Meillä myös uninen poika..
Meidän poika on nyt tasan 10kk ja on ollut koko ikänsä "kova nukkumaan". Kateellisena olen kuunnellut toisten samanikäisten lasten äitien kertomaa kuinka herätään klo 8 ja päikkäreille mennään klo12 jälkeen kun lounas on syöty. Vähän on ikä tuonut helpotusta, mutta edelleen meillä poika simahtaa ekoille päikkäreille klo 10-10.30. Väsy kitinä alkaa kuitenkin jo yheksältä viimestään. Yöt meillä nukutaan useimmiten hyvin, joskus täytyy tuttia käydä antamassa ja keikauttamassa makuuasentoon. Nukkumaan menee klo 20 ja herää klo 6-7
Ulkoilusta olen minäkin huomannut olevan apua, siis että poika saa temmeltää hiekkiksella ja keinua ja konttailla maassa. Sillain saa pysymään hereillä, mutta viimestään kympiltä alkaa mennä ulkonakin hermot. Aikasemmin poika nukkui ekat päikkärit 2,5-3,5 tuntia, nykyään vain1-2 tuntia. Toiset päikkärit nukkuu klo15.30 yleensä 30min, joskus tunnin. Jos ekat unet kestää vaan tunnin, niin on taas aika työ pitää hereillä puoli neljään saakka, mutta jos nukkuu toiset unet aikasemmin, niin ei jaksa valvoa iltaan.
Meillä on myös se ollut ongelmana tässä rytmin säätämisessä, että poika ei suostu syömään väsyneenä, ei sitten millään. Niinpä meillä syödään suosilla unien jälkeen.
Välillä jo stressasin näistä nukkumisista kun kaikki kyseli että vieläkinkö meillä nukutaan kahdet päiväunet, mutta eipä tuo tunnu vielä yhdilläkään pärjäävän. Jos yöunet menee risasiks niin sitten ruvetaan muuttamaan rytmiä jos ei sitä itse tee.
Mingu ja poika 10kk
Kommentit (2)
Mä olen ainakin sitä mieltä, että anna nukkua jos näyttää unta tarvitsevan.l Meidän tyttö täytti vuoden ja on nyt neljäs päivä takana yksillä päikkäreillä. Ei oo kauaa ku saatto nukkua kolmekin kertaa, jos ekat päikkärit oli tosi aikaiset.
Nyt tyttö herää noin klo 7 ja ennen lounasta klo 11 meidän on pakko mennä ulos (käydään vaunukävelyllä koiran kanssa) jotta pysyy rauha maassa. Sit lounaan jälkeen suoraan ulos nukkumaan, eli unta tulee nykyään noin klo 11.30-13.30/14.00. Illalla pitää kans vielä tehdä jotain, jotta jaksaa sinne klo 20 asti jolloin syödään iltapuuro ja sen perään suoraan nukkumaan...nukahtaa noin klo 20.30. Voisin tietty laittaa aiemmin nukkumaan, mutta en tahdo koska sit miehellä ei jäis ollenkaan aikaa melkein edes nähdä tyttöään, koska töissä menee useinmiten pitkään. Eli aika näyttää jos tää rytmi toimii, ni tällä mennään sit kans.
Yksiin päikkäreihin siirtyminen ei oikeastaan kun aikastanut ihan vähän nukahtamista yöunille.
tuli väärään paikkaan...