Olenko liian vanha äidiksi ? Kysyy 1969 syntynyt
Olenko mielestänne liian vanha äidiksi?
Minulla ei ole vielä lapsia entuudestaan ja toivoisimme mieheni kanssa edes yhden lapsen.
Olen vuosimallia -69 ja mieheni -66.
Olisikohan vielä mahdollisuuksia.
Niin kovasti toivoisin.
Tv. Maire
Kommentit (37)
Tyhmä kysymys. Jos olet hedelmällinen, saat lapsen.
Juurihan Intiassa se 70 vuotias synnytti lapsen joten et tod. ole liian vanha.
Vierailija kirjoitti:
No oot kyllä vanha. Lähemmäs viiskymppinen on jo tosi vanha äidiksi.
Oma äitini on 75 v. 😈
No sanoisin ikätoverina, että en suosittele.
Et ole. Nykyisin ihmiset elävät niin paljon vanhemmaksi kuin ennen, että voit olla lapsellesi äiti aivan riittävän pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Olenko minä liian vanha äidiksi? Olen syntynyt vuonna 1876.
Se on siinä ja siinä, oletko liian vanha äidiksi. Ei muuta kuin yritystä päälle. Liukaste kannattaa varmaan muistaa. Tsemppii! :)
Pankaa rauhassa menemään, ei oo pelkoa raskaaksi tulosta.
Et ole liian vanha äidiksi, mutta saatat olla liian vanha tulevaan raskaaksi ja pysymään raskaana riittävän pitkään.
t. yhtä vanha
Sinänsä et ole liian vanha. Tunnen ikäisesi naisen, josta tuli juuri äiti. Tosin a) hänelle lapsi oli jo kolmas ja b) hänellä oli normaali sukupolvensa nimi.
Olet. Sinua muutaman vuoden vanhempi äitini on ehtinyt kasvattaa kaksi lasta aikuiseksi, ja oli itse asiassa aina vanhemmasta päästä äitejä esim. vanhempainilloissa. (Nykyisin ei varmaan olisi, äitini sai meidät 30- ja 33-vuotiaana)
Vierailija kirjoitti:
Trolli, mutta lapsihan on vasta teini-ikäinen kun vanhemmat kuolevat vanhuuteen. Lähemmäs viisikymppinen ei ole yhtä pirteä vanhempi kuin parikymppinen.
Jaa. Ihminen kuolee siis vanhuuteen 60-vuotiaana?
Olen saman ikäinen. Minulla on 16 ja 14-v lapset. Minä en enää jaksaisi uutta kierrosta. Mutta ellei lapsia olisi, jaksaisin varmasti esikoisen kanssa. Raskaaksi tuleminen voi olla vaikeaa muttei ennenkuulumatonta, että 47-v saa lapsen. Juuri ystäväni (45v) sai esikoisensa. Ja on varmasti hyvä äiti. Parempi kuin olisi ollut 20 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli, mutta lapsihan on vasta teini-ikäinen kun vanhemmat kuolevat vanhuuteen. Lähemmäs viisikymppinen ei ole yhtä pirteä vanhempi kuin parikymppinen.
Jaa. Ihminen kuolee siis vanhuuteen 60-vuotiaana?
Apua. Pitääkin muistaa selata vanhainkotikatalogit läpi ja käydä hautausmaalla katselemassa paikkoja. Jos muistan, nelikymppisenä alkaa pää jo dementiasta pehmetä. Vai vielä lapsia tähän, pyh.
Juna meni jo kymmenisen vuotta sitten.
Mieti nyt viisikymppisenä olla eskarilaisen äiti, jos nyt jollain hedelmöityshoidoilla saisitkin lapsen. Väärin lasta kohtaa mielestäni tuollainen täysin itsekäs päätös.
Muiden mummit ovat samanikäisiä.