Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Vieraina pääosin aikuisia.
Kaksi eri salaattia
http://kotiliesi.fi/ruoka/reseptit/inkivaari-harkasalaatti

http://www.sydanmerkki.fi/resepti/l%C3%A4mmin-juuressalaatti
Juuressalaatin kanssa mozzarellaa ja leipäjuustoa tai fetaa eri kippoihin

Graavilohta ja keitettyjä perunoita (uusia jos löytyy hyviä) sekä graavilohikastike

Ehkä patonkia ja saaristolaisleipää sekä levitteet + joku leipä tuolle vilja-allegiselle.

Juustokakku
Sacherkakku (sokeriton ja viljaton)
Keksekä ja/tai konvehteja

Juomina viinit, kivennäisvesi, vesi, mehu, limu ja kahvi/tee.

Miltä kuulostaa?

Kommentit (17)

Vierailija

Minusta kannattaisi jättää salaatista tuo inkivääri pois. Joulumauste eikä ainakaan minulle maistuisi. Toinen salaatti on varmaan ihan hyvää. Muuten kuulostaa hyvältä ja perinteiseltä :) Ihanaa, ettei aina tarvitse olla jotain mahdollisimman outoja ruokia.

Vierailija

Kyllä minulle kelpaisi! Tai jotain jäisi syömättä (kala, saaristolaisleipä), mutta oikein hyvin saisin mahan täyteen ja kiittäisin kauniisti :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Yäk en syö. T. tyypillinen av-mamma.

No oikeesti, tarjoo mitä haluat.  Av-mammalle ei kuitenkaan kelpaa mikään, mutta muut ovat tyytyväisiä siihen, mitä on. 

Vierailija

Ajatuksena on että "kaikki voi syödä kaikkea" pienin muunnokisin ja pääsisin suht helpolla.

Lapsivieraille voisi pyöräyttää perinteiset lihapullat, vaikka graavikalaa syövätkin. Tähän kylkeen ehkä perunasalaatti (öljykastikkeella).

Millaisen juustokakun teen, en ole vielä päättänyt. Mansikka olis kiva, mutta itse en oikein siedä mansikkaa, joten joku muuta pitäisi keksiä.

Ap

Vierailija

Kuulostaa mahtavalta! Nälkä tulee jo ajatellessa noita. Juustokakuista paras on perinteinen NY-versio. Sen kanssa sitten vaikka mansikkahässäkkä niin nam!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ajatuksena on että "kaikki voi syödä kaikkea" pienin muunnokisin ja pääsisin suht helpolla.

Lapsivieraille voisi pyöräyttää perinteiset lihapullat, vaikka graavikalaa syövätkin. Tähän kylkeen ehkä perunasalaatti (öljykastikkeella).

Millaisen juustokakun teen, en ole vielä päättänyt. Mansikka olis kiva, mutta itse en oikein siedä mansikkaa, joten joku muuta pitäisi keksiä.

Ap

Googleta "tropical juusokakku". Helppo ja tosi hyvä, kevääseen sopiva ja saa vähällä vaivalla näyttävän. :)

Vierailija

no minusta aika hienostelevia ruokia. Eikö voisi olla jotain peristeisempiä? Esim. nakkikääröt, täytekakku, voileipäkakku, lihapullat ym?

Vierailija

Todella hyvä meni.
Härkäsalaatti kuulostaa hyvältä. Juuressalaatti on trendikäs. Jos mukana on nirsous-ikäisiä lapsia lihapullat voisi olla hyvä lisä. Perunasalattia menu ei tarvitse.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Googleta "tropical juusokakku". Helppo ja tosi hyvä, kevääseen sopiva ja saa vähällä vaivalla näyttävän. :)

Ahaa tuolle perusällötysmangopilttikiillejuustokakulle on nyt pitäny keksiä hienompi nimi, tropical juustokakku :D:D:D:D:D:D

Vierailija

Kuka tarjoaa synttäreillä noin perusteellisesti valmistettua ruokaa? Ylioppilasjuhliin tai häihin sopisi paremmin. Onko 50-vuotisjuhlat kyseessä? Olen ollut viime vuonna kaksissa 50 v-juhlissa ja yksissä 40 v-juhlissa. Ruokaa on ollut reilusti, ei mitään erityistä. Esim. kesällä oli uudet perunat, lohta, grillimakkaraa, patonkia, vihannessalaattia ja grillattua maissia. Talvijuhliin oli pitopalvelusta tilattu poronkäristys, perunamuusi ja puolukkasurvos. Nälkä lähti molemmilla menuilla.

Vierailija

Todella hyvältä. En löydä mitään moitittavaa. Sopivan kevyt ruokapuoli ja jälkkärillä voi vetää suklaaöverit jos haluaa.

t. mies

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei mitään väliä! Naiset aina hössöttää tarjoilujen kanssa. Turhanpäiväistä kotkotusta taas.

Älä viitsi yleistää! Täällä on pari mammaa, jotka pohtii ja puntaroi juhlatarjoiluja ja sillä perusteella "naiset" AINA hössöttävät. Mä otan todella rennosti, yleensä tarjolla on leipomosta jotain suolaista ja teen itse täytekakun. Kinuskikissalla on hyviä valmiita kakkuohjeita. En stressaa enkä kuormita kyselyillä sinunkaan päivääsi!

Vierailija

Kummallista, että juhlien suunnittelu on "hössöttämistä ja stressaamista". Itselleni ei ole eikä varmaan monelle muullekaan. Suunnittelua ja miettimistä juhlien järjestely kyllä vaatii, olipa tarjoilu yksinkertaista tai hienompaa. Ei ne peruslihapullatkaan itsestään sinne juhlapöytään hyppää.

Pointti on, että "hössöttäminen" on tosi alentava ilmaus, suunnittelu oikeampi. Ja suunnittelu on välttämätöntä, kun juhlia järjestää.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat