Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi näkee aaveita - on hysteerinen ja itkee

Vierailija
21.05.2016 |

Miten rauhoittelette? Ei usko järkiselitystä, mikä voisi olla aaveen sijasta, eikä sitä, ettei niitä ole olemassakaan.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ei katsele mitään kauhujuttuja. Ehkä kaverilta on ollut jotakin pelottelua? Lapsi ei ole kertonut. Ap

Vierailija
22/46 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ohjelmia lapsi katsoo tv:stä tai netistä? Onko kavereiden kanssa juteltu kummitusjutuja. Keskustelkaa asiasta päivällä ja siitä miten mielikuvitusjutut siirtyvät helposti uniin. Ostakaa joku hyvä pehmo unikaveriksi tytön kainaloon turvaksi, tai sitten lapsi viereen nukumaan hetkeksi.

Tätä veikkaisin. On katsottu joku kauhuelokuva, kerrottu hirveitä tarinoita tai luettu netistä creepypastaa koulussa välkällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen tuli aika puun takaa, ei ole mitenkään "erityisen herkkä". Reipas lapsi on kyseessä. En lähtisi ihan heti ensimmäisenä skitsofreniaakaan epäilemään. Ap

Vierailija
24/46 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orastavia mielenterveysongelmia? Mun kaveri kerto kans pienenä nähneensä ja kuulleensa kaikkia hahmoja ja mörköjä ja nyt aikuisena se on skitsofreeninen rapajuoppo. Vie lapsi psykologille jos toi jatkuu viikko tolkulla.

Vierailija
25/46 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi siis 9 v.

Mä muistan kun Jurassic Park tuli niin kattelin sen kans about ton ikäisenä. En saanut muutamaan yöhän unta kun ne valtavat hampaat ja karjumiset pyöri silmien edessä. Olisko nähnyt jotain sopimatonta?

Vierailija
26/46 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No millaisessa talossa asutte? Voihan siellä olla kummituksia. Minä asun nyt ensimmäistä kertaa asunnossa, jossa ei kukaan aikaisemmin. Asunto on ensimmäinen, jossa en tule minkään läsnäoloa ja muiden ihmisten ahdistusta. "Ennustan" asioita jne.  Muuten olen normaali ihminen ja nämäkään kuvailemani asiat eivät sinällään kummastuta. En ole koskaan nähnyt hahmoja mutta ehkä joku voi nähdä. Ja ihan voit uskoa tai et, ei haittaa.

Vierailija
27/46 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jää tohon yhteen kertaan niin ole rauhassa. Käy asia toki lapsen kanssa läpi ja selitä ettei aaveita ole mutta on luonnollista pelätä ja pelästyä. Kerro joku oma kokemuskin vaikka. Jos alkaa toistua niin lääkäriin.

Vierailija
28/46 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein usko kummituksIin. Asutaan 70-luvulla rakennetussa 2-kerroksissa omakotitalossa. Ap

Vierailija
29/46 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei nähtävästi uskota yliluonnollisiin kokemuksiin ollenkaan.Kyllä,on ihan mahdollista että asunnossanne on aave. Iktarukoukset käyttöön ennen nukkumaan menoa.

Vierailija
30/46 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan usko Jumalaankaan. Mutra tyttösi saattaa silti uskoa. Se toisi hänelle turvaa, että tietäisi olevansa hyvän varjeluksessa eikä mikään paha kuvajainen voi häntä satuttaa.

Vierailija
31/46 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei nähtävästi uskota yliluonnollisiin kokemuksiin ollenkaan.Kyllä,on ihan mahdollista että asunnossanne on aave. Iktarukoukset käyttöön ennen nukkumaan menoa.

Älä viitti röllätä.

Vierailija
32/46 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin nähnyt aaveita monesti aikuisenakin. Eli jos sellaista näkee niin ei hyödytä jonkun toisen sanoa, ettei se ole totta. Siitä tulee vain yksinäisesksi, kun ei voi puhua mitä oikeasti kokee, eikä se helpota pelkoakaan.

Lapsen maagisia pelkoja pitää asiantuntijoidenkin mukaan lievittää maagisilla keinoilla. Sattumalta muutenkin 'aaveita vastaan' voi suojautua rukoilemalla eli pyytämällä Jumalalta suojelusta

Eli tässä tapauksessa, vaikket itse edes uskoisi Jumalaan, niin toimiva apukeino on sanoa lapselle, että ei tarvitse pelätä, koska Jumala suojelee ja on turvana. Sitten luet hänelle Isä meidän rukouksen. Tämä on se syy, miksi vanhemmat ovat kautta vuosisatojen lukeneet lapsille iltarukouksen. Se ei ole mikään sattuma tosiaan.

Vierailija
33/46 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa täällä roikkuminen, sillähän se hoituu.

Vierailija
34/46 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvun omakotitalossa voi olla entistä elämää. Selvittäkää talon historia, onko siellä tapahtunut joskus jotain traagista minkä vuoksi tämä "tyttö" on voinut jäädä välitilaan selvittämään asioita. Olen itse realisti, mutta en voi tänä päivänä enää kiistääkään eri välitiloja kun olen myös vastaavaa kokenut, ihan näin aikuisenakin. Lapset ovat luonnostaan herkempiä vastaanottamaan ja näkemään eri signaaleja. Rukoukset varmasti voisivat auttaa. Itsekin tukeuduin pelon hetkillä eräässä talossa Isä meidän -rukoukseen.

Vierailija
35/46 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoitko Kuudes aisti -leffan ja päätit tulla tänne trollaan? I see dead people...

Vierailija
36/46 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kattonu jonkun K-16-18 kauhuleffan tai pelannu jotain samantapaista peliä kaverien kanssa teiltä vanhemmilta salaa ja nyt mielikuvitus tekee tepposet. jos ei mene ohi kotona juttelemalla, vie jollein psykologille ettei jää liikaa traumoja ja esim. pimeän pelkoa koko loppuelämäksi :( katsokaa vähän, mitä lapsenne pelaa ja katselee netissä. tuon ikäisenä on just osan tyttöjen söpsötyksiä kaikki spiritismit ja kauhujutut.

Vierailija
37/46 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin olen nuorena nähnyt unta silmät auki. Oli niin todentuntuista, että muistan selvästi vielä näin yli 20 vuoden jälkeen.

Vierailija
38/46 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pelkäsin pienenä kummituksia ja kun puhuin siitä äidilleni, hän sanoi aina että luultavasti kummituksia ei ole siellä missä niitä pelkäsin näkeväni mutta jos onkin niin ne eivät pysty tekemään minulle mitään eivätkä ole mitenkään vaarallisia. Kunhan ovat, eikä niitä tarvitse pelätä kun ovat vain jotenkin jääneet tänne jostain syystä hetkeksi. Tuo helpotti pelkoa ainakin minulla.

Vierailija
39/46 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi täältä keskustelu "ovatko teidän lapset kertoneet edellisistä elämistään" tms. Siinä on paljonkin juttua noiden aaveidenkin näkemisestä. Ja jatkuvastihan on juttuja lehdissä eri paikoista joissa kummittelee, mm. se malesialainen koulu joka täytyi sulkea kun 200 oppilasta näki siellä leijuvan naisen. Teidän talon ikäisessä rakennuksessa on ehtinyt olla elämää jo kauan ennen teidän sinne muuttoa

Vierailija
40/46 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin lapselle, että hänen iässään on normaalia kokea pelkoa ja kuvitella asioita ja yrittäisin selvittää voisiko kyseeassä olla unihalvaus, joka on pelottava aikuisellekin ja selittäisin myös lapselle mistä unihalvaus johtuu. Ottaisin myös joksikin aikaa viereen nukkumaan, jotta turvallisuuden tunne palautuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä