Tehdäänkö vielä värianalyysejä?
Minulle on teininä tehty Beayty for all seasons värianalyysi, joka ei varmaan nyt nelikymppisenä pidä aivan paikkaansa. Haluaisin teetättää sen uudelleen, mutta pikaisella googletuksella näyttäisi, että värianalyysi on mennyt pois muodista. Tekijöitä ei meinaa löytyä ja suurin osa muistakin hakutuloksista on vuosien takaa. Huomasin myös, että värianalyysimarkkinoille oli tässä välissä tullut hömppäfirmoja. Ne lupaavat malliväriliuskat samalla kertaa mukaan. Silloin on kyllä yksilöllisyys kaukana!
Tiedättekö hyvää värianalyysin tekijää Helsingistä tai Itä-Suomen kaupungeista?
Kommentit (6)
Jostain luin, että vanhetessa yleensä muututaan aavistuksen verran kylmempään sävyyn. Esim. hiusten pigmentti vähenee. Mut perusvärit ei varmaan paljoa kuitenkaan muutu.
Kävin 3 vuotta sitten Tampereella. Totta, että niistä ei enää juuri puhuta mitään.
Sain syksyn väriliuskat heti mukaan. Oliko sitten huono? Se.kertoi olevansa niiden värianalyysien tekijöiden kouluttaja. Joku noin 55-vuotias oli.
Se sanoi, että värianalyysi on ikuisesti voimassa. Ei värit muutu.
Mä oon käynyt kakskymppisenä värianalyysissä ja silloin tulokseksi tuli talvi. Menin sitten nelikymppisenä uudestaan. Silloin oli vaalennettu kullanvaaleiksi hiukset ja ruskeat piilarit. No kas, oli ilmeisen ammattitaitoinen tekijä, kun sanoi heti, että olen väärissä väreissä, kun olen talvi :-). Ei ollut siis 20 vuodessa omat värit muuttuneet mihinkään ja tekijä näki heti myös värjäysten ym. läpi.
Kyseinen värianalyysin tekijä oli Face Factorystä ja tietääkseni yritys toimii edelleen Runeberginkadulla. Netistä löytyy myös sivut, joten sinne vaan yhetyttä.
Silmien väri on kyllä pysynyt samana, mutta hiukset ovat reilusti tummuneet ja iho muuttunut reilusti haljumman väriseksi.
ap
Minun tekisi mieli käydä uudestaan, koska ensimmäiseen mennessä hiukset oli värjätty. Tekijä katsoi sen värjätyn sävyn eikä juurikasvun mukaan. Perusteli, että pitää aina tehdä "syvemmän sävyn" mukaan.
Muutenkin jäi huono fiilis. Viuhka tilattiin jostain. Sitä hakiessani käytiin läpi siinä olevia sävyjä. Keskustelu käytiin tilassa, jossa kampaaja hoiteli omaa asiakastaan ja värianalyysin tekijän seuraava asiakas istui jo odottamassa omaa vuoroaan.
Ihminen pysyy samanvärisessä nahassa ja silmienvärissä koko ikänsä. Hukkaat vain rahasi jos menet uudelleen värianalyysiin kuvitellen muuttuneesi nuoruudestasi.