KUN LIITYT MOOTTORITIELLE, KIIHDYTÄ MUUN LIIKENTEEN NOPEUTEEN..!!
Helvetti kun ärsyttää nämä paskahousut ketkä ilmeisesti menevät ihan paniikkiin kun liittyvät moottoritielle.. Saa sitten körötellä 80 rampin loppuun asti eikä tilaa ole siinä vauhdissa liittyä ennen kuin joku tarkoituksella antaa tilaa.
Kommentit (93)
Ihan kuin moottoritiellä ajavilla olisi niin isot turvavälit, että sinne voisi sujahtaa sekaan. Itse olen tottunut, että siinä annetaan vähän tilaa ja se on merkki että siihen väliin voi mennä. Jos yrität jonkun urpon eteen, niin se vain laittaa kaasua ihan vittuillakseen. Joo ja aina joutuu menemään jonkun eteen. Meillä kun on mies ratissa, niin tilaa tulee, mutta kun itse olen ratissa, niin monikaan mies ei kestä naista ajamasta eteensä.
Taidat olla niitä pösilöitä jotka yrittävät tunkea väkisin motarille.
Huvittavinta on kun yksin ajan vakkarilla niin kiihdytyskaistalainen pörrää siinä oikealla puolella,
eikä osaa sopeuttaa nopeuttaa niin että voi tulla muuta (yhtä autoa) liikennettä haittaamatta motarille.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin moottoritiellä ajavilla olisi niin isot turvavälit, että sinne voisi sujahtaa sekaan. Itse olen tottunut, että siinä annetaan vähän tilaa ja se on merkki että siihen väliin voi mennä. Jos yrität jonkun urpon eteen, niin se vain laittaa kaasua ihan vittuillakseen. Joo ja aina joutuu menemään jonkun eteen. Meillä kun on mies ratissa, niin tilaa tulee, mutta kun itse olen ratissa, niin monikaan mies ei kestä naista ajamasta eteensä.
Se johtuu ihan sun ajotyylistä, ei sukupuolesta. Ihan oikeesti, ei muita kiinnosta kytätä että onko sitä tuossa nyt nais vai mieskuski. Keskittyisit sinäkin ihan vaan siihen ajamiseen. Saattaisit jopa päästä motarillekin kivuttomasti.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla niitä pösilöitä jotka yrittävät tunkea väkisin motarille.
Huvittavinta on kun yksin ajan vakkarilla niin kiihdytyskaistalainen pörrää siinä oikealla puolella,
eikä osaa sopeuttaa nopeuttaa niin että voi tulla muuta (yhtä autoa) liikennettä haittaamatta motarille.
Joo näitä on nähty, jotka ihan pokkana meinaa tulla kylkeen siitä kiihdytyskaistalta vaikka sekä edessä että takana ei ole muuta kuin tilaa. Ja yleensä vielä yrittävät töytäistä siitä kiihdytyskaistan puolivälistä. Sitä muuten saa ajaa ihan kaistan loppuun asti.
Mitäs sitten jos ei tule sopivaa rakoa ja liittymiskaista loppuu ja vauhtia on 120?
Suurin ongelma on se että rampilla ajetaan puskurissa kiinni. Rampin alkupäässä pitää hidastaa ja jättää reilu väli edellä ajavaan jotta vetoketju voi toimia. Samoin moottoritiellä tarvitaan kaksinkertaiset turvavälit liittymien kohdalla, jotta myös liittymisen jälkeen olisi turvavälit.
Oma vaarallinen ryhmänsä ovat nämä moottoritiellä poukkoilijat, jotka pompahtelevat keskikaistalle. Pompahdus pitää jättää hätävarakeinoksi!
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten jos ei tule sopivaa rakoa ja liittymiskaista loppuu ja vauhtia on 120?
No sitten joudutaan pientareelle, vaara ei ole vielä kovin suuri. Liittyjällä on tullut vaarallinen arviointivirhe.
Samaa mieltä ap:n kanna. Rampilla otetaan JO se nopeus, mikä motarilla on, niin silloin sujahtaa aika pieneenkin väliin helpommin. Motarilla ajajat taas muistakaa jättää KUNNOLLA väliä edessä ajavaan.
" Mut kun en mä uskalla!"
"Mä en osaa yhtään arvoida kuin lujaan nuo toiset ajaa!"
"Iiiik!!!" ja kädet silmille...
Joo o, ajo-opettajana näkee ja kuulee kaikenlaista...
Nuo esimerkit ovat miespuolisilta oppilailta....
"Meidän Octavia RS on niin sikanopee, et sillä on helppo kiihdyttää ja ohittaa nysvärit."
Miksi vaarantaa toisen henki turhaan, mitä hyödyt siitä? Kohoaako itsetuntosi siitä? Kannattaisiko yrittää kohottaa itsetuntoa jotenkin muuten?
Oma ford focus ei vaan kiihdy kovin nopeasti vaikka painan kaasun heti niin pohjaan asti kuin menee ja tuollaiset kuskit aiheuttaneet monta vaaratilannetta kun itse ei pääse kaistalle kun takaatuleva valtaa sen. Muita vaaratilanteita ei ole ollut sillä itselleni on tärkeintä ennakointitaito ja joustavuus ja muiden hengen kunnioitus.
Vähän ot, mutta vanhempani aikanaan opettivat että liittymäkaistalla ei saa ajaa yli 80km/h, ja jos on ruuhkaa niin kaistan loppuun pitää pysähtyä ja odottaa sopivaa tilaa. Kun menin autokouluun niin opettaja ei oikeen tykännyt. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se oo rampilla aina max 80?
Jollei liikennemerkillä tai vauvapalstalla ole muuta osoitettu.
Muistelisin että yli 80 taulu on vasta siellä rampin lopussa
Rampilla on 80km/h rajoitus, tosta voi lähtee lähtee kortti.
http://www.talouselama.fi/uutiset/ess-jos-teet-taman-ajovirheen-moottor…
Ja tosiaan sieltä rampilta tulevilla on kolmio, eli väistämisvelvollisuus.
Joudut vaikka pysähtymään rampin lopussa, niin tilanteen vaatiessa.
Rampin alussa katso ettäsiellä motarilla on väli johon mahdut, sitteen vasta kiihdytys!
Talvisin en viitsi rampin kurvissa kaasutella yli satasta jos on liukasta. Suoralla kyllä sitten, mutta aina ei kiihdy tarpeeksi. Kesä sitten toki asia erikseen.
"
Tulipa mieleen pari viikkoa sitten tapahtunut:
Kuorma-auto ajaa vakkari päällä 70km/h kehä III:lla viinikkalan liittymän kohdalla. Viinikkalan liittymästä tulee uusi volkkari joka päättää liittyä kummallisella tavalla. Volkkari ajaa KA:n vieressä samaa vauhtia ja vilkuttaa vasemmalle. Tilanne päättyy siihen että volkkarista on vasen kylki avattu KA:n pyöränpulteilla ja itse kuski huutaa pää punaisena ammattikuskille että "Miks et väistäny?!?!?". Henkilöautokuski on niin aggressiivinen että KA:n kuljettaja istahtaa hyttiin ovet lukossa ja odottelee poliiseja paikalle. Kansa kiittää ruuhkasta... ja HA:n kuljettaja sakosta ja uuden auton lunastuksesta.
"
Matikassa hyvällä on matikkapää ja
Hyvä kaistojenvaihtaja on kaistapää
Ja moottoritiellä taitavampi kuljettaja voi auttaa rampilta tulijaa nostamalla tarvittaessa jalkaa kaasulta, poukkoilla ei pidä.
Vierailija kirjoitti:
Ja moottoritiellä taitavampi kuljettaja voi auttaa rampilta tulijaa nostamalla tarvittaessa jalkaa kaasulta, poukkoilla ei pidä.
Taitavin kuljettaja ajaa tasaisella nopeudella ja jättää riittävän välin edellä ajavaan. Sillon liittyminen on kaikista sujuvinta, kun ei liittyjän tarvitse miettiä että mitä se motarilla jo ajava aikoo tehdä. Itseäni ainakin lähinnä ärsyttää kun olen jo katsonut välin mihin aion mennä ja sovittanut kiihdytyksen niin että sujahdan siihen sulavasti ja jompikumpi tai pahimmillaan molemmat siinä katsomani välin molemmin puolin alkavat "auttamaan" eikä väliä ehkä enää edes ole.
Raskasta liikennettä tietysti autetaan tarvittaessa reippaastikin hidastamalla.
Minusta nämä kiihdytyskaistalliset liittymät pitäisi POISTAA. En osaa lainkaan toimia niissä. Ovat kamalan vaarallisia. Kesällä jotenkuten, mutta talvella liukkaalla tosiaan pysähdyn kaistan loppuun odottamaan sopivaa väliä.
Ja en voi tämän takia autolla ajamista kokonaan lopettaakaan. Nämä vaan on niin vaarallisia nämä liittymät. Joku toinen tapa pitäisi kehittää. Vaikka sitten liikennevalot ja liittymiä harvemmaksi.
Itse kiihdytän rampilla siihen nopeuteen kun motarilla ajetaan ja lyhyeenkin väliin mahtuu kun vaan sujahtaa ihan edessä ajavan takapuskurin taakse. Sen perässä voidaan ajaa lähellä mutta tuskin millään kuuden metrin välillä johon minä mahdun tarvittaessa.
Rampin päähän pysähtyminen on typerintä mitä voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Siis sinne on kuulkaas niin paljon helpompi liittyä kun on se 120 lasissa eikä 60... Oikeasti älkää ajako sitä autoa jos ette osaa yksinkertaista asiaa kuten liittyminen. Kiitos.
Jaa, ikinä en ole ramppiin jäänyt, vaikka pari viimeisintä autoa ovatkin olleet niin isoja ja raskaita pikkubusseja etteivät välttis kerkeä kiihtyä siihen 120 km/h. Isännän autolla oon sitten päästellyt senkin edestä, kiva rinkula-auto isolla koneella :)
Voi apua, tuo ei todellakaan toimi milloinkaan.