Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perjantaipino SYYSKUU -04 muorisolle

24.02.2006 |

Heh, pääsenpä minäkin kokeilemaan pinon aloitusta. Toivottavasti menee oikeaan paikkaan ..

Syy miksi täällä vielä kukun johtuu siitä, että jäin tuijottamaan naisten taitoluistelua enkä malttanut lopettaa ennenkuin sain selville kuka voittaa kultaa. Olipa jännä kilpailu. Ja vau, mitä taidonnäytteitä (noin minäkin vielä kiidän jäällä kunhan saan ne hiivatin luistimeni hankittua kirpparilta...)

Eipä muuta tällä erää kuin HYVÄÄ YÖTÄ JA HUOMENTA!

Alli

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, että oli jännittävä suurpujottelu! Adrenaliini virtasi taas valtoimenaan. Ja hienoa Tanja, Suomi sai ensimmäisen olympiamitalin alppilajeissa. Jeejee.

En olekaan saanut vielä aikaiseksi pakata vaikka pian pitäisi lähteä reissuun. En haluaisi lähteä sinne anoppilaan minäkään, joten samassa veneessä ollaan Mimmu. Kestän vierailut vain miehen ja etenkin tytön takia.

Minä voisin ihan hyvin kuvitella lähteväni teidän kanssa risteilemään. Eli täällä ilmoittautuu yksi kiinnostunut. Kun noita matkoja katselee, niin huhtikuun puolessa välissä on pääsiäinen (tosi myöhään tänä vuonna) ja pari viikkoa siitä vappu. Siinä ei montaa viikonloppua jää ennen 3.5. Onko ne hinnat paljonkin kalliimmat sitten 3.5. jälkeen, Ynis?

Minä ostin tytölle vk-haalari kokoa 86 ja luulen sen sopivan vielä OK ensi syksynä. Meillä kun on keijukais-tyttö. Mimmulille vielä, että minäkään en tajunnut että pitää syksyä varten haalarit ostaa jo ed. keväänä. Mutta ei sillä mitään väliä kyllä lopulta ollut. Ainakin minä löysin ihan hyvät vk-haalarit tytölle vielä alkusyksystä. Nyt olin muuten vaan jo aikaisin liikkeellä :)

No, täytyy kai tästä lähteä pakkaamaan. Minen halua mennä sinne anoppilaan ... (en halua)

Voikaa hyvin viikonloppuna!!!

Alli

Vierailija
22/32 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tms.

Meitsin jutut on nykyään aika paljon Nalle Puh ja Muumi -tasoa. Toisaalta - yleisö ei valita... vielä ainakaan.

Väsyttää ja on väsyttänyt, aivo tahmoo. Hellu tekee ainakin yhtä ellei kahtakin kulmahammasta... kaikki ne pullottavat uhkaavasti. Yöllä nukutaan ensi 4 h (särkylääkkeellä) ja sitten n. 1,5 h:n pätkiä huonosti. Ihan hanurista - ihan kuin ei olisi muutenkin ollut tässä jo kaikkea... kraak.

No mutta enivei. Keskiviikkona sairaalassa oli mukavaa. Heh. Hellu taisi luulla sitä joksikin lomailukyläilyreissuksi: kivoja tätejä, paljon leluja ja pari pientä kaveriakin oli siellä. Vähän harmitti, kun piti punnitukseen riisua, mutta sekin unohtui pian. 82 cm ja 10,5 kg - aika pötkylä. 4:ssä kuukaudessa 8 cm! Huh.

Sovittiin lääkärin kanssa, että Hellu on maitoallergiaEPÄILTY (sehän saattaa tosiaan olla infektion/ab:n aiheuttamaa herkkyyttäkin). Noin kk:n päästä latistetaan taas. Koska en halua erityiskorvikkeita, niin saan latistella kotona. Siihen mennessä latistetaan soijatuotteet ja kaikenlaista muuta :) Ihan hyvältä näyttää, pääasiassa kai siksi että ihan hyvältä näyttää tyttökin. Pyllykin melkein parantunut - viimeisestä maitotuotteesta on nyt 2½ viikkoa... eli hitaasti mutta varmasti.

Diu diu, ja välillä kaffen juontiin.

C U,

m:) + lattialla isin päällä könyävä Hellu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen oli menossa synnyttämään ja kysyi pieneltä pojaltaan, minkä toivoisit sieltä tulevan? Poika siihen että jos pelse kestää niin lattikelkka!

Joo. Mistähän syystä ne aina mulle tämmösiä lähettelevät?

:)

Kerroin miehelle lähteväni kanssanne joko risteilylle tai sit Ranskaan. Mies sanoi " hei hei" ja " minä en maksa" .

Eipä siitä sitten enempää :)

Ehkä - kun säästän ensin vuoden - mulla on joskus varaa saapua sinne etelään miittiin. Ehkä.

Josta tulikin sujuvasti työkuviot mieleen. Juuei Lempo - ei mitään. Ollaan niin sairasmeiningeissä oltu, ettei ole munsta ees ajattelemaan moisia. Viimeksi kun miehen kanssa puhuttiin asiasta oli tämä meitin elättäjä sitä mieltä, että kyllä me vielä pärjätään. Mitään hankintoja ei tehdä eikä oikein mitään muutakaan rahaaviepää... mikäpä tässä. Kattellaan, kuunnellaan kewättä.

Nyt meen tilaamaan Hellulle ne Peukalopotit (heh, ne Hellu saa ostaa itse omilla rahoillaan). Säälittävä henkilö tänäänkin yritti tönkkörukkaskäsiensä välissä lapiota pidellä... huonolla menestyksellä.

Ihkua ja voimia ja jaksua Teille,

hauskaa viikonloppua,

m:)

Vierailija
24/32 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaapissa Otson vanha 80 cm reimatecci, joka oli viime syksynä todella iso. Kokeilin tänään, on vielä sen verran kasvuvaraa, että sillä selvitään keväällä. Sitten onkin mietinnän paikka. Luulen, että ostan 86 tai 92 cm kaksiosaisen puvun ensi syksyksi. 92 tuntuu kyllä kovin isolta, mutta täytyy mittailla. Tykkään käyttää lapsilla välikausina kaksiosaisia, koska se antaa paremman mahdollisuuden riisua ja pukea kelin mukaan. Keväällä ja syksyllä on musta usein niin että aamulla on tosi kylmä ja päivän mittaan tulee tosi lämmin. Otson kansa on ainakin ollut kiva kun voi puistossa tarvittaessa ottaa takin pois. Ja takkia voi sitten käyttää muidenkin housujen kanssa. Jos on riittänä kiva takki, ei tartte ns. parempaa takkia välttämättä ollenkaan, ja jos takki on veden kestävä, ei tartte aina raahata sadetakkeja mukana. Kokohalaari on hyvä pienillä, mutta Otsolle ostin jo 2 v kaksiosaisen. Tässä on vielä sekin, että kaksiosaisesta jää Valmalle takki, housuista/haalareista ei jää mitään. Joten säästän näin myös rahaa ;).

Juu, haalarihullu olen. Valmalle olen kattonut jo niin ihanat vermeet :). Täytys varmaan invetoida ensin kaapit, ennekuin meen ostamaan uusia.

Vierailija
25/32 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan mennä kattelee 2 osaista 92 senttistä pukua jossa on tarpeeks tiukat resorit alhaalla (ei se pituus sit niin haittaa, ehkä...)

Se tosiaan on kiva että lämpösillä keleillä voi takin heittää pois ja sit toisaalta sitä takkia voi pitää yksikseenkin, hyviä pointteja...kiitos niistä!

Jekkuli

Vierailija
26/32 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtoloma alkoi sitten perinteisen " kivasti" Finladia-hiihdon takia yh:na. Mä olin jo eilen niin väsyksissä, että mietin, mitähän tästäkin tulee. No, ei paljon auttanut se, että yöllä ei juuri tarvinnut nukkua. Pekkaa vaivasi jokin, mutta en tiedä, mikä. Sitten kun aamuyöstä sain itteni koottua ja kömmin hakemaan lääkettä, poika nukahtikin ja nukkui aamuun asti. Mutta mun nukkumisesta ei tahdo tulla mitään, kun toinen mönkii unissaan ja potkii, niin joudun koko ajan varomaan mahaa. Mutta otin siis kuitenkin viereen, kun en jaksanut enää muutakaan.

Aamu ei alkanu sen paremmin, kun miehellä oli yks jos toinenkin verme hukassa, ja mulla ois kyllä ollu ihan tarpeeks hommaa kerholaisten viennissä.

Mutta päikkäreitä nukuin taas puolisen tuntia ja se helpotti. Sitten jaksoin siivota. Lapsetkin oli ihmeen hyvin mukana, kun kevyesti siivottin ja annoin neidille aina selkeitä ohjeita ja tehtäviä. Eikä Pekkakaan ehtiny kovia paljon levittää. Nyt on ihanaa, kun on taas siistimpää. Illalla käytiin vielä luistelemassa. Sitten sainkin lapset hyvin nukkumaan.Lapset muuten itekin hämmästeli, kun tultiin ulkoa, että mites meillä on näin siistiä :)

Että eiköhän tämä tästä kuitenkin.

Välikausiasuasia tais jo ratketa. Mä oon aina tykänny haalareista, niin ei oo sitten selkä paljaana, mutta 2-os asussa on kyllä mainitut hyvät puolensa ja silloin voi tosiaan kokokin olla reilumpi. Mä oletan, että syksyllä hankittu 80cm asu menee Pekalle vielä alkuun, kun oli niin reilua kokoa. 86cm meillä ei muistaakseni oo, mutta jonkulainen 92cm on. Hyväkin ois, mutta se on tytön rimpsuhaalari. Voi olla, että jotain joudun hankkia, muta ensin pitää tarkistaa, että josko oon unohtanu jonkun asun ja meillä vaikka oiski sopiva.

Ranskan reissu jää taas haaveeksi. Moisia en viiti ees enempi aatella.

Risteily sen sijaan tekis hyvää, mutta tuskin uskaltaisin lähteä ilman miestä. (Minäkö metsittynyt?) Ja mieluummin Tukholman suuntaan. Venättän maata on aikoinaan tullut nähtyä kyllästymiseen asti (heti peräti kolmen reissun verran). Mutta mutta. Mun rahat (joita ei ole) hupenis jo välille tästä sinne :( Kun ei VR yhäkään tunne sellaista alennusta, jota annettais kotiäideille.

Oon kyllä taas itelleni pitäny puhuttelua, että voin sitä minäkin johonkin lähteä eikä aina murehtia rahoja. Onhan mies nytkin reissussa ja kyllä siihen kaikkineen uppoaa euro jos toinenkin.

Sanoin kyllä jo miehelle kahdesta asiasta. Ensinnäkin nykyään mun mielestä kaikki kotityöt on kaatunu mun päälle eikä mies kerta kaikkiaan tee juuri mitään. Ei ees pidä omista kamppeistaan huolta, vaan niitä tursuaa joka paikasta :( Ja toiseksi sillä on mun mielsetä nyt ollu pikkasen semmoista asennetta, että hän voi rahaa käyttää, jos sitä tilillä on. Mä taas en voi ajatella samoin, kun mun tilille ei ees niin paljoa rahaa tuu ja toisaalta kaikki on kuitenki yhteisestä kasasta pois. On mies kyllä sanonu, että jos jotain itelleni tarvin, niin sen kun hankin vaan, mutta silti.

Kuitenkin aattelin, että jos vain suinkin jaksan, niin siivoan nuo miehen vaatehyllyt nyt viikonlopun aikana, niin ei tarvi siitä sitten lomalla tapella. Pyysin kyllä viikolla miestä, mutta eipä hän moista muistanut.

Toivottavasti Kerpun väki ja muut sairastavat jo paranee.

Lilalle jaksuja viime metreille!

Jatulle jaksuja muuten vain.

Mimmuli. Luinko huolimattomasti, vai joko kerroit, että onko harmitukset jo kaikonnu ja mikä on työasioitten tilanne?

Kiva, kun väkeä on piipahdellut, kirjoitellaanhan ahkerasti myös viikonloppuna

Toivoo T@hti

Vierailija
27/32 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä pesee pinoon määrää, ei laatua :) Nimittäin kakkaa. Voi pyhä Sylvi! (Kuka on se Sylvi, the Sylvi, joka tuon päivittelyn takana on?)

Väkkärä ruikkii vetistä kakkaa aina vaan, ei syö eikä ole huvittunut -tietenkään, kun on kipiä. Tänään viimeinen ruikkaus tuli iltapäivällä, huokaisin jo helpotuksesta kunnes muistin, että yölläkin voi kakata. Ja Pyörsky teki ruikulit illalla... Laitoin yöksi vaipan, ihan varmuuden vuoksi.

Minulla on ollut (huomatkaa mennyt aikamuoto) kovasti kommentteja mielessä, vaan en muista taas ainuttakaan. Yleistää niitä voi sen verran, että väsyneille olen toivonut jaksamista, sairaille tervehtymistä ja ongelmille ratkaisuja.

Vierailija
28/32 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja esikoinen tulivat (vuorotellen oksennellessaan) siihen tulokseen, että tuo vatsatauti on sellainen, joka tarttuu vain miehiin. Meidän perheen kaikki kolme miespuolista (yksi pienoinen söötti poikanenkin siis) ovat ankaran vatsanväännön kourissa ja minä ja tytteli-keskimmäinen vain olla porskutamme. Siinä sitten rinta rottingilla kokivat yhteenkuuluvaisuuden tunnetta ;) Hyvä, että jotain positiivista irti saivat, enimmäkseen mies on ollut kuolemaa tekemässä (niin kuin kaikki miehet sairastaessaan toim huom.)

Töllö suoltaa niin jännää jääkiekkomatsia, ettei sitä uskalla katsoakaan...hui!

Haalarit ovat meillä enimmäkseen kokoa 86. Isompia ja sitäkin isompia toki löytyy, mutta epäilisin, että kevään loppuun asti pärjätään ilman yhdeksänkymppisiä. Ei Antsa tosin pieni ole, vaikkei siitä pidemmästäkään päästä. Miehen venäläissyntyinen veljen vaimo kyseli viikonloppuna pojan taas pitkästä aikaa nähdessään, jotta: " Imettääkö sinä vielä? On pojjalla niin paksu posket" :) Ruoka-aikana ollaan meillä aina paikalla. Kumma kyllä, tämä mahatautikaan ei oikein ole ruokahalua vaimentanut (kuin ehkä piirun). Päivän poika oksentelikin -kuten jo eilen raportoin- ja nyt on menty monta päivää isolla R:llä, mutta ruoka maistuu.

No juu, herkullista viikonloppua teillens myös!

Saanamuska ;)

Vierailija
29/32 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti: en valitettavasti taas oo ehtinyt seuraanne kybällä, pikaisesti luin kyllä. Aavikselle tsemppiä työkuvioiden mietintään. Askel on iso harppaus elämässä ja alussa se sattuu. Iltaisin ei aikaa todella ole montaa tuntia lapselle, itse teen vielä töitä 8-16.30 elikkäs kotosalla 17 aikaan ja siten ruokajuutuaj ja hups kohta unille. Mutta nyt kun on kuukauden töitä tehnyt, on ihan kivaa kuiteskin. On aikuisseuraa, ruokatauot, kaffipaussit, aivojumppaa. Lapseille on aikaa täysillä viikonloput ja todellakin osa nyt arvostaa sitä aikaa minkä pystyi olla kotona. Toista tilaisuutta ei ehkä tule. Pieni on äidissä enempi kiinni kuin ennen, iltaisin tahtoo sylitellä ha halia kovin. Mutta niin reippaasti jää hoitoon, ei mitän onglemaa kummankaan pojan kanssa. Tulevat viikot taas pelottaa, kun tiedossa hurja työtahti :( Mutta jos normaalia työaikaa saa tehdä, mikäs siinä. Kummassakin on uolnsa, tottakai harmittaa pienemmän puolesta kun piti mennä aikaisin hoitoon ja toinen sai olla 3 vuotiaaksi asti kotona. Mutta toisaalta taas pienempi oppii kovasti uusia juttuja ja kehittyy kovin hienosti hoidossa. Oppii sosiaaliseksi ja toisten kanssa olemaan, ei oo liikaa äidissä kiinni (voiko ees olla, eihän voi?). Huih, kun säikähdin itkari hälytti ja Nyttynen itkee tuttiaan. hetko. Niin, mietin rauhassa ja punnitse mitä haluat. Perhepäivähoito on musta lempeä aloitus, toki se pelotti ja mietitytti millainen täti se onkaan, mutta ihan turhaan mietti sellaisiakin. Hyvin menee ja hienosti viihtyvät.

ääh, silmät kipeet päivän taas töissä vahdannut tietsikkaa. Aamulla lähdemme sinne luxusreissuun miehen kaa, päivä kaksistaan ja yö :) Ihanaa! Kuulumisia sunnuntaina jos ehtii, silloin ois synskäjuhlat tiedossa.

Mukavaa weekendiä siskot!

T. tuttelistuu jos vielä muistatte d( . )b Kahvat on ja pysyy :) laihispinokin lukemtta, toivottavasti siellä on lukemista, täällä ollaan jumissa mutta pisteitä lasketaan paitsi huomenna!

Vierailija
30/32 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttis, ihanaa viikonloppua miehen seurassa!

T@hti, toki pitää joskus ajatella myös itsekäästi. Mukaan vaan risteilemään:) Ei vaan. Jos ei ole oikea homma, niin sitten ei. Mutta joka tapauksessa saa itseäänkin ajatella ja pitääkin ajatella!

Muorilauma taitaa katsoa peliä, vaikka nyt onkin erätauko. Huisin jännä peli, kääk! Ja voihan curling sentään, kun Kanada oli liian kova vastus. Vaikka loistosijoitus se kakkonenkin on. Jääkiekon loppuottelussa ois kyllä kiva nähdä Suomikin pelaamassa!

Taidan palata telkkarin ääreen. Huomenna synttärijuhlat ja kakku sekä piirakka tekemättä. Tavaroita on raivattu, mutta varsinainen siivouskin odottaa huomista.

T: Ynis

Vierailija
31/32 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole katonu mitää :-/

Mulla on miestä ikävä!!Niin sitä samaa " kauheata oliota joka täällä sotkee ja tekee asiat väärin" ..Kohta on 11v oltu naimisissa ja aikalailla yhdessä on yöt nukuttu!!Ikävä iskee...Mutta ehkä se on hyvä!

Huomenna saan edes pojan kotiin :-)

Typykin ikävöi...Metroja katteli ja aina sano iti,iti..ootti niin kovasti kotiin!Ku puhelin soi heti huus itiä...ja veikkaa on huudellu.Ei pieni ymmärrä miks ne ei ole täällä :-(

Jäätiin typyn kanssa kotiin koska ois lähetty tänään vasta 6maissa..Jos typy ois valvonu autossa,ois huutanu-ei tykkää,eikä varsinkaa pimeessä.Jos ois nukahtanu,ois huutanu yöllä...Sit olis pitäny jättää kiukkunen neiti mun vanhemmille hautajaisten ajaks ja ne on jo viikon hoitaneet poikaa.Ja typy on ekaa kertaa elämässää nukkunu melkein 2vkoo yöt(se yks bataatti yö välissä)ni ei halunnu lähtee ja sotkee tätä..Ei nimittäin nuku vieraissa paikoissa!

Tuttis:HAuskaa ja nautinnolista reissua!

Ynis:Kivoja juhlia huomenna :-)

JA voi tätä mahatautia!!!!Mua ihan pelottaa et iskeekö tänne,on niin hirmusen rankka!!Nyt heti tauti pois jokaisesta perheestä!!!!

T@hdelle jaksua!

Niin se Mimmulin työ...Onko tietoa vielä vai onko menny ohi?

Ankkiksen työhän selviä jonkin ajan päästä?!

Mitähän Aavis miettii ja pähkää?

Meinasin saunaa mennä,mut ei huvittanu yksin...nautin kuitenki siiderin ;-)

Piti ostaa joku hyvä patonki iltapalaks,mut typy alko hermostuu ni jäi...

Turha ostos reissu oli..typylle tahoin kello-ei ollu!LAmppu oli liian kallis-ostan kyl myöhemmin!Pojalle ois ollu alessa housuta ja takki-oli rumat!!

Lelukoreja raahasin...poskipunan itelleni!

Ehkä poistun sohvalle..Ei huvita mennä nukkuu ku nukun kuitenki huonosti :-/

jatu

Vierailija
32/32 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ne osta kaikille omia? Juu, en katso kiekkoa. Ilta mennyt Viherpiha-lehtien parissa. (Kerrankin mies ei jäkätä että aina luet noita lehtiä tai olet netissä..) ;-) Jonkin sortin taukoliikuntaakin mies on harrastanut tuota töllöä katsoessaan, välillä noussut sohvasta ja hihkunut ja huitonut.. Kummallisia nuo miehet.

T@hti, miehet ja vaatekaapit.. " Huoh" . Kuulemma armeijassa kaappien täytyy olla järjestyksessä. Muuten nuo aina hehkuttavat sitä inttiaikaa mutta mikseivät osaa siirtää siellä oppimaansa käytäntöön. Kuulemma sängytkin siellä täytyy miesten itse oikoa..

Kyllä on eritteistä elämätä monessa perheessä! Paranemisia!

Sini vetäisi ennätyspäikkärit tänään. Nukkui ensin 1.5h ja kun heräsi niin menimme tapamme mukaan olkkarin lattialle heräilemään peuhupatjojen päälle. Nukahdimme sitten siihen molemmat 2h ajaksi. Kului päivä nopeasti.

Laivalle olisi mukava lähteä, mutta toukokuussa minulla taitaa olla vielä tissitakiainen tanakasti rinnalla, joten minun kohdalla ei taida onnistua. Ei taitaisi kyllä napanuorakaan venyä ihan niin pitkälle.. Kyllä minä vielä joskus pääkaupunkiseudun mammat tapaan..

T@hti, ei teillä taida olla vielä tietoa ensi viikosta? Ei ole kyllä minullakaan, että kauanko äiti meillä viipyy. Ilmottelehan jos olette Lakeuksille menossa. Olisi mukava nähdä! :-)

Lila75