Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen pph laittaa lounaan niin myöhään, että hänellä on jo kamala nälkä

Vierailija
22.05.2016 |

Sanoo, että alkaa ihan tulla oksettava olo ennen kuin saa ruokaa. En ymmärrä että miten jonkun perunoiden ja kastikkeen tai keiton valmistus voi viedä niin kauan aikaa, itselläni menee reilu puoli tuntia, kun teen ruuan valmiiksi.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, syökää kunnolla aamulla, vaikka munakas

Vierailija
2/38 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole sen pph:n ongelma, jos tulee paha olo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No monelta se lounas on?

Vierailija
4/38 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on myöhään? 11-12 ok myöhemmin ei.

Vierailija
5/38 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on siis tämä kamalan myöhään?

Eihän se sitä tarkoita, että hoitaja tekee ruokaa jotenkin kamalan kauan, aloittaa sen tekemisen vain myöhemmin.

Kyllä pphoitajallakin oma rytminsä on. Aamupala-ulkoilu-ruokailu-päiväunet jne...

Tuskin hoitajalla on mitään syytä ruokailua kovin myöhäiseksi venyttää. Niistä kiukkuisista lapsista kun ei ole harmia kenellekkään muulle, kukn nimennomaan sille hoitajalle.

Tokihan kannattaa asiasta jutella sen hoitajan kanssa. Täällän kirjoittaminen ei auta mitään.

Vierailija
6/38 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ruan valmistukseen kuluva aika liittyy tarjoilun ajankohtaan? Mulla saattaa lounas valmistua kymmenessä minuutissa, mutta silti meillä syödään se myöhään.

Vierailija
7/38 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää syödä sitten parempi aamupala. Puurolla ei pitkälle pötkitä.

Vierailija
8/38 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös pph:t esivalmista/valmista seuraavan päivän ruoan kun lapset lähteneet? Hoitopäivänä vain lämmitys.

Vierailija
9/38 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökö lapsi aamiaisen kotona vai hoidossa? Jos ei syö riittävästi niin nälkä ehtii tulemaan.

Kysy hoitajalta mihin aikaan tarjotaan lounas. Jos oikeasti on vasta iltapäivällä niin siihen muutos. Riippuu tietenkin hoitoajasta miten ruokailut asettuu. 

Vierailija
10/38 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös pph:t esivalmista/valmista seuraavan päivän ruoan kun lapset lähteneet? Hoitopäivänä vain lämmitys.

No ei todellakaan! Aika harva tekee töitä ilmaiseksi omalla ajallaan muutenkin raskaan päivän päätteeksi. Minä ainakin teen ruoan vasta työaikana. Monesti käy niinkin, että olen varannut jotain ruokaa tietyn määrän ja sitten osa lapsista jääkin ilmoittamatta pois. Ärsyttäisi vielä enemmän, jos olisin omalla ajallani vääntänyt ruokaa ja sitten ketään ei tulisikaan.

Lounas on yleensä hoitopaikoissa 10.30-13 välillä, hoitajan rytmistä riippuen. Meillä esim. on aamupala klo 8-8.30, lounas 11-12 ja välipala 14-14.30.

Vierailija
11/38 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaa valmistele yhtään mitään työpäivän jälkeen. Vai teetkö itse töitäsi ilmaiseksi työpäivän jälkeen?

Lapsia minulla on hoidossa 9.5-10h joka arkipäivä ja palkkaa jää käteen n.1800e.

Kyllä minä siis ruuat teet ihan silloin, kun lapset on paikalla.

Ei siinä ruuan tekemisessä niin kauan mene ja lapset leikkii oikein sujuvasti vapaata leikkiä sen aikaa.

Usein joku haluaa osallistua ruuan valmistukseen ja silloin saa tulla mukaan, esim. Pilkkoa tai sekoittaa jotain.

Itseänini ihmetyttää kyllä jos hoitaja lounaan jotenkin myöhään tarjoaa. Niinkuin jokunaikaisemmin mainitsi niin ei kukaan halua ehdointahdoin nälkäisiä ja väsyneitä laösia kiukuttelemaan.

Paljon helpommalla pääsee kun lounaan tarjoaa ajallaan ja sitten saa lapset unille.

Syöhän ap.n lapsi hyvän aamupalan?

Vierailija
12/38 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pph:lla on jo kamala nälkä?

Vierailija
13/38 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole sen pph:n ongelma, jos tulee paha olo?

Arvasin, että joku takertuu väärään subjektiin.

Vierailija
14/38 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syökö lapsi aamiaisen kotona vai hoidossa? Jos ei syö riittävästi niin nälkä ehtii tulemaan.

Kysy hoitajalta mihin aikaan tarjotaan lounas. Jos oikeasti on vasta iltapäivällä niin siihen muutos. Riippuu tietenkin hoitoajasta miten ruokailut asettuu. 

Minun pitää olla niin aikaisin töissä, että aamiainenkin on pph:lla. En tiedä kellonaikaa milloin ruuat ovat, kun lapsi ei osaa kelloa vielä.

Vierailija
15/38 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaa valmistele yhtään mitään työpäivän jälkeen. Vai teetkö itse töitäsi ilmaiseksi työpäivän jälkeen?

Lapsia minulla on hoidossa 9.5-10h joka arkipäivä ja palkkaa jää käteen n.1800e.

Kyllä minä siis ruuat teet ihan silloin, kun lapset on paikalla.

Ei siinä ruuan tekemisessä niin kauan mene ja lapset leikkii oikein sujuvasti vapaata leikkiä sen aikaa.

Usein joku haluaa osallistua ruuan valmistukseen ja silloin saa tulla mukaan, esim. Pilkkoa tai sekoittaa jotain.

Itseänini ihmetyttää kyllä jos hoitaja lounaan jotenkin myöhään tarjoaa. Niinkuin jokunaikaisemmin mainitsi niin ei kukaan halua ehdointahdoin nälkäisiä ja väsyneitä laösia kiukuttelemaan.

Paljon helpommalla pääsee kun lounaan tarjoaa ajallaan ja sitten saa lapset unille.

Syöhän ap.n lapsi hyvän aamupalan?

Montako lasta sulla on hoidossa?

Vierailija
16/38 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi siis itse sanoo, että on kamala nälkä? 

Kuulun kyllä niihin ihmisiin, joiden mielestä kunnon nälkä on terve tunne. Lapsisikin varmasti syö sitten riittävästi ja nirsoilematta näin. 

Tietysti, jos tosiaan tulee jo aivan paha olo, niin ruokaväli on liian pitkä. Keskustele hoitajan kanssa. Kuten sinulle jo sanottiinkin, niin mitä me voimme tehdä asian parantamiseksi. Emme yhtään mitään!

Vierailija
17/38 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lapsen hoitajalla on kamala nälkä siinä vaiheessa, kun lounas on valmis?

Miksi ihmeessä siitä välität. Kyllä aikuisen ihmisen tulee osata itse huolehtia itsestään ja syödä vaikka muutama pähkinä välipalaksi.

Vierailija
18/38 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pph ja valmistelen kyllä seuraavan päivän pääruuan eli lounaan illalla. Myös aamu- ja välipalan katson valmiiksi. 

En nyt ihan aina, jos ruoka on hyvin vähän esitöitä vaativaa, mutta usein näin. Tiedän, että se on oman ajan käyttöä, mutta tuleehan ammatissa kuin ammatissa jonkin verran töitä "kotiin" teki mitä tahansa. 

Minusta on kivempi keskittyä lapsiin hoitopäivän ajan kuin puurtaa keittiössä ja stressata lasten hyvinvoinnista.

Vierailija
19/38 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis lapsen hoitajalla on kamala nälkä siinä vaiheessa, kun lounas on valmis?

Miksi ihmeessä siitä välität. Kyllä aikuisen ihmisen tulee osata itse huolehtia itsestään ja syödä vaikka muutama pähkinä välipalaksi.

Tai ihan kourallinen :D

Vierailija
20/38 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten kehtaisi omiakaan ruokia lapselle mukaan laittaa. Mietin,että vaikka banaani ulkoilun jälkeen mutta ei kai sellaista ole tapana viedä hoitoon?