Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Niin ärsyttävää kuin puhelinmyynti onkin, pyydän ottamaan huomioon seuraavat seikat: myyjä maksaa palkastaan verot, firma maksaa verot voitostaan, myydyn lehden painotalo maksaa veroja, lehdessä mainostettujen tuotteiden valmistaja maksaa mainosfirmalle, joka maksaa veroja yms. Ja koska homma pyörii suomen kielellä, iso osa veroista jää suomeen, ja niillä veroilla kustannetaan poliisia ja terveyspalveluita. Ja kaikki raha yksityiseltä sektorilta. Vaikka ketuttuisi kuinka, niin muistakaa tämä ennenkuin huudatte ja haukutte, terv. puhelinmyyjä. ps. suurin osa asiakkaista kieltäytyy kohteliaasti. Kiitos teille.

• ylös 9
  • alas 6

Kommentit (9)

Vierailija

Se on aika vaikeaa saada se puhelu katkeamaan kohteliaasti. Ehkä pitäisi vain lyödä punaista luuria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
saa soittaa

Koska nämä puhelinmyyjät eivät puhu kanssani samaa kieltä, vaikka 49 vuotta olen suomessa syntyneenä täällä asunut, niin vastaan numeroihin, joita ei ole puhelimeni muistissa, että eipäkiinnostakiittihei-->punaista luuria.

Vierailija

Olen ollut isolla operaattorilla puhelinmyyjä kohta kymmenen vuotta.

Tienaan 3500 e kuussa ja parhaimpina kuukausina jopa 5k. Minulle nuo ovat isoja summia kun ei ole juuri menojakaan.
On aika surullista että kaikki luulee että tuokin puhelimyyjä-raukka joutuu varmaan käymään sossunluukulla. :D En minä tuota työtä rahasta tee, vaan siitä että nautin sunnattomasti kun kauppaa tulee. Ja sitähän tulee.

Hyvästä firmasta en lähde kun kaikki toimii. Mutta mihinkään puhelinmyyjä tv-sarjan kaltaisten paskafirmojen leipiin en ikinä lähtisi. Niitähän varmaan 90% puhelimyyntifirmoista on.

Vierailija

Kakkoselle. Se toisto ja jankkaaminen on käytössä koska se tilastollisesti myy parhaiten. Kyvykäs myyjä oppii luovimaan, mutta alussa mennään työläisyksiköllä, joille ei kannata tehdä omaa myhntistrategiaa. Punainen luuri on aina hyvä, säästää aikaa eikä ketään loukattu. AP

Vierailija

Neloselle: jeps, kun saa itse päättää mitä myy, kenelle ja miten niin homma on ihan kivaa. Esim. pelit lehti kun on hyvä peli kylkiäisenä, helppo myydä. Sama cosmolla jos Mickael Korsin laukku. Asiakkaat ollu usein aidosti iloisia. Mut ku pitää ajoittain forcaa jotain kotiliesi-lehteä kalliilla ja päälle pinkit patalaput, edes päässäni oleva demografinen kotiäiti ei halua moista. AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tienaan 3500 e kuussa ja parhaimpina kuukausina jopa 5k. Minulle nuo ovat isoja summia kun ei ole juuri menojakaan.
On aika surullista että kaikki luulee että tuokin puhelimyyjä-raukka joutuu varmaan käymään sossunluukulla. :D En minä tuota työtä rahasta tee, vaan siitä että nautin sunnattomasti kun kauppaa tulee. Ja sitähän tulee.

Hyvästä firmasta en lähde kun kaikki toimii. Mutta mihinkään puhelinmyyjä tv-sarjan kaltaisten paskafirmojen leipiin en ikinä lähtisi. Niitähän varmaan 90% puhelimyyntifirmoista on.

Olisipa kiva tietää mikä on tämmöinen firma.. T. Työtön entinen puhelinmyyjä

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat asiaa. Itse olen aina arvostanut puhelinmyyjiä(kin). Se on rankkaa myyntityötä, mutta toki joukossa on joku kusipääkin. No, milläpä alalla ei olisi. Itse ostan, silloin kun ostan, esim. lehden opiskelija-myyjältä. Haluan osoittaa näin myös arvostustani nuoria kohtaan. Hyvä myyjä saa aina työtä. Moni puhelinmyyjä on myöhemmin saanut myyntityötä esim. it-yrityksistä, pankkialalta yms. Myyntityö vaatii oman luonteensa (kohtelias, sisukas, tavoitetietoinen, pitää saavutuksista, tulee toimeen erilaisten ihmisten kanssa, tuntee tuotteensa, osaa täyttää asiakkaan tarpeen, haluaa kuunnella asiakasta jne.) mutta myös vankkaa osaamista. Hyvä myyjä saa asiakkaan tulemaan uudestaankin hankkimaan tuotetta. Nyt Suomi tarvitsisi hyviä vientimyyjiä. Emme osaa ja uskalla myydä oikealla tavalla vientimarkkinoilla, ja se on lähes ainoa sektori, jolta voisimme saada tyhjään valtion kassaamme rahaa. Myyjille   riittää aina töitä. Viime kädessä olemme kaikki ns. myyjiä: yritämme saada muut uskomaan ajatuksiamme, ideologiaamme, ostamaan kirpparitavaroitamme jne.)

Vierailija

Olen aiemminkin sanonut, mutta puhelinmyyjien työ on alipalkattua ja aliarvostettua. Puhelintyössä ei tosiaankaan pärjää kuin harva. Vaikein työ mitä olen itse koskaan tehnyt.