Onko täällä muilla menkkoja tällä hetkellä? Tarviin vertaistukea!
Niin perjantaina alko menkat ja kamalat kivut.. Nyt kivut on jo lievittäny, mut vuoto se vaa jatkuu niagran lailla. On se hienoa olla nainen!
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi, kolmas ja pahin vuotopäivä menossa.
Kuukautiset on runsastuneet kun ikää on tullut lisää, vaihdevuosia jo odottelen.
Tänä vuonna täytän 37 ja toivottavasti pian pääse näistä eroon, omalla äidillä vaihdevuodet alkoi 36 vuotiaana.
Kesällä 11 vuotta täyttävällä tyttärellä juuri alkoi, koitan olla valittamatta liikaa ettei hänelle tule negatiivista kuvaa.Voih :c hirveesti voimia sinulle ja tyttärellesi! Itelläni on kamalat menkkakivut ja poikaystävä on töissä! Ois kiva vaan päästä kainaloon nyt :(
Tsemppejä sinnekin.
Aina mulla on ollut kohtuu runsaat kuukautiset, mutta tää on mennyt ihan överiksi vanhemmiten. Ei paljon tarvitse jumpassa käydä näinä päivinä.
Selkää ja reisiä polttelee, vatsa on löysällä ja rinnat ihan turvoksissa.
Lämmin suihku auttaa vähän, ja särkylääkettä menee.
Oon 12v ja mul alko tänää mun toiset kuukautiset. En vaa tiedä et onko normaalia kun muhun ei satu eikä vuotoa tuu paljon. Tänään siteeseen tullu vaa muutama tippa?
Voih tietäisit vaan.. Tänää menny jo runsaasti särkylääkettä, tamponeita ja salmiakkia
Ja mies32 mene muualle, kun et voi ymmärtää miltä kuukautiset tuntuvat! Hurjasti voimia vaimollesi!
Vierailija kirjoitti:
Oon 12v ja mul alko tänää mun toiset kuukautiset. En vaa tiedä et onko normaalia kun muhun ei satu eikä vuotoa tuu paljon. Tänään siteeseen tullu vaa muutama tippa?
On ihan normaalia, säännöllinen vuoto tulee sitten aikanaan.
Monesti alku on juuri pientä vuotoa päivänä kahtena.
Vierailija kirjoitti:
Miks tuut leijumaan helpoilla menkoilla tähän keskusteluun? Vähän tilannetajua..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks tuut leijumaan helpoilla menkoilla tähän keskusteluun? Vähän tilannetajua..
Ei voi tuottaa noin paljon mielihyvää lapsen mielen pahoittaminen.. Kysyminen on sallittua :)
Joo on menkat ja tulvamenkat onkin.. Huomenna taidan lähteä ostamaan rautatabletteja apteekista!
Menkat ei tunnu kauheasti miltään verrattuna migreeniin menkkojen aikaan. Se on vähän kuin se että hammaskivussa katkaisisi jalan, niin ei sitä hammaskipua paljon sitten huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Menkat ei tunnu kauheasti miltään verrattuna migreeniin menkkojen aikaan. Se on vähän kuin se että hammaskivussa katkaisisi jalan, niin ei sitä hammaskipua paljon sitten huomaa.
Aa, voi sua :c itelläni on nyt menkat ja oon saanu taas 2 tuntia vääntää paskaa pöntöllä.. Noh, eiköhän se tästä pian helpota :)
Sama! Mulla myös alkoi perjantaina ja kamalat kivut ja tulvavuoto. Tein tänään täällä aloituksenkin aiheesta kun olin menossa Lintsille. :D Yleensä käytän siteitä mutta tänään laitoin tamponin. Ei tullut ohivuotoja mutta ihan järkyttävä haju! :O Nyt tultiin kotiin ja makaan sohvalla lämpöpussin kanssa. Panadolia olen ottanut jo pari.
Naisten palstoilla käy aina näin: miehet tunkevat ketjuun, joka ei heitä koske millään tavalla, ja tekevät sen siksi kun kerran voivat, pyrkimyksenä kun näillä on naisten vaientaminen ja halventaminen, sekä epäasiallinen kuittailu. Ihan samaa kuin paskoilla sovinistisilla työpaikoillakin, noi siat pitäisi jonkun homon perseraiskata niin, että veri kunnolla lentää, sen jälkeen saavat tulla urputtamaan "vaivoistaan" sille naislääkärille, mieluiten siten vielä, että nämä ovat jääneet ensin kiinni näistä tempuistaan sille. Ei tarvitse enää kuin avata vauva-palsta, että huomaa kuinka kuvottavia nää jakojäännösmiehet oikeasti ovat. Aika kumma. Ihan Raamatun vertaukset Egyptin heinäsirkoista ym. kirouksista tulevat mieleen. He eivät ole vielä valmiita ampumaan koululaisia, joten palstan naiset saavat luvan kärsiä heistä. Mies kun ei koskaan kärsi hiljaa, mutta odottaa kyllä naiselta sitä.
Vierailija kirjoitti:
Sama! Mulla myös alkoi perjantaina ja kamalat kivut ja tulvavuoto. Tein tänään täällä aloituksenkin aiheesta kun olin menossa Lintsille. :D Yleensä käytän siteitä mutta tänään laitoin tamponin. Ei tullut ohivuotoja mutta ihan järkyttävä haju! :O Nyt tultiin kotiin ja makaan sohvalla lämpöpussin kanssa. Panadolia olen ottanut jo pari.
Joo, luinkin tätä sun keskustelua äsken. Toi huvipuistossa käyminen ei oo menkkojen aikana kivaa.. Itelläkin siitä kokemusta pikkulikkana, en edes sidettä voinut vaihtaa kun ei ollut mukana, voit kuvitella sen hajun,kaikki varmasti tiesivät mikä aika kuusta on..
Mut et uskokaan, kuinka sait mut hymyilemään. kaikkea hyvää sulle menkoista huolimatta! :)
Joo, itekin kyllä oon huomannu tän saman.. Keskustelun kuului käsitellä aihetta,kenellä on menkat ja mihin tää keskustelu meni? Miehen vänkäämiseen siitä, onko oikeasti menkkakipuja vai ei. Jos ei oo asiaa tai asia ei kuulu itselle, niin voi vaan lukea tai mennä muihin keskusteluihin. Mut itellä on nyt kuukautiset, kohta onneksi pian jo ohi! Hyvää sunnuntaita kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin totta! Itelläni oli pillereiden aikaan aina menkkamigreeni! Ja se kesti melkein 2 viikkoa! Alkoi pari päivää ennen menkkoja ja kesti vielä pari päivää menkkojen jälkeen. Siihen verrattuna tää kipu on pientä.
Minulla on tänää alkanu rusehtava vuoto, hanojen avautumista odotellessa.. Onneksi menevät ennen ylioppilasjuhlia ohi :)
Että sylettää tollaset miehet, jotka menkoista laukoo totuuksiaan. Mulla on kipuja ja vuodan paljon, mut en kiukuttele. Mies yleensä yllättyy koko mun menkoista, jos mainitsen. Ja jos sanon, että vatsaan sattuu, niin ei ala jankata et kuvittelen vain. Osaa suhtautua kuin aikuinen!
Vierailija kirjoitti:
Että sylettää tollaset miehet, jotka menkoista laukoo totuuksiaan. Mulla on kipuja ja vuodan paljon, mut en kiukuttele. Mies yleensä yllättyy koko mun menkoista, jos mainitsen. Ja jos sanon, että vatsaan sattuu, niin ei ala jankata et kuvittelen vain. Osaa suhtautua kuin aikuinen!
Pojot sun miehelle! Mun poikaystävä on vähän samantyyppinen kun keskustelun "mies32". En viiti kauheesti avautua vaan kärsin hiljaa..
Miks tää keskustelu on saanu näin paljon kommentteja? Haloo ne on vaa menkat, on täällä muutakin juoruiltavaa kun se kenellä on rätti housuissa tai tappi verisessä pillussa..
Olen ollut onnekas. Kaikki miehet, joiden kanssa menkkani ovat tulleet puheeksi elämäni aikana ovat suhtautuneet niihin luontevasti ja asiallisesti. Joukossa suomalaisia ja ulkkareita. En tajua tollasta kolmekymppisen miehen väninää. t. Nro 38
En mä tietenkään voi tietää miltä menkkakivut tuntuu kun minulla ei niitä koskaan ole ollut. Mut en minä saa vatsataudin takia kiukutella, vaikka oksettaa ja mahassa kiertää.. Miten hemmetin vaikea se on tajuta, ettei "kipu" oikeuta aikuista naista kitisemään?