Siis tätä nykynuorten muotia - näin just nuoren tytön pakarat metrossa
Pidän itseäni suht avoimena ja hieman trendikkäänä kaupunkilaisnaisena mutta noita liian lyhyitä shortseja en vaan tajua. Just näin metrossa nuoren tytön jolla oli shortsit jotka oli niin lyhyet, että niistä vilkkui tytön pakarat. Vitivalkoiset, ei treenatut jalat kaupan päälle. Onko joidenkin aikuisten mielestä tuollainen muoti OK (myös alaikäisillä)? Itse voisin kuvitella pitäväni moisia ainoastaan mökillä, ja silloinkin vain kun ei ole vieraita kylässä. Apua, olen ihan shokissa.
Kommentit (68)
Mitä väliä sillä on? Jos haluavat pukeutua pakara shortseihin niin miksi siitä pitää niin järkyttyä, eihän ne oikeestaan häiritse ketään.
Monet lapset tekevät niin, että laittavat eri vaatteet kouluun mennessä ja ottavat laukusta ja vaihtavat koulussa vaatteensa... Siten monet vanhemmat ei tiedä lastensa vaatetuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Minä kauhistelin jo 60-luvulla ulkomailla niitä lyhyitä hamosia, joita piti kiskoa jatkuvasti alaspäin kun pakarat jo vilkkuivat. Samaten 90-luvun miniminihameet jäivät mieleen, ja tietysti 2000-luvun alussa ne supermatalavyötäröiset farkut, joista näkyi stringit. Ja napapaidat, oi napapaidat.
Vai että "nykynuorten" juttu tämä? :) Samanlaisia shortseja olen nähnyt jo vuosikymmenet. Mutta syyttäkää vain tätä nykyistä nuorta sukupolvea, eihän muut ikinä, ennenhän pukeuduttiin vain nilkkapituisiin hameisiin ja poolopaitoihin :D
En tiedä vanhempien ja isovanhempien paheista, mutta puhutaanhan me nyt samoista pöksyistä? Onhan minishortseja ja hotpantseja ollut ennenkin, mutta niissä ideana on kai ollut kiusoittelevasti juuri ja juuri peittää pakarat. Nykyään kävellään kuin farkkukankaisissa hipster-pikkuhousuissa.
Minihameet ym on ookoo mut ei tommoset shortsit oikein sovi muualle kun jonnekin rannalle josta näkyy puol persettä.
Onko nuorten naisten seksikkyys lopulta niin vaarallista ja pahaa kuin täällä uskotaan? Miehet tuskin vastustavat ja moni nauttii huomiosta. Elämää & erotiikkaa.
Juu itsekin todistin viime kesänä sitä kun n.15v huomattavan ylipainoinen tyttö käveli kaupungin keskustassa niin lyhyissä shortseissa, että kirjaimellisesti koko perse näkyi. Siis jos olisi pyllistänyt niin olisi varmaan reikäkin vilahtanut.. Eli ei edes ns. normi perseshortsit, joista pakarat vilkkuu vaan ne oikeasti peittivät yhtä paljon kuin stringit.. Vähän säälitti :(
Vierailija kirjoitti:
Onko nuorten naisten seksikkyys lopulta niin vaarallista ja pahaa kuin täällä uskotaan? Miehet tuskin vastustavat ja moni nauttii huomiosta. Elämää & erotiikkaa.
Seksikkyydellä ja mauttomuudella on rajansa... Ja minusta se ylittyy mauttomuuden puolelle juuri tällaisten housujen kohdalla. Ja seksikäs ei sinänsä ole synonyymi paljastelun kanssa.
"Juu itsekin todistin viime kesänä sitä kun n.15v huomattavan ylipainoinen tyttö käveli kaupungin keskustassa niin lyhyissä shortseissa, että kirjaimellisesti koko perse näkyi. Siis jos olisi pyllistänyt niin olisi varmaan reikäkin vilahtanut.. Eli ei edes ns. normi perseshortsit, joista pakarat vilkkuu vaan ne oikeasti peittivät yhtä paljon kuin stringit.. Vähän säälitti :("
Olisiko näky ollut vähemmän säälittävä, jos tyttö ei olisi ollut huomattavan ylpainoinen? - Minusta ei. Mutta varmaan jonkun muun mielestä "tyttö" olisi ollut elävä esimerkki siitä nais- kuvasta, johon törmää verraten usein kun katselee mainoskuvia, joilla yritetään meille, milloin mitäkin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksikkyydellä ja mauttomuudella on rajansa... Ja minusta se ylittyy mauttomuuden puolelle juuri tällaisten housujen kohdalla. Ja seksikäs ei sinänsä ole synonyymi paljastelun kanssa.
Kuulostaa tylsältä. Naatitaan.
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti: jos sitä persettä pitää kaikille esitellä, niin ei sitten ulista jos joku tahtoo koittaa, eihän?
Joku roti siihen nahkalompsan esittelyyn, teinit.
Ihanko oikeasti sinusta pukeutuminen on lieventävä asianhaara seksuaaliväkivallan suhteen? Mauttomuus ei oikeuta rikosta, eikä tee siitä yhtään sallitumpaa. Huh huh.
N39 kirjoitti:
Pidän itseäni suht avoimena ja hieman trendikkäänä kaupunkilaisnaisena mutta noita liian lyhyitä shortseja en vaan tajua. Just näin metrossa nuoren tytön jolla oli shortsit jotka oli niin lyhyet, että niistä vilkkui tytön pakarat. Vitivalkoiset, ei treenatut jalat kaupan päälle. Onko joidenkin aikuisten mielestä tuollainen muoti OK (myös alaikäisillä)? Itse voisin kuvitella pitäväni moisia ainoastaan mökillä, ja silloinkin vain kun ei ole vieraita kylässä. Apua, olen ihan shokissa.
Oi, jos mulla olis vielä sellaiset pakarat, mitä kehtais näyttää, käyttäisin itsekin sellaisia shortseja :)
t. nainen 50v ja perse täynnä selluliittia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kauhistelin jo 60-luvulla ulkomailla niitä lyhyitä hamosia, joita piti kiskoa jatkuvasti alaspäin kun pakarat jo vilkkuivat. Samaten 90-luvun miniminihameet jäivät mieleen, ja tietysti 2000-luvun alussa ne supermatalavyötäröiset farkut, joista näkyi stringit. Ja napapaidat, oi napapaidat.
Vai että "nykynuorten" juttu tämä? :) Samanlaisia shortseja olen nähnyt jo vuosikymmenet. Mutta syyttäkää vain tätä nykyistä nuorta sukupolvea, eihän muut ikinä, ennenhän pukeuduttiin vain nilkkapituisiin hameisiin ja poolopaitoihin :D
En tiedä vanhempien ja isovanhempien paheista, mutta puhutaanhan me nyt samoista pöksyistä? Onhan minishortseja ja hotpantseja ollut ennenkin, mutta niissä ideana on kai ollut kiusoittelevasti juuri ja juuri peittää pakarat. Nykyään kävellään kuin farkkukankaisissa hipster-pikkuhousuissa.
Juu-u, olen nähnyt pakarat ulkona shortseista jo vuosikymmeniä sitten, ihan samalla lailla kuin tänäänkin kadulla näin. Nyt ne on taas massamuotia ja some hehkuttaa, siinä se juttu että ennen ei ole muka nähty kun ne hehkuttajat eivät ole eläneet kuin korkeintaan pari vuosikymmentä.
t. sama
50-luku (!):
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/e2/e1/c8/e2e1c85c11b98b73b026…
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/e3/0b/a0/e30ba0f49cfdf0417919…
60-luku:
http://assets.nydailynews.com/polopoly_fs/1.1620106!/img/httpImage/imag…
70-luku:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/3c/cf/f0/3ccff06c3d4a150559eb…
http://i1196.photobucket.com/albums/aa419/lefashion/le-fashion/Le-Fashi…
http://amandoblogs.com/wp-content/uploads/2015/09/Le-Fashion-Blog-1970s…
80-luku:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/3e/6b/ff/3e6bff3bf4a0c7da7521…
En aivan löytänyt lyhyimpiä vaatekappaleita, olisi pitänyt olla oma kamera mukana ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu-u, olen nähnyt pakarat ulkona shortseista jo vuosikymmeniä sitten, ihan samalla lailla kuin tänäänkin kadulla näin. Nyt ne on taas massamuotia ja some hehkuttaa, siinä se juttu että ennen ei ole muka nähty kun ne hehkuttajat eivät ole eläneet kuin korkeintaan pari vuosikymmentä.
t. sama
50-luku (!):
60-luku:
70-luku:
80-luku:
En aivan löytänyt lyhyimpiä vaatekappaleita, olisi pitänyt olla oma kamera mukana ;)
Jaahas, palsta sitten lyhensi linkit. Ne saa auki, jos on Linkification tai muu laajennus.
En jaksa kauhistella. Käännän pääni jos näky ei miellytä.
Ihanat noin vanhat kuvat! :)
Toisaalta noissa vatteet on aikuisilla. Nyt näitä näkee paljon lapsilla, joiden vanhempien toivoisi vähän katsovan missä vaatteissa kotoa lähdetään.
Onko katukuvassa jo näkynyt näitä pakarashortseja?
Ei ole mutta salilla näkee päivittäin pyllytrikoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua miehenä ei kyllä yhtään haittaa kun naiset pitävät paljastavia vaatteita.
T: Mies 28
Sepä se, kun eihän suurin osa heistä vielä edes ole naisia. Pikkulapsia.
Nuorella naisella paljastelu alkaa, kun hänellä himot alkaa.
Näin n. 14-vuotiailla tytöillä todella lyhyet minihameet ja pirkävartiset saappaat, ilmaföönatut hiukset kiharalla ja nahkatakin päällä. Hieno tyyli, mutta oli todella häiritsevää nähdä noin nuorilla tuollaiset vaatteet. Näytti vähän tietyn alan naisilta, paitsi että olivat nuoria tyttöjä.
Huomio saattaa olla tosi kiihottavaa ja hauskaa.