Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka uskaltaa lähteä 0-tuntitöihin, osa-aikatöihin tai määräaikaisuuksiin nykyään?

Vierailija
08.10.2024 |

Tai olla *töihin kutsuttava*.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mielii elättää itsensä niin tekee kaikkensa että saa mitä tahansa töitä. Lokkisuomi on suljettu

Vierailija
2/23 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää lähin nollasopparilla koska työnteko on ainoo harrastus mihin mulla on varaa. Palkkahan puolittui  kun hallitus poisti sen 300 egen suojaosuuden. Tienaan about 50 e kolmessa viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen osa-aikatyötä omasta tahdosta. Liikaa töitä ja liian vähän tekijöitä, en jaksaisi täyttä viikkoa millään. Kyllähän tämä taloudessa tuntuu mutta pysyn elävien kirjoissa.

Välillä koitetaan painostaa täyteen työaikaan, jos tämä toteutuisi etsisin uuden työpaikan jossa osis mahdollista.

Vierailija
4/23 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kaksi sopparia eri työnantajille  enkä ole yhtään peloissani.

Jos työnantaja ei tuohon suostu, siirry seuraavaan.

Vierailija
5/23 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa ei ole enää valita- tai uskalluskysymys. Otat töitä vastaan mistä saat, ilmaisia lounaita ja asuntoja ei jatkossa jaella vastikkeetta.

Vierailija
6/23 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa ei ole enää valita- tai uskalluskysymys. Otat töitä vastaan mistä saat, ilmaisia lounaita ja asuntoja ei jatkossa jaella vastikkeetta.

Kyllä niitä jaetaan.  Ei me kaikki olla psykopaatteja kuten sinä.

Vierailija
7/23 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen pelkkää keikkaa ihan omasta halustani, työstä on tehty niin raskasta etten kykenisi täyteen työaikaan. Parempi näin kuin olla kokonaan työtön, myös työkkärin mielestä. Ihan köyhimmille ei sovi odottelujen vuoksi.

Vierailija
8/23 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lähteä kun tietää alusta asti pelin hengen eikä itsekään sitoudu työnantajaansa sen enempää, mitä työnantaja sitoutuu itseen. Esim. vuokratyöfirman listalle (staffpoint tai muu vastaava) meneminen on viisaampaa kuin suoraan työnantajalle, sillä se tarjoaa myös työntekijälle vapauden kieltäytyä JOKAISESTA työvuorosta, eikä pomo pääse ajamaan ahdinkoon

Firma, joka tarjoaa lähtökohtaisesti määräaikaista, osoittaa jo kättelyssä epäilevänsä ja suhtautuvansa työntekijään negatiivisesti. Tällainen työsuhde ei ole tasapainoinen, eikä siihen kannata suostua. Epäily ei varmasti ole ainoa asia, missä työntekijä saa työnantajan kantamaa paskaa niskaansa, vaikka olisi viaton. Se voi pahimmassa tapauksessa tuhota työntekijän uran

Vierailija
9/23 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää lähin nollasopparilla koska työnteko on ainoo harrastus mihin mulla on varaa. Palkkahan puolittui  kun hallitus poisti sen 300 egen suojaosuuden. Tienaan about 50 e kolmessa viikossa.

Kannattaa kyllä ehkä miettiä harrastukset uusiksi.

Vierailija
10/23 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ajattelit, että suomi luopuu ihmisoikeuksista vai? Ketä tänne jää, keskustanuoret prostituutiohaaveineen?

Vierailija
11/23 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja, joka palkkaa tällaisella sopimuksella on 100% kusettaja. Mieluummin olen työttömänä kuin kusesteeavana.

Kysymyshän on periaatteessa rikoslain sekä "oikeustoimilain" mukaan petoksesta.

"Oikeustointa, jota muuten olisi pidettävä pätevänä, älköön saatettako voimaan, jos se on tehty sellaisissa olosuhteissa, että niistä tietoisen olisi kunnian vastaista ja arvotonta vedota oikeustoimeen, ja sen, johon oikeustoimi on kohdistettu, täytyy olettaa niistä tietäneen."

"Joka hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi."

"Yritys on rangaistava."

Vierailija
12/23 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikainen työsopimus pitåä olla ns molempimuotoinen, eli sinne pitää olla kirjattu että työntekijå voi irtisanoutua kuukauden irtisanomisajalla.

Vierailija
13/23 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ajattelit, että suomi luopuu ihmisoikeuksista vai? Ketä tänne jää, keskustanuoret prostituutiohaaveineen?

Työnteon välttely ei ole ihmisoikeus.

Vierailija
14/23 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin työhön se työtön voi hakea jos tarjolla on esim. tiskaajan töitä 0-tuntisopimuksella ja töihin pitäisi vielä olla se auto että pääsee paikalle.

Olisi edes joku työaika mutta töitä VOI olla klo 5-16 välisellä ajalla. 

Vierailija
15/23 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja, joka palkkaa tällaisella sopimuksella on 100% kusettaja. Mieluummin olen työttömänä kuin kusesteeavana.

Kysymyshän on periaatteessa rikoslain sekä "oikeustoimilain" mukaan petoksesta.

"Oikeustointa, jota muuten olisi pidettävä pätevänä, älköön saatettako voimaan, jos se on tehty sellaisissa olosuhteissa, että niistä tietoisen olisi kunnian vastaista ja arvotonta vedota oikeustoimeen, ja sen, johon oikeustoimi on kohdistettu, täytyy olettaa niistä tietäneen."

"Joka hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi."

"Yritys on rangaistava."

Höpö höpö.

Vierailija
16/23 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määräaikainen työsopimus pitåä olla ns molempimuotoinen, eli sinne pitää olla kirjattu että työntekijå voi irtisanoutua kuukauden irtisanomisajalla.

Itse tein pitkän määräaikaisuuden. Itse työ oli raskasta esim 10 päivää putkeen ja 1 vapaa yms.

Hankalin asia oli veemäinen työkaveri. Opetti mulle työt mutta haukkui heti esimiehelle. Itse varasti työpaikalta kaikkea ja kun määräaikaisuus loppui niin kerroin tämän esimiehelle. Rahaakin hävisi mutta onneksi olin kartalla ja ilmoitin heti asian esimiehelle. Tyyppi näyttää olevan vieläkin töissä. 

Vierailija
17/23 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin työhön se työtön voi hakea jos tarjolla on esim. tiskaajan töitä 0-tuntisopimuksella ja töihin pitäisi vielä olla se auto että pääsee paikalle.

Olisi edes joku työaika mutta töitä VOI olla klo 5-16 välisellä ajalla. 

Ei tarvitse vaivautua.

Pian on jalka tai selkä kipeä / päässä viiraa / olen raskaana / en mä tullut tänne raatamaan / jne.

Työnantajat ovat kyllästyneitä tähän.

Tiskaajat haetaan ihan muualta kuin Suomesta.

Vierailija
18/23 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi lähteä kun tietää alusta asti pelin hengen eikä itsekään sitoudu työnantajaansa sen enempää, mitä työnantaja sitoutuu itseen. Esim. vuokratyöfirman listalle (staffpoint tai muu vastaava) meneminen on viisaampaa kuin suoraan työnantajalle, sillä se tarjoaa myös työntekijälle vapauden kieltäytyä JOKAISESTA työvuorosta, eikä pomo pääse ajamaan ahdinkoon

Firma, joka tarjoaa lähtökohtaisesti määräaikaista, osoittaa jo kättelyssä epäilevänsä ja suhtautuvansa työntekijään negatiivisesti. Tällainen työsuhde ei ole tasapainoinen, eikä siihen kannata suostua. Epäily ei varmasti ole ainoa asia, missä työntekijä saa työnantajan kantamaa paskaa niskaansa, vaikka olisi viaton. Se voi pahimmassa tapauksessa tuhota työntekijän uran

Jaa. No minä olen aina tehnyt muutamaa osa-aikatyötä rinnakkin. Yhteensä täystyöllistetty. Vien ammttilaisena rusinat pullista, ja lisää tarjottaisiin koko ajan. Sanelen hyvinkin pitkälle omat työaikani. Soppariin kuuluvat edut, nekin rääälöity minulle. Riistäjiä en ole havainnut.

Vierailija
19/23 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt vuokrafirman kautta töitä kaupan alalla omasta halusta. Töitä olisi ollut tarjolla ihan niin paljon, kuin vain olisi halunnut tehdä. Välillä tein täyttä viikkoa (37,5-40h / vko), välillä enemmän ja välillä vähemmän. Työt oli helppo yhdistää lapsiperheen arkeen.

Mulle tarjottiin myös vakituista kokoaikaista työtä erääästä kaupasta joko jatkamalla vuokrafirman listalla tai siirtymällä kaupan listalle. En ottanut sillä hetkellä paikkaa vastaan, mutta onhan tuo myös hyvä väylä työllistyä vakituisesti. 

Vuokrafirman kautta työskentely silloin, kun voit valita omat työvuorot sopivat hyvin henkilölle, joka haluaa joustavasti yhdistää työn teon ja muun arjen, toisen työn jne. 

Oma lapseni on just 18-vuotta täyttänyt lukiolainen. Hänellä on ns. 0-tunti sopimus yhdelle työnantajalle ja tekee sijaisuuksia sen mukaan miten on tarvetta ja miten hänelle itselleen sopii. On ollut tyytyväinen, eikä ainakaan toistaiseksi halua vakiovuoroja, vaikka niitäkin on tarjottu. 

Vierailija
20/23 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ihminen jolla on laskuja maksettavana, varmaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi