Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alatko nyt alkoholistiksi kun 4-oluet tulevat kauppoihin?

Pöyristynyt
19.05.2016 |

Katkeaako selkärankasi ja vajoat syvään alkoholismiin?
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001182550.html

Kommentit (205)

Vierailija
201/205 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun rakas isäni 69-v on pahasti alkoholisoitunut. Ajoittain hän saattaa olla sunnuntaisin selvänä tai melkein selvänä, koska silloin ei ole Alko auki. On todennäköistä, että neloskalja ruokakaupoissa pahentaa hänen tilannettaan. Tästä ei kärsi ainoastaan hän itse, vaan myös äitini ja minä, joka olen jo yli nelikymppinen surullinen ja ahdistunut alkoholistin lähiomainen. Minusta alkoholin saatavuutta pitäisi vaikeuttaa.

Jaa. Voisitko vielä selventää miksi minua, normaalia työssäkäyvää perheenäitiä pitäisi rangaista isäsi ongelman vuoksi?

Tämä kollektiivinen rankaisu ei niitä juoppoja ole ennenkään parantanut.

Vierailija
202/205 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala. Olen juonut olutta viimeksi joskus viitisentoista vuotta sitten. Omenasiideri on minun juomani, ja valko- ja roseeviini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/205 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse alkoholistina sanon eipä tuo tule vaikuttamaan alkoholistien juomiseen. Pelkästään verotuksen takia tein itse ja säästin ja lopputulos oli alkoholismi. Me juopot hankitaan kaikki viinat kyllä jostain. Rehellisiä kohtuukäyttäviä veronmaksajia siitä on turha rankaista.

Vierailija
204/205 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo  olutta.

Vierailija
205/205 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisia seurauksia ei tiedä kukaan ennenkuin nelosoluet on tulleet kauppoihin ja niitä on saanut sieltä vähintään vuoden ajan. Sitten voidaan vetää jotain johtopäätöksiä. Arvella toki voi.

Heitänpä omat arvioni tähän:

Ryhmä 1, absolutistit/ oluen mausta piittaamattomat: Ei vaikuta ostokäyttäytymiseen mitenkään

Ryhmä 2, normaalisti viikottaiset kolmosoluensa kaupasta ostavat: Saattavat ottaa kolmosen sijaan nelosolutta, jota joko kiskovat maltillisesti, tai sitten juovat sitä kolmosoluen tapaan, jolloin humaltuvat herkemmin. Voi tulla puolisolta sanomista.

Ryhmä 3, normaalisti Alkosta nelosoluensa hakeneet: Ilahtuvat, kun ei tarvitse enää mennä varta vasten Alkoon. Käyttö voi helppoutensa vuoksi hieman lisääntyä tai sitten muutos ei vaikuta kulutukseen.

Ryhmä 4, alkoholistit: Tosi vaikea arvioida, mutta veikkaisin, että alkavat juoda kolmosoluen sijaan nelosta ja heidän alkoholisminsa pahenee. Haitat lisääntyvät.