokaa niin kovin urheilun vastapainoksi. Sitten päätin jättää liikunnan pois ja laihduttaa ihan vaan kalorit laskemalla. Paino laski tuskatta 1200 kcal päivässä syöden, eikä isompia näläntunteita ollut. Kun tavoitepaino oli saavutettu, palasin syömään kulutukseni mukaan, jolloin liikunnan mukaan ottokaan ei aiheuttanut enää kohtuutonta nälkää - kun ei tarvinnut olla miinuskaloreilla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No sun pitää syödä enemmän! Jos syöt esim 1400-1500 kaloria ja urheilet, et saa läheskään tarpeeksi energiaa jotta laihtuisit. Syö jotain 1700, silti päiväunet kalorimäärä jää pieneksi kulutuksen takia

Osalla kyllä valitettavasti käy niin, että urheillessa kroppa ei siedä pieniäkään miinuskaloreita kulutukseen nähden ilman heikotuksia ja nälkää, ja ilman miinuskaloreita taas ei laihdu. 

Vierailija

Kyllä kannattaa harrastaa liikuntaa, se lisää motivaatiota (myös syömisiin) ja hyvää oloa. Sekä aeroobista että voimaharjoittelua. Terveellistä ruokaa kunnolliset määrät mutta itsekuri kuitenkin käytössä ettei syö liian suuria annoksia. Leipä kannattaa jättää minimiin ja korvata se esimerkiksi näkkileivällä, puurolla ja kananmunilla. Ota vaikka jokin ruokapäiväkirja käyttöön, esim sulamo on hyvä. Sinne merkkailet kaikki syömiset ja liikkumiset. 

Äitini kuoleman jälkeen lihoin itse 10 kiloa jotka laihduin pois puolessa vuodessa innostuttuani taas liikkumaan ja jätettyäni alkoholin ja turhat herkut pois joilla tuli itseään turrutettua. Ja kyllä kuntosalitreeniä ehdottomasti suosittelen, nykyään on kiva olla sekä sutjakka että treenattu:)

T.158/49

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.
 

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla