Muut kulkee shortseissa, minä talvivaatteissa -muita?
Onko meitä muita, jotka joka kevät huomaavat kulkevansa "talvivarusteissa" kun muut ovat jo ajat sitten vaihtaneet kesävermeisiin? Minulla käy joka kevät näin. Aina pitkät paksut farkut jalassa, pitkähihainen paita päällä ja joku college vielä takkina, joskus jopa nahkatakki (ettei vaan vilustuisi).
Muistan viime keväältä kun olin kaupungilla, paksu college, paksuhkot farkut ja tennarit, siinä sitten ihmetteli kun muut istui kevävaatteissa ja sandaaleissa terassilla. Oli pakko käydä osataa uusi paita kesken matkaa. Olenko ainoa tälläinen myöhäispukeutuja?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. En nyt sentään talvivaatteissa, mutta lähes. Suomalaiset on siitä outoja, että heti kun mittari näyttää 20 astetta tai aurinko pilkahtaa ajatellaan, että on helle. Mutta maa on ainakin täällä pohjoisessa vielä kylmä ja tuuli suorastaan jäinen. Eilen täällä ihmiset kulkivat t-paidassa ja shortseissa. Mulla oli pipo ja pitkä takki. Kävin kyllä ulkona lyhythihaisessa, mutta heti tuli kylmä.
Ja mulla tekee oman lisänsä kyllä kilpirauhasen vajaatoiminta, kuten joku tuolla epäilikin...
Kilpirauhasarvo on tutkittu. Olen aina ollut paksu, mutta palelija. Voin hyvin, kun lämpötila on yli 30 astetta.
Tuttua on, mutta ei kuitenkaan vilun takia. Syynä kroppa jota en kyllä rupea esittelemään. Ällöttävä.
Vierailija kirjoitti:
Mä puen niin, etten palele. Jos ulkona on +20 varjossa, en voi istua varjoisalla terrassilla sandaaleissa, t-paidassa ja shortseissa, vaikka auringossa juuri ja juuri niillä pärjäisin (jos ei tuule).
Minulle +25 varjossa on t-paitakeli, ei yhtään aiemmin. Ja silloinkin on pitkät housut, mutta sandaaleissa voin mennä.
+30 on lämpötila, jolloin t-paita vaihtuu hihattomaan toppiin ja shortseihin.
En ikinä ui Suomessa luonnonvesissä, koska IKINÄ ei ole niin lämmintä, etten palelisi vedestä tultaessa. Pitäisi olla se yli +30, että tekisi mieli mennä viilentymään luonnonvesiin.
Ja mä vihaan yli kaiken ulkona syömistä, koska AINA on kylmä syödä, AINA!! En tajua, miksei voi syödä sisällä, vaikka ulkona paistaa aurinko.
Tämä vois olla mun näppikseltä 😄 Juuri näin!
Vähintään yhtä huvittavia ovat tyypit, joilla on minishortsit jalassa kun asteita on se korkeintaan 18. Oikein pahaa tekee. Ja pitkähihaista ei tietenkään ole mukana. Ihmetyttää eivätkö nämä katso ennusteita. Jos tänään onkin 22 niin huomenna voi yhtä hyvin olla 16 astetta. Luulisi tulevan tyhmä olo mikroshortseissa silloin.
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä tuubihuivinaisia, joille paleleminen on joku hiton naisellisuuden ja haurauden ilmentymä.
Testosterini taitaa puuttua tykkänään? Sitäkin katsokaas pitää olla, vaikka naisia ollaankin.
Mä en jaksa kylmästi vinkuvia. Ja niitä täällä meidän konttorilla riittää. Koko talvi kyhjötetään fleece-viltin alla ja hytistään, kun on pari astetta pakkasta.
Kummallista, että näin vähäverinen väestösegmentti ylipäätänsä säilyy hengissä. Luulisi että näillä leveysasteilla ansarikukat olisivat luonnonvalinnassa jo kadonneet.
Meillä on ehkä muita avuja joilla pärjätään:) Älykkyyttä, kauneutta, sitkeyttä muissa asioissa;D
Mulla on normaalisti alhainen ruumiinlämpötila, eli vaikkapa 37,5 lämpöä on mulla jo kuumetta ja olen todella heikossa kunnossa.
Nyt on Helsingissä muista ihmisistä päätellen ns. t-paitakeli (moni näkyy menevän shortseissakin), mutta itselläni on yllä pitkät farkut, pitkähihainen paita, nilkkoihin saakka ulottuva takki ja huivi päässä - silti paleltaa.
Talvella palelen jatkuvasti niin, että hampaat kalisee ja lihakset on jännityksestä kipeät, vaikka pukeudun todella paksusti ja lämpimästi.
Toisaalta palelin päiväntasaajallakin ajoittain, kun lämpötila meni alle +30.D:
Terve aikuinen ihminen ja kulkee paksuissa rytkyissä, kun pelkää vilustuvansa. Hei haloo! Eikö olisi paikallaan karaisu!
Kyllä mullakin on monesti pitkät housut ja pitkät hihat, mutta kyllä mä yleensä tässä vaiheessa vuotta olen vaihtanut jo kesäkuoseihin. Eli esim. valkoiset farkut ja joku kesäisen värinen paita. Tänään ensimmäistä kertaa avonaiset kengät töissä, vaikka välillä täällä konttorin viileydessä on ilmastointi niin kovalla, että varpaat jäätyy... Keskikesälläkin pitkähihaista.
Vierailija kirjoitti:
Terve aikuinen ihminen ja kulkee paksuissa rytkyissä, kun pelkää vilustuvansa. Hei haloo! Eikö olisi paikallaan karaisu!
Karaisu ei ole onnistunut viidenkymmenen vuoden aikana. Jatkan yrittämistä seuraavien vuosien ajan.
Ihmiset ovat erilaisia, joten pidän keskustelua koomisena.
Minä en ottaisi lävistystä tai tatuointia, mutta eivät ne muilla häiritse.
Vierailija kirjoitti:
Miksi teitä palelee 20 asteen lämmössä?
Alipaino, lihaksen puute, ette syö kunnolla, aineenvaihdunta juntturassa?
Ei ole meinaan normaalia.
Minua palelee ympäri vuoden sydämen vajaatoimintaan ja verenpainetautiin käyttämäni lääkityksen takia. Sen sivuvaikutuksena on varsinkin käsien ja jalkojen palelu. Pidän esim. aina villasukkia, jopa helteellä ja nukkuessani.
Tiedän yhden tosi pimeen tyypin, joka on vetänyt varmaan viimeiset 7-8 vuotta samoissa vaatteissa, siis ympäri vuoden. Ne vaatteet näyttää siltä, että niissä olisi kovilla pakkasilla ihan pirun kylmä ja normaaleilla kesäkeleillä ihan pirun kuumaa, en tajua.
Ei tuolla nyt niin kuuma ole että jotain lyhythihaista ja shortseja pitäisin. Monta kesää olen mennyt farkuissa ja kevyessä takissa.
Mä siirryn todella aikaisin kesävaatteisiin, oikein hävettää, mutta muuten on niin hemmetin kuuma
Hyvä kun naapurin muijat touhuilee pihoillaan bikineissä, niin mulla on pitkät farkut ja kevyt takki päällä. Mä jäätyisin sinne bikineissä, hrrr..
Mulla on samat leggingsit tai housut kesät talvet. En ole paljassäärin koskaan. Kesätennarit tai sandaalit tosin on. Käytän myös takkia, ohutta kangasta. En tykkää olla "alasti".
Sama täällä. En nyt sentään talvivaatteissa, mutta lähes. Suomalaiset on siitä outoja, että heti kun mittari näyttää 20 astetta tai aurinko pilkahtaa ajatellaan, että on helle. Mutta maa on ainakin täällä pohjoisessa vielä kylmä ja tuuli suorastaan jäinen. Eilen täällä ihmiset kulkivat t-paidassa ja shortseissa. Mulla oli pipo ja pitkä takki. Kävin kyllä ulkona lyhythihaisessa, mutta heti tuli kylmä.