Vierailija

Pyysin kuutta kaveria tänään ulos kanssani, yksikään ei lähtenyt. Avopuolison lisäksi minulla ei ole ketään, joka haluaisi kanssani olla ja aikaa viettää. Tuntuu niin pahalle ettei ole ystäviä. Jos ei avopuolisoa olisi, kukaan tuskin edes huomaisi perheen lisäksi vaikka kuolisin pois. Eipä tuo avopuolisokaan loppuelämää jaksa ripustautumista ja pahan olon katsomista. Kuinka piristyä ja löytää tarkoitus elämälle ilman muita ihmisiä?

Kommentit (16)

Vierailija

Sulla on puoliso ja perhe siis? 

Ei sitä nyt muillakaan kauheasti muuta ole. Ne kuusi sataa Fb-kaveria hämäävät. 

On ihan oikeasti yksinäisiä ihmisiä, ei elossa olevia sukulaisia, ei puolisoa, ei ketään. 

En kuitenkaan halua sanoa sinulle, että turhaan vingut. Jokaisen vinkumisen tarve on yksilöllinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Etsi sellaisia harrastuksia tai paikkoja, joissa väistämättä harrastuksen myötä tapaat ihmisiä. Kirjastoissa voi olla jotain kursseja, samoin työväenopistossa. Myös urheiluseurat järjestävät erilaisia tapahtumia.

Olen itse hyväntekeväisyystyössä mukana (kulttuurialalla) , ja meillä on melkoinen poppoo siellä. Liity jonkin museon "museon ystäväksi" tai klubiin. Samalla saa muutakin tietoutta ja tapaa ihmisiä.

Vierailija

Yksinäinen tuttavani hankki koiranpennun. Nyt on ystäviä vähän liikaakin, ei oikein pääse edes lenkkiä loppuun, kun jokainen haluaa vaihtaa ajatuksia. :) Parivaljakko menee nyt mm. tottelevaisuuskoulutukseen ja onpa puhunut etsijäkoirakoulutukseenkin menosta. Ja ystäviä tulee vaan lisää...

Minulle riittää kissa.

Vierailija

En ymmärrä miksei sinne ulos voi mennä yksinäänkin. Mitä enemmän ikää tulee, sitä vähemmän on kavereilla aikaa nähdä, koska työ, parisuhde, lapset ja omat aikataulut sekä rutiinit jne. Elämässä pärjää ja voi paremmin, jos on itsenäinen.

Lähde vaikkapa pyöräilemään tai lähde kävelylle kameran kanssa. Puistoon/torille jäätelölle. Ota viltti ja hyvä kirja/lehti ja mene rannalle. Terassille kahville, limsalle, oluelle. Jne. Kaikki on ihan itsestäsi kiinni.

Vierailija

On kyllä ollut huono päivä tänään. Lähdin ulos mutta käännyin takaisin kun alkoi masentaa yksin oleminen. Tuli vaan tunne että sama makoilla sohvalla.
ap

Vierailija

Minäkin menisin yksin lenkille jos terveys sallisi. Yksinäinen olen, ei edes sitä kumppania. 

Nyt en pysty oikein liikkumaan ja odotan sairaalaan pääsyä. Helvetilliset kivut ym. Menee tämäkin kesä piloille niin kuin viimeiset 5 kesää. Jos pystyisi liikkumaan niin olisin ikionnellinen.

Tiffany (ei kirjautuneena)

Miksi yksin ulkona oleminen sitten masentaa? Minusta on ihanaa mennä nimenomaan yksin vaikka puiston penkille lukemaan hyvää kirjaa, jopa moneksi tunniksi. Valitettavasti olen huomannut, että kovin moni ei lisäkseni (enää?) harrasta sitä.

Katsoin ranskalaista ohjelmaa muutaman vuoden takaa, ja siellä näkyi puistokuvassa ihmisiä istumassa yksikseen ja lukemassa kirjaa / lehteä, jotkut söivät eväitä jne. Onko tämä kulttuurikysymys? Suomalaiset uskaltavat tulla puistoihin vain isoissa porukoissa?

Kokeilkaa!

Vierailija

Yksin olosta voi oppia nauttimaan (yksin vietetty aika puuhaillen mitä milloinkin), mutta tahaton yksinäisyys tuntuu aina pahalta, se ei ole sitä nautinnollista omaa aikaa vaan tunnetta että ei ole ketään jolle seurani olisi tärkeää tai haluttua. Omaan kuoreen ei auta kuitenkaan vetäytyä vaikka kiusaus on suuri ja itsetunto nollissa. Esimerkkinä facesta löytää näitä "uusia ystäviä" -ryhmiä joista on matala kynnys aloittaa kaverien etsintä ja vapaaehtoistyö myös sellainen josta voisi sosiaalisia kontakteja löytää, etsii järjestön joka omaa sydäntä lähellä niin löytyy saman henkistä seuraa (eläinsuojelu, lapset, vanhukset, mikä nyt tuntuu hyvältä paikalta itselle). Ja se myös kohottaa omaa mielialaa jo siksi että saa auttaa. Ystävystyminen vaatii vähän työtä, täytyy jaksaa olla sosiaalinen ja etsiä aktiivisesti niitä paikkoja ja harrasteita ja kerhoja missä voisi muita kohdata.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat