Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

(Mutta ei lääketieteellisiä kysymyksiä tyyliin "mikä mulla on kun jalkaa särkee" vaan muuta työhön tai elämään yleensä liittyvää).

Sivut

Kommentit (127)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Miten kestät henkisesti noin vastuullisen työn? Jos minä mokaan työssäni, kyseessä on vain raha. Sinulla on kyseessä ihmiselämä. Ja kaikki tekevät virheitä, kaikki.

Vierailija

Älä tee kovin pitkään pelkkää päivystystä. Kun lääkärin tarvitsisi osata muitakin asioita hoitaa kuin vain päivystyksellisiä, vaikka siitä tienaisikin hyvin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olet sairaanhoitajista, joiden kanssa joudut työskentelemään?

99% on tosi kivoja ja auttaa aina kun pyydän tai kysyn jotain. Teen keikkaa useammassa paikassa ja aina ei pysy jokaisen paikan omat käytännöt ja esim labran aukioloajat tms mielessä vaan pitää kysyä. Tietysti metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan ja pyrin itse aina olemaan ystävällinen ja kohtelias kaikille tittelistä riippumatta.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Päivystät  ja roikut täällä. Ilmankos potilaat joutuvat odottamaan.

No tänään olen ihan kotona vapaapäivää viettämässä :)

Ap

Vierailija

Tulen vastaanotollesi ja pyydän apua huomiseen tärkeään esitelmänpitoon, minulla on tolkuton ramppikuume. Mitä määräät hätävaraksi?

Vierailija

Jännittääkö tai ujostuttaako sinua koskaan tai usein, kun joku tulee vastaanotollesi ja tutkit häntä? Nolostutko, kun on intiimeistä vaivoista ja tutkimisesta kyse?

Itkettääkö sinua koskaan potilaasi kohtalo tai murheet ja pystytkö peittämään sen? Rikoiletko potilaittesi puolesta:oletko uskonnollinen?

Ovatko sairaudet mielestäsi itseaiheutettuja?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten kestät henkisesti noin vastuullisen työn? Jos minä mokaan työssäni, kyseessä on vain raha. Sinulla on kyseessä ihmiselämä. Ja kaikki tekevät virheitä, kaikki.

En tiedä, olen kai vain sen luonteinen että sen kestää. Vaikka kyllä aina välillä jää mietityttämään joku potilas, että olisiko voinut jonkun paremman hoidon/avun keksiä. Kysyn kyllä vielä todella helposti kokeneemmilta neuvoa jos itseä yhtään epäilyttää.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Älä tee kovin pitkään pelkkää päivystystä. Kun lääkärin tarvitsisi osata muitakin asioita hoitaa kuin vain päivystyksellisiä, vaikka siitä tienaisikin hyvin.

Nyt on suunnitelmissa tehdä vielä parisen kuukautta, sitten on jo terkkapaikka odottamassa :) Jatkan kyllä tosin varmaan pari kertaa/kk päivystystä silloinkin. Tavoitteena on kiertää ainakin muutamia eri erikoisaloja jotta saa monipuolista kokemusta ja ehkä löytää sen oman erikoisalankin.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tunnetko itsesi paremmaksi ihmiseksi?

Ai missä mielessä? En tunne, aika pian lääkiksen aloittamisen jälkeen jo sen huomasi että lääkärit on ihan samanlaisia tavallisia ihmisiä kuin muutkin (vaikka ehkä etukäteen oli itsellä ollut vähän sellainen kuva että lääkäreiden täytyy olla jotenkin superihmisiä).

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat