Vierailija

Olen 2,5-vuotiaan äiti ja käyn töissä. Lapsen isä on yrittäjä ja tekee fyysistä työtä. Minä hoidan ison osan kotihommia ja laitan lapsen nukkumaan. Lapsi herää edelleen kerran yössä ja on minussa paljon kiinni.

Tajusin vaan että olen tosi yksinäinen. Mies ei ota mitään vastaan vaan sanoo kaikkeen että ei jaksa nyt puhua. Vanhempani ovat iäkkäitä ja hoidettavia, sisarukset kaukana. Asun kaupungissa jossa en ole saanut pysyviä ystäviä, joita siis tapaisi ja joille uskoutuisi. Miehen puolelta suku on mukavaa, mutta etäistä.

En tiedä mitä teen. Alkaa itkettää kun lapsi on taas flunssassa ja nukkuu huonosti, tuntuu että kaikki on vastuullani. Puoliso tuijottaa illat telkkua ja nukahtaa siihen. Minä nukun paljon lapsen huoneessa lattialla. Haluaisin pestä ikkunat rauhassa ja joskus olla yksin kotona ainakin kolme tuntia. Mies ei osaa mennä minnekään lapsen kanssa, ja jos mahdollista niin menee töihin.

Sekava sepustus, mutta jos joku keksii ratkaisua niin kiitos. Kävin jo perheneuvolassa kun tuntui yöt ja päivät niin mustalta, mutta en tiedä vielä onko siitä kerran 2 kuukaudessa olevasta tunnista apua. Haluaisin vain nukkua ja joskus apua arkeen ja jutella rauhassa hömppää.

Kommentit (1)

Vierailija

Tsemppiä. Mulla on ihan sama tilanne paitsi 2 lasts. 4-vuotias ja vauva. Tilanne sulla helpottaa kyllä kun lapsi kasvaa. Isomnan lapsen kanssa ei ole niin kiinni ja mulla mies joka ei yhtään osannut olla pienen kapsen kanssa alkoi touhuumaan 3.5 vuotiaan kanssa joka oli jo "isompi lapsi" ja osas syödä ja pissata itse. Lisäksi sain omaa aikaa kun lapsi aloitti päiväkodin. Nyt voisit katoo paikkakunnan päiväkerhot läpi. Kaupungeilla ja seurakunnilla on jo 2 vuotiaista lähtien kerhoja joihin voit jättää 2-3 tunniksi per viikko lapsen hoitoon. Mua auttoi jo se paljon. Sain pari tuntia viikossa touhuta omiani.

Laiha lohtu mutta kyllä se ajan kanssa helpottaa. Mutta voimia siihen asti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat