Pelkäänkö turhaan? (miehestä + seksistä)
Olen tavannut pari kertaa yhtä miestä. Hän on suutelun lomassa kietonut hetkeksi yhden kätensä kaulani ympärille ns. kuristusotteeseen (kuristamatta kuitenkaan). Minua hiukan ahdisti, mutta en kertonut asiasta... Hän otti pian kätensä pois, mutta kietoi yhden käden myöhemmin samalla tavoin kaulani ympärille. Ajattelin tapahtuma-aikaan, että hän ei ehkä tarkoittanut kuristamista vaan halusi vain halata eri tavalla? Hieman kuitenkin pelotti, haluaako hän kuristaa minua.
Myöhemmin hän tuli istumaan päälleni ja piti minua sängyllä niin, että vei molemmat käteni pääni yläpuolelle ja piti niistä hetken kiinni niin, etten saisi liikuttua. Päästi kuitenkin pian irti.
Seksimieltymyksistä jutellessamme hän paljasti omistavansa käsiraudat ja pitävänsä roolileikeistä. Keskustelumme loppuikin siihen paikkaan, kun hän kertoi käsiraudoista. Pelottaa, pitääkö hän sängyssä kuristamisesta ja käsiraudoista... :( Ja mitä jos hän pitää hiuksista repimisestä, puremisesta ja omistaa piiskan? Itse en yhtään pidä satuttamisesta sängyssä. Kysyin mieheltä, pitääkö hän naisen alistamisesta sängyssä, mutta hän taisi ohittaa kysymyksen, sillä en muista saaneeni vastausta...
Miten nyt kannattaisi edetä? Mies tajusi käsiraudoista kerrottuaan, että ei olisi kannattanut vielä tässä vaiheessa paljastaa sellaista asiaa... Pelottaa kamalasti, että mies ei ole rehellinen, jos yritän jatkaa keskustelua hänen mieltymyksistään sängyssä. Ajattelin ehdottaa ensi kerralla näkemistä julkisella paikalla ja kysyä suoraan, pitääkö hän naisen puremisesta, läpsimisestä, kuristamisesta, väkisin ottamisesta tms... Ja mitä hän yleensä tekee niillä käsiraudoilla. Vai pitäisikö vain lopettaa yhteydenpito?
Kommentit (55)
Erilaiset mieltymykset eivät itsessään ole syy olla ryhtymättä suhteeseen - itsellänikin on fetissi, jota kumppani ei jaa. Mutta jos koet olosi turvattomaksi miehen seurassa, se on sitten siinä.
Vierailija kirjoitti:
Oho, oonko mä jotenkin bdsm-suuntautunut, kun just nautin esim. tuosta, että pidetään käsistä kiinni? Käsien pitäminen kaulan ympärilläkään ei ahdista. Ei ole aiemmin tullut mieleenkään, että olisin jotenkin "erikoinen".
Ei nuo kertomasi jutut todellakaan tarkoita, että mies olisi joku väkivaltainen raiskaaja, mutta kertomasi perusteella voisin väittää täydellä varmuudella, että ette sovi seksuaalisesti toisillenne jos nuo jutut ahdistavat sinua niin paljon.
Minäkin olen tietyissä puitteissa bdsm-suuntautunut, mutta en silti arvostaisi sitä, että joku tapailemani, käytännössä siis vielä tuntematon, mies pitelisi minua kiinni niin etten voisi liikkua tai kuivaharjoittelisi kuristusotteita kaulallani. Nämä asiat tulevat minulle kehiin sitten, kun luottamussuhde on rakentunut ja asioista on puhuttu avoimesti.
Vierailija kirjoitti:
Erilaiset mieltymykset eivät itsessään ole syy olla ryhtymättä suhteeseen - itsellänikin on fetissi, jota kumppani ei jaa. Mutta jos koet olosi turvattomaksi miehen seurassa, se on sitten siinä.
Kyllä fetissit joita toinen ei jaa ovat painava syy olla ryhtymättä suhteeseen. Ennenpitkää se alkaa nakertaa liikaa jos niitä ei voi toisen kanssa toteuttaa. Niihin liittyy kuitenkin suuria tunteita.
Outoa että on jo noin aikaisessa vaiheessa tuonut asian esille noinkin vahvasti... Tietty toisilla mieltymys bdsm-suuntaisiin juttuihin on voimakkaampi, mutta itse ainakin aloittaisin uuden ihmisen kanssa ihan tavallisella seksillä ja siirtyisin omanlaisempaan settiin juttelun kautta. Jos sua pelottaa, niin tuossa kohtaa on vielä helppo lähteä. Jutelkaa mieltymyksistä ja jos haluat jatkaa, niin sopikaa selvät rajat ja tehkää rauhallisesti ja niin että sulla (ja tietty myös miehellä) on turvallinen olo. Älä tee mitään mikä sua ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Outoa että on jo noin aikaisessa vaiheessa tuonut asian esille noinkin vahvasti... Tietty toisilla mieltymys bdsm-suuntaisiin juttuihin on voimakkaampi, mutta itse ainakin aloittaisin uuden ihmisen kanssa ihan tavallisella seksillä ja siirtyisin omanlaisempaan settiin juttelun kautta. Jos sua pelottaa, niin tuossa kohtaa on vielä helppo lähteä. Jutelkaa mieltymyksistä ja jos haluat jatkaa, niin sopikaa selvät rajat ja tehkää rauhallisesti ja niin että sulla (ja tietty myös miehellä) on turvallinen olo. Älä tee mitään mikä sua ahdistaa.
No mutta eikö tuossa ole sitten vaikeampi erkaanuta, kun halut eivät kohtaakaan välttämättä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä fetissit joita toinen ei jaa ovat painava syy olla ryhtymättä suhteeseen. Ennenpitkää se alkaa nakertaa liikaa jos niitä ei voi toisen kanssa toteuttaa. Niihin liittyy kuitenkin suuria tunteita.
Niin, tai sitten ei. Ihminen myös muuttuu.
Minä taas antaisin mitä vaan, että mieheni luonnostaan nauttisi alistamisesta ja rääkkäämisestä... Melkein ero tuli asian takia. Ja vähän rajummasta menosta nyt puhun kuin käsiraudoista ja jostain pahaisesta piiskasta. Ei ole reilua elämä, ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, oonko mä jotenkin bdsm-suuntautunut, kun just nautin esim. tuosta, että pidetään käsistä kiinni? Käsien pitäminen kaulan ympärilläkään ei ahdista. Ei ole aiemmin tullut mieleenkään, että olisin jotenkin "erikoinen".
Ei nuo kertomasi jutut todellakaan tarkoita, että mies olisi joku väkivaltainen raiskaaja, mutta kertomasi perusteella voisin väittää täydellä varmuudella, että ette sovi seksuaalisesti toisillenne jos nuo jutut ahdistavat sinua niin paljon.
Minäkin olen tietyissä puitteissa bdsm-suuntautunut, mutta en silti arvostaisi sitä, että joku tapailemani, käytännössä siis vielä tuntematon, mies pitelisi minua kiinni niin etten voisi liikkua tai kuivaharjoittelisi kuristusotteita kaulallani. Nämä asiat tulevat minulle kehiin sitten, kun luottamussuhde on rakentunut ja asioista on puhuttu avoimesti.
Joo, ymmärrän kyllä tuon, että tilanne vaikuttaa. Siinä missä jonkun kanssa voi tulla turvaton olo, toisen kanssa ei välttämättä tule. Ja nuokin jutut voi varmaan tehdä niin monella tavalla. Määrätietoisuus ja hienoinen dominoivuus on eri juttu kuin satuttaminen, väkisin tekeminen tai pakottaminen. Jälkimmäisestä en pidä minäkään. Mutta tuollaiset käsistä pitämiset ym. olen niputtanut tuonne ensimmäiseen kategoriaan. Noh, kaikki on vuorovaikutusta. Jos nainen olisi kauhuissaan ja yrittäisi pyristellä irti ja mies vaan pitäisi kiinni niin silloin se menisi tuonne jälkimmäiseen.
Lähinnä olen yllättynyt ja valaistunut siitä, että mieltymykset edes olisivat jotakin niin erikoista, että niistä tarvitsisi etukäteen pitää palaveria. En viittaa ap:n tilanteeseen nyt erityisemmin, koska en ole ollut kärpäsenä katossa. Voihan olla, että tilanteessa onkin ollut oikeasti jotain uhkaavaa. Tai sitten vaan on tosi erilaiset mieltymykset.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa, mutta parisuhdeväkivallan isalta on vain yksi asia, jolla voi ennustaa, onko mies vaarallinen. Se ainoa keino ennustaa sitä paikkaansapitävästi on naisen oma tuntems, aavistus asiasta.
Sitä aavistustakaan kannattaa kyllä kuunnella. Ei kannata ruveta ikkimään omalla turvallisuudellaan. Jos sinä aistist pelottavaa tuossa olemuksessa ja teoissa, niin miksi sinä haluat siitä yleensä enemmän tietää? Eikö tuo kokemasi jo riitä merkiksi? Mitä vielä haluat todisteluksi? Vai tuntuuko siltä, että tämä mies on juuri se sinun siippasi? Onko hän unelmiesi poikamies, jonka haluat kumppaniksesi?
Minulla, jos hälytyskellot soisivat, niin toivoisin ymmärtäväni lähteä etsimään uutta ilma käsirautoja.
Noissa on aina se riskinsä, että kun antaa tarpeeksi kietoutua, niin ei pääsekään irti silloin kuin itse haluaa. Luota omaan vaistoosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ymmärrän kyllä tuon, että tilanne vaikuttaa. Siinä missä jonkun kanssa voi tulla turvaton olo, toisen kanssa ei välttämättä tule. Ja nuokin jutut voi varmaan tehdä niin monella tavalla. Määrätietoisuus ja hienoinen dominoivuus on eri juttu kuin satuttaminen, väkisin tekeminen tai pakottaminen. Jälkimmäisestä en pidä minäkään. Mutta tuollaiset käsistä pitämiset ym. olen niputtanut tuonne ensimmäiseen kategoriaan. Noh, kaikki on vuorovaikutusta. Jos nainen olisi kauhuissaan ja yrittäisi pyristellä irti ja mies vaan pitäisi kiinni niin silloin se menisi tuonne jälkimmäiseen.
Lähinnä olen yllättynyt ja valaistunut siitä, että mieltymykset edes olisivat jotakin niin erikoista, että niistä tarvitsisi etukäteen pitää palaveria. En viittaa ap:n tilanteeseen nyt erityisemmin, koska en ole ollut kärpäsenä katossa. Voihan olla, että tilanteessa onkin ollut oikeasti jotain uhkaavaa. Tai sitten vaan on tosi erilaiset mieltymykset.
Ei kyse ole mieltymyksen erikoisuudesta, vaan siitä että noin intiimiä asiaa työnnetään naamalle kun ollaan tavattu vasta pari kertaa. Yleensä noiden seksimieltymysten yksityiskohtien kanssa mennään niin, että tapaillaan ja hiljalleen syvennetään suhdetta ja luottamusta, ja sitten raotetaan intiimimpien asioiden arkkua, oli siellä sitten jalkafetissiä, vain-lähetyssaarnaajaa-valot-pois-seksiä, piiskaa, ristiinpukeutumista, anaaliseksiä tai nahkahousuja. Yleensä tuollainen (seksuaalinen) tungettelevuus koetaan ahdistavaksi. AP koki ja niin kokisin minäkin.
Jos se joku oma mieltymys on elämässä ja ihmissuhteissa ihan kamalan dominoiva ja tärkeä, niin kannattaisi varmaan jo deitti-ilmoituksessa mainita siitä niin voisi varmistua kumppaniehdokkaiden samanmielisyydestä, eikä vaivihkaa ottaa kurkusta kiinni ja maata päällä käsiä pidellen että tajuaakohan akka että kun panemaan päästään tulee piskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta eikö tuossa ole sitten vaikeampi erkaanuta, kun halut eivät kohtaakaan välttämättä?
Jaa siinä jos aloittaa vähän rauhallisemmin? No ei nyt välttämättä jos kumminkin suhteen alkuvaiheessa aiheesta puhuu. Mieluummin etenen rauhassa (noin yleisesti ottaenkin), kuin säikytän tai painostan mahdollista kumppania vahingossa. Tuollainen aloituksessa mainittu kysymättä aloitettu "lämmittely" ainakin säikyttäisi vaikka rajumpi seksi muuten kiinnostaisikin. Vaikka erkaneminen olisikin vähän vaikeampaa niin otan mieluummin sen riskin kuin aiheutan pelkoa ja ahdistusta seksiä tai seuraani kohtaan.
Vähän aikaa sitten luin yhtä englanninkielistä artikkelia, joka oli suunnattu ns. rajummista otteista pitäville miehille. Siinä nimenomaan neuvottiin, että uutta naistuttavuutta voi testata laittamalla kättä määrätietoisesti kaulalle (lähinnä kaulan sivulle) suutelun lomassa, ei siis mitään varsinaista kuristamista mutta sellaista kokeilua, jotta mies voi nähdä, miten nainen reagoi bdsm-leikkeihin.
Ap:n mies ei selvästikään ole osannut toteuttaa testailuaan tarpeeksi hienovaraisesti eikä ole muutenkaan osannut lukea naista, kun ei ole huomannut, että hänen toimintansa aiheuttaa ahdistusta. Parisuhdeväkivaltaan tuo tuskin liittyy mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole mieltymyksen erikoisuudesta, vaan siitä että noin intiimiä asiaa työnnetään naamalle kun ollaan tavattu vasta pari kertaa. Yleensä noiden seksimieltymysten yksityiskohtien kanssa mennään niin, että tapaillaan ja hiljalleen syvennetään suhdetta ja luottamusta, ja sitten raotetaan intiimimpien asioiden arkkua, oli siellä sitten jalkafetissiä, vain-lähetyssaarnaajaa-valot-pois-seksiä, piiskaa, ristiinpukeutumista, anaaliseksiä tai nahkahousuja. Yleensä tuollainen (seksuaalinen) tungettelevuus koetaan ahdistavaksi. AP koki ja niin kokisin minäkin.
Jos se joku oma mieltymys on elämässä ja ihmissuhteissa ihan kamalan dominoiva ja tärkeä, niin kannattaisi varmaan jo deitti-ilmoituksessa mainita siitä niin voisi varmistua kumppaniehdokkaiden samanmielisyydestä, eikä vaivihkaa ottaa kurkusta kiinni ja maata päällä käsiä pidellen että tajuaakohan akka että kun panemaan päästään tulee piskaa.
Taisi nyt mennä vähän mun pointti ohi. Sitähän juuri yritin sanoa, että itse yllätyin tästä ketjusta kun en aiemmin ollut tajunnutkaan, että nuo asiat olisivat jotakin sillä tavalla ihmeellistä, että juuri niitä ei voisi tuoda esiin. Siis että ne vaan on seksuaalisia juttuja eikä sen kummempia kuin joku hipelöintikään. Siis että en ole hoksannut, että esim. tuo käsistä pitäminen olisi jotenkin merkittävästi erilainen juttu verrattuna vaikka rintojen hyväilyyn.
Mutta kuten sanottu, niin en voi varsinaisesti ap:n tapausta kommentoida, koska kyseinen tilanne onkin voinut olla ahdistava jos ei miehen seurassa ole ollut mukava olo. En siis tarkoita, että ap ylireagoi, koska kyseisessä tilanteessa onkin voinut olla jotakin pielessä.
Huoh.
Mies ilmeisesti pitää BDSM-seksistä, muttei selvästikään osaa tuoda asiaa fiksusti esille. Kysy suoraan, mutta älä syyllistäen - loppujen lopuksi kyse on vain siitä, että seksimieltymyksenne eroavat luultavasti siinä määrin, että asia alkaisi jossain vaiheessa tökkiä suhteessakin.
Minä selvittäisin onko kyseisellä herralla vankilataustaa tai rangaistuksia väkivallasta. Jos on heti mäkeen se äijä. Niitä riittää.
Kuulkaa kaikki alapeukuttaneet, kommentti nro 1 on paikkaansapitävä. Ainoa, ainoa ennustava tekijä tutkimusten mukaan sille, onko parisuhdeväkivallassa mues potentiaalisesti vaarallinen, on naisen oma vaisto. Lukekaa vaikka väkivaltaisten miesten terapia-asiantuntijoiden kirjoja. Suosittelen mm. opusta nimeltä Why does he do that. Inside the mind of angry and controlling men.
http://arnotinteractive.com/lundybancroft/art_danger_men.html
Eli naisen gut feeling on paras indikaattori.
Vierailija kirjoitti:
Vähän aikaa sitten luin yhtä englanninkielistä artikkelia, joka oli suunnattu ns. rajummista otteista pitäville miehille. Siinä nimenomaan neuvottiin, että uutta naistuttavuutta voi testata laittamalla kättä määrätietoisesti kaulalle (lähinnä kaulan sivulle) suutelun lomassa, ei siis mitään varsinaista kuristamista mutta sellaista kokeilua, jotta mies voi nähdä, miten nainen reagoi bdsm-leikkeihin.
Ap:n mies ei selvästikään ole osannut toteuttaa testailuaan tarpeeksi hienovaraisesti eikä ole muutenkaan osannut lukea naista, kun ei ole huomannut, että hänen toimintansa aiheuttaa ahdistusta. Parisuhdeväkivaltaan tuo tuskin liittyy mitenkään.
Lisäänpä tähän vielä, että tuo neuvo on melko kyseenalainen, koska jos sitä lähtee toteuttamaan, se pitää hoitaa diskreetisti ja tilanne sekä kumppani huomioiden. Vähän kömpelömpi tapaus (siis sosiaalisesti) ei vain osaa lukea toista osapuolta tarpeeksi hyvin eikä välttämättä osaa hillitä itseään. Ja tuohan on todella huono juttu ihan niissä varsinaisissa BDSM-leikeissäkin.
Tämä kyseinen mies ilmeisesti haluaa olla dominoiva osapuoli, mutta näissä jutuissa on aivan elintärkeää, että alistajalla on kyky nähdä ne pienet vivahteet ja ymmärtää kehonkieltä. Hänen pitää ottaa alistettava huomioon eikä pelkästään painaa menemään omien halujen pohjalta. Itsekkyys on todella paha no-no. Subillahan se valta on muutenkin, mutta kaikki eivät varmaan tajua sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No totaaaaa.... itsellänihän soisi hälytyskellot jo aivan helvetin kovaa jos käytännössä tuntematon mies olisi istunut päälläni ja pitänyt käsistäni kiinni niin etten voinut liikkua. Ei kai kukaan terve tee toiselle vieraalle ihmiselle noin?
Harrastaahan monet ihan seksiäkin tuntemattomien kanssa...
Miten se on sama asia?
Kuka tietää vaikka Ap olisikin lämmennyt vähän erikoisemmille puuhille jos ne olisi nostettu pöydälle hieman hienostuneemmalla tavalla ja vähän myöhemmin kuin alkututustumisen aikoihin käsien vääntelyllä ja kuristeluin tapaisella ilman että sellaisesta olisi mitään keskusteltu/sovittu.
Minä en tiennyt 20nä mistä pidin 30nä. Enkä 30nä mistä pidin 40nä. Enkä varmaan nyt 40näkään varmuudella tiedä mistä tulen 50nä pitämään.