Vierailija

Jokaisenhan on syötävä ruokaa säännöllisesti. Normaali ateriarytmi on aamiainen, lounas, (välipala/) päivällinen (iltapala).

Olen huomannut että useimpina päivinä viikossa syön ateriaa ilman, että minun tekee mieli. Syön terveellisesti. Ehkä ruokahaluttomuuden tunne johtuu siitä. Jos ruoaksi olisi pizzaa tai lasagnea, söisin varmaan hyvällä ruokahalulla ja nauttien. Hamppareistakin tykkään.

Kun on terveellistä ruokaa, joka ei ole minusta hyvää, syöminen on yhtä taistelua. Nytkin olen pupeltanut tässä tonnikalaa, täysjyväriisiä ja vihersmoothieta jo kotvasen. Lautanen tyhjenee vaivalloisesti. Smoothien juon nenästä kiinni pidellen.

Miten te muut terveellisesti syövät olette ratkaisseet tämän ongelman? Vai tykkäättekö oikeasti terveellisestä ruoasta muka? Esimerkkejä?

Kommentit (14)

Vierailija

Syön vain nälkäisenä. Jos syön aina kellon mukaan vaikkei mieli tee, on painoni ylipainon puolella. Jos syön nälkääni, pysyn normaalissa painossa.

Vierailija

En. Ja siksi olenkin lihava koska syön silloin kun on nälkä ja on hyvää ruokaa, joskus on nälkä mutta en jaksa tehdä mitään ruokaa, tai ei tee mieli mitään, niin jätän väliin. Korvaan useita päiviäkin kaikki ateriat jugurtilla ja suklaalla. En saa pakotettua itseäni syömään sellaista mitä en halua, ei tee mieli, olen erittäin nirso syöjä, se jugurtti ja suklaakin pitää olla jotain tiettyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Syön silloin kun tekee mieli ja jotakin jota tekee mieli, en toki mitä tahansa mitä mielitekee Pidän onneksi salaatista ja kyllä minun sitä tekee nälkäisenä mieli.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Syön silloin kun tekee mieli ja jotakin jota tekee mieli, en toki mitä tahansa mitä mielitekee Pidän onneksi salaatista ja kyllä minun sitä tekee nälkäisenä mieli.

Salaatti on lisuke, mitä syöt nälkääsi?

Vierailija

Miksi pitää syödä tuolliasta, mistä ei pidä? 

En minäkään mitään vihersmoothieita tai pelkkää riisiä ja tonnikalaa söisi kuin nälkäkuoleman partaalla. Syön hyvää ruokaa, niin ei tarvitse nenästä pidellä. 

Mikä ihmeen normi näistä smoothieista on tullut? Minä syön marjat ja hedelmät vaikka jäden tai jogurtin kanssa. Kummallinen tapa sössötä ruuat kuin vauvalle aikuisiällä. 

Vierailija

Kannattaa yrittää löytää kultainen keskitie. Ehkä vihersmoothien ja salaatin sijaan voisit tehdä kasvislasagnea ja puristaa hedelmämehua/tehdä kotitekoisen sorbetin/banaanista ja mangoista, kermavaahdosta ja rahkasta jälkkärin? Listaa voisi jatkaa loputtomiin, mutta pointti: ei ruoan jokaisen ainesosan tarvitse olla 110% terveellinen, ja ruoka voi silti olla terveellistä. Itseasiassa monipuolinen ruokavalio on sinulle hyväksi.

Monipuolistaisit ruokavaliotasi opettelemalla hieman hölläämään. Ei ruoka ole niin mustavalkoinen asia että ainoat vaihtoehtosi olisivat salaatti tai kebabmättö. Tulet takuuvarmasti tyytyväisemmäksi kun löysäät hiukan :)

Vierailija

Kai mä syön terveellisesti, mutta syön vaan sellaista ruokaa josta myös pidän. En esim. syö lainkaan pinaattia, vaikka se niin terveellistä onkin. Kai sun pitää löytää ne ruuat, joista pidät. Tai sitten lisätä niitä terveellisiä ruokia pikkuhiljaa ruokavalioon. Aika vaikea se varmaan munkin pupeltamisen jälkeen on siirtyä suoraan johonkin viherpirtelöön, näin kärjistetysti sanoen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Salaatti on lisuke, mitä syöt nälkääsi?

Mitä tekee mieli. Pidän esim. kalasta vaikkakaan en tonnikalasta, broileria joskus, jauhelihaa/lihaa jonka maustan mieleiseksi. Salaatti toki ei itselleni ole pelkkä lisäke vaan se voi sisältää vaikkapa sitä lohta.

Vierailija

Harvemmin on tuollaista tilannetta, mutta minulle terveellinen ruoka on muutakin kuin viherpirtelöt ja täysjyväriisit. Syön esim. uunikanaa tai -kalaa, valkoista riisiä/perunaa ja jotain vihannesta tai salaattia. Olen sitä mieltä, että jos syö monipuolisesti, niin se on tarpeeksi terveellistä.

Vierailija

Kaikki ateriointi työpaikalla on vastenmielistä. Teen sinne omat eväät, mutta aivan sama mitä. Siellä on likaista ja meluisaa ja aina jonoa keittiössä. Ihmiset ovat ihan porsaita ja roskikset haisevat. Syön jotain, minkä voi äkkiä käyttää mikrossa tai salaattia. Pupellan ruoan viidessä minuutissa. Kotona nautin ruoasta ihan eri tavalla.

Vierailija

Syön hyvin harvoin mitään epäterveellistä, mutta aina hyvää. Rakastan kasviksia kaikissa muodoissa, niiden lisäksi syön usein paistettua kalaa tai kanaa. Maailma on täynnä herkullisia makuja, en oikein ymmärrä miksi pitäisi väkisin nenästä kiinni pitäen nieleskellä jotain pahaa. 

Vierailija

Jos on aivan pakko sitä kuivaa täysjyväriisiä ja tonnikalaa syödä, miksei sitä voi sitten maustaa mieleisekseen, eihän ne mausteet sentään ole epäterveellisiä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat