Vierailija

Olen tullut kumille allergiseksi. Iho ärtynyt rintsikoiden reunasta. Lääkäri käski hankkia kumittomat rintsikat, mutta millaiset?

Kommentit (18)

Vierailija

Selvitä ihan ensimmäiseksi oletko allerginen luonnonkumille (perinteisessä kuminauhassa), polyuretaanille tai silikonille (nahkea nauha rintsikoiden alareunassa, jonka tehtävä on pitää olkaimettomat liivit paikallaan) vai elastaanille (joustava kangas).

Vasta sen jälkeen voimme auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kumittomat rintaliivit? Onko siis olemassa myös kumillisia rintaliivejä? :D

Luulin, että vaan joku fetissiporukka pitää kumisia liivejä tms.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kumittomat rintaliivit? Onko siis olemassa myös kumillisia rintaliivejä? :D

Luulin, että vaan joku fetissiporukka pitää kumisia liivejä tms.

No se joustava matsku mitä on ihan perusliiveissä esim olkaimissa tai siinä ympärysnauhassa voi ärsyttää.

Vierailija

Voi ei. Pitäisi todella selvittää onko kyseessä silikoni, lateksi, elastaani, tai polyamidi, yms.

Jos elastaani käy, niin löytyyhän noita rintaliivejä, joissa on puuvillaa ja pieni määrä elastaania.

Vierailija

En tarkalleen tiedä, mille olen allerginen. Mulle tuli aivan kamalan punainen ihottuma toisen rinnan alle. Luulin ruusuksi, mutta lääkäri otatti crp:n ja kun se oli normaali, päätyi sanomaan, että mulla on kumiallergia ja ihottuma johtuu rintsikoiden kumista.

Olen ollut nyt muutaman päivän ilman rintsikoita ja ärhäkkä ihottuma alkaa rauhoittua. Pakko kuitenkin jotkut rintsikat saada.

Tuo Ultra Bra, niin onko ne kumittomat. Niissä saattaa olla kuitenkin kaarituki. En sellaistakaan uskalla ottaa, kun näköjään tuun helposti allergiseksi.

Ap

Vierailija

Eihän vaan johdu ihottuma siitä miten peset liivejäsi? Eli liian harvoin/liian kylmällä vedellä/huono huuhtelu jolloin jää pesuaine ja/tai huuhteluainejäämiä.

Vierailija

En tiedä pesusta. Pesen 2-4 päivän välein, mutta usein päivittäinkin.

Pesen 40 asteessa koneessa tunnin ohjelmalla jauhemaisella pesuaineella.

Vierailija

Mietin myös tuota ihottuman paikkaa jos ei aikaisemmin ole liiveistä tullut ihottumaa ?Joskus iso/ vähän roikkuva rintaisilla voi myös esim. hiotessa ja muutenkin

hautua tissien alta ja siitä edestä.. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tiedä pesusta. Pesen 2-4 päivän välein, mutta usein päivittäinkin.

Pesen 40 asteessa koneessa tunnin ohjelmalla jauhemaisella pesuaineella.

Yksi mitä ehkä kannattaisi koittaa, varsinkin jos sulla on kymmentä vuotta uudempi pseukone, on että pesisit liivit päivittäin käsin ihan tavallisella käsisaippualla. Pesukoneet ei huuho vardinkaan jauhemaisia pesuaineita tarpeeksi hyvin pois. Käsinpestessäsi saat huuhdottua paremmin. Kun peset joka päivä, ei mitään ehdi pinttyäkään. (Lisäksi tässäon se etu, että käsinpestessä liivimateriaalit pysyvät paremmassa kunnossa, tuet eivät levahda eikä mahdolliset vuoraukset mene myttyyn.)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat