Vierailija

Tilailen suurimman osan omista ja lapseni vaatteista netistä, koska se on pienen lapsen äidille vaivattomampaa ja myös helpompaa. Nettishoppailu ei ole mitenkään lähtenyt lapasesta, mutta usein esimerkiksi tällä viikolla nämä postipaketit ovat saapuneet yhdessä rytäkässä ja postimies on kantanut kotiimme milloin paketteja ja milloin sitten taas saapumisilmoituksia. Nyt viimeaikoina postimiestä on selvästi vituttanut minun "shoppailuriippuvuus" ja hän on alkanut huomauttelemaan että "sulle tulis taas näitä paketteja" ja näyttänyt silmin nähden vittuuntuneelta. Eikö postinjakajan työtehtävä ole juurikin se postin jakaminen? Enkä varmasti ole ainoa, joka tilaa netistä tavaraa.

• ylös 122
  • alas 8

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Oletko varma, että sitä vituttaa juuri tuo sinun tilailusi, eikä vaikka näytä vittuuntuneelta, koska on huono päivä?
En nyt millään jaksaisi uskoa, että sinä henkilökohtaisesti häntä vitutat tilaamalla paljon tuotteita, kun sitä erittäin moni muukin harrastaa.

• ylös 80
  • alas 5
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tiedän tunteen. Minä en ehdi kaupoille joten tilailen myös netistä. Lähisiwassa posti ja ärrällä se h&m:n paketinnouto. Kummassakin paikassa tietävät jo nimeni :( olen alkanut tilaamaan toiseksi lähimpään siwaan osan paketeista.
Ja useimmiten osa tilauksista palautuu, joten olen usein hakemassa ja viemässä jotain heille..

• ylös 45
  • alas 7
Vierailija

Aika typer postimies, jos tuollainen ärsyttää. Ilman niitä paketteja ja muuta tilailua ei hänelläkään olis töitä.

• ylös 55
  • alas 7
Vierailija

Voisi luulla että posteljooni olisi päinvastoin tyytyväinen kun ihmiset tilailee jaettavia asioita eli hänellä riittää töitä....

• ylös 47
  • alas 6

No mullepa sanottiin Hakaniemen postissa, että "ei oo tainnut ostokset oikein onnistua viime aikoina", kun kannoin tiskille viimeisimmän asiakaspalaituksen. (Oisikohan ollu kolmas viikonparin sisään)

Tulee vähän liian henk.koht olo ja olenkin sitten retuuttanut palautukset jonnekin hevon kauas toiseen toimipisteeseen.

• ylös 65
  • alas 13
Vierailija

Minua ei ärrämyyjä edes tervehdi kun saavun vaan juoksee suoraan hakemaan pakettini..

• ylös 55
  • alas 4
Vierailija

Meidän postinjakaja, sellanen vanha pappa, on aina mukavan oloinen vaikka minullekin niitä paketteja jonkin verran tulee. Samaten ärrän työntekijät, osa paketeista tulee sinne. 

• ylös 16
  • alas 5
Vierailija

Minua nolottaa sen verran tilailu, että jos mahdollista, tilaan aina eri ärrään/noutopisteeseen. Posti on vähän hankalampi, mutta eivät ne onneksi enää edes tuo mitään ovelle, pienetkin paketit pitää noutaa.

Vierailija

Meillä on töissä lähettifirman työntekijä jo oppinut 4 useimmin paketteja vastaanottavan nimet :)

• ylös 14
  • alas 2
Vierailija

Ette varmaan usko tätä, mutta on olemassa työntekijöitä, jotka ovat selvästi iloisia siitä, kun saavat tuoda meille paketin kotiin. Ehkä mieluummin kantaa pakettejani kuin leikkaa nurmikkoani.

• ylös 22
  • alas 5
Vierailija

viv010 kirjoitti:
No mullepa sanottiin Hakaniemen postissa, että "ei oo tainnut ostokset oikein onnistua viime aikoina", kun kannoin tiskille viimeisimmän asiakaspalaituksen. (Oisikohan ollu kolmas viikonparin sisään)

Oho. Toi on jo kyllä sen verran henkilökohtaisuuksiin menemistä, että enpä tiedä sulattaisinko itse tollasta kommenttia. Semisti vittuilua, ainakin mun mielestä. Postin asiakaspalvelijan tehtävät on aikalailla selkeät: lähetysten vastaanottaminen ja lähetysten luovuttaminen. Minkäänlainen kommentointi ei kuulu heille. Ja jos se homma käy kovasti hermoille, niin ainahan voi irtisanoutua.

• ylös 33
  • alas 7
Vierailija

Posti olis tehny konkurssin aika päivää sitten ilman suomineitojen shopinkiriippuvuutta.

• ylös 33
  • alas 3
Vierailija

Mulla itsellä taas on jonkin sortin ostoriippuvuus (palautan kyllä usein ainakin osan ja myyn paljon tarpeetonta pois) ja hävettää aina käydä postissa, lähisiwassa yms. Katsovat jotenkin huvittuneena! Ja sekin on nolottanu ku 2 kk sisällä tullu 3 pakettia kuriirin kautta ja sama tyyppi ollu joka kerta tuomassa pakettia. Tulee väkisinkin mietittyä että mitähän se ajattelee. Mulla on kallis harrastus, etenkin kun jenkeistä alkaa tilaan

• ylös 10
  • alas 5
Vierailija

Aijaa. Mitäköhän häpeämistä nettishoppailussa on? Eri asia tietysti, jos kaikki paketit selkeästi sisältää jotain pervomatskua, mutta ihan normaalit ostokset, mitä niistä häpeämään?

Itsekin tilaan todella paljon netistä. Esim kaikki eläinten ruuat tulee netin kautta, monta isoa laatikollista useamman kerran vuodessa. Kaikki joululahjat tilaan netistä. Useimmiten lasten vaatteet tilaan netistä. Ebaysta tulee kymmeniä, melkein satoja paketteja huutokaupoilta, Alista puhumattakaan. Kyllä mutkin jo postin työntekijät tuntee nimeltä, mutta mitä sitten? Ei hävetä pätkääkään.

• ylös 19
  • alas 3
Vierailija

Niin ja ei ne postin tyypit tiedä jos tilaat vaikka perheellesi ja tyyliin muitakin kuin vaatteita. Ja jos tilaat niitä vaikka omaan.yritykseen tms

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla itsellä taas on jonkin sortin ostoriippuvuus (palautan kyllä usein ainakin osan ja myyn paljon tarpeetonta pois) ja hävettää aina käydä postissa, lähisiwassa yms. Katsovat jotenkin huvittuneena! Ja sekin on nolottanu ku 2 kk sisällä tullu 3 pakettia kuriirin kautta ja sama tyyppi ollu joka kerta tuomassa pakettia. Tulee väkisinkin mietittyä että mitähän se ajattelee. Mulla on kallis harrastus, etenkin kun jenkeistä alkaa tilaan

no eikö ne sun ostokset mee eka tulliin, kun tilaat eu:n ulkopuolelta?? Verot maksetaan sekä tuotteesta että rahdista, eli vaikka tilaisit vain kahden euron helyn ja siihen päälle kosahtaa 19 euron rahtimaksut (mikä esim. USA:sta tilatessa on ihan normia), niin kokonaissumma on 21 euroa, jolloin ostoksesi jää tulliin. Sitten sun pitää tehdä tulliselvitys ja maksaa verot ja vasta tämän jälkeen ostoksesi siirtyy tullista lähipostiin, josta voit sen noutaa. Mahdoitkohan tilata kuitenkin Ellokselta?

• ylös 0
  • alas 10
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

no eikö ne sun ostokset mee eka tulliin, kun tilaat eu:n ulkopuolelta?? Verot maksetaan sekä tuotteesta että rahdista, eli vaikka tilaisit vain kahden euron helyn ja siihen päälle kosahtaa 19 euron rahtimaksut (mikä esim. USA:sta tilatessa on ihan normia), niin kokonaissumma on 21 euroa, jolloin ostoksesi jää tulliin. Sitten sun pitää tehdä tulliselvitys ja maksaa verot ja vasta tämän jälkeen ostoksesi siirtyy tullista lähipostiin, josta voit sen noutaa. Mahdoitkohan tilata kuitenkin Ellokselta?

No ei jää :D ellokselta en tilaa koskaan, siis mitä helvettiä sä sekoilet? Jenkeistä oon tilannut kerran jopa 100 eurolla tavaraa, ei jäänyt tulliin enkä tehnyt tulliselvitystä. Lähetys saattaa olla joo kallis, riippuen vähän kaikesta. Yhdestä paikasta saa joskus ilmaisen lähetyksen mutta alvit täytyy maksaa. Ja ei ne välttämättä postiin suoraa mee jos niille on merkattu kuriiri.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No ei jää :D ellokselta en tilaa koskaan, siis mitä helvettiä sä sekoilet? Jenkeistä oon tilannut kerran jopa 100 eurolla tavaraa, ei jäänyt tulliin enkä tehnyt tulliselvitystä. Lähetys saattaa olla joo kallis, riippuen vähän kaikesta. Yhdestä paikasta saa joskus ilmaisen lähetyksen mutta alvit täytyy maksaa. Ja ei ne välttämättä postiin suoraa mee jos niille on merkattu kuriiri.

Sarkasmi on näköjään ihan outoa sulle. Mut joo, onnitteluni. Olet todella onnekas, jos tilailet EU:n ulkopuolelta sadoilla euroilla, eikä jää tulliin. Mulla on jäänyt melkein kaikki ja tulliselvityksen ja verojen jälkeen vasta oon saanut noutaa postista tilaukseni. Ihan harvassa on ne kerrat kun tullut suoraan postiin, eikä oo tarvinnut veroja maksella.

• ylös 1
  • alas 11
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
viv010 kirjoitti:

Oho. Toi on jo kyllä sen verran henkilökohtaisuuksiin menemistä, että enpä tiedä sulattaisinko itse tollasta kommenttia. Semisti vittuilua, ainakin mun mielestä. Postin asiakaspalvelijan tehtävät on aikalailla selkeät: lähetysten vastaanottaminen ja lähetysten luovuttaminen. Minkäänlainen kommentointi ei kuulu heille. Ja jos se homma käy kovasti hermoille, niin ainahan voi irtisanoutua.

Mites se kuuluisa hyvä asiakaspalvelu, johon kuuluu myös small talk? Mä en näe tuossa kommentissa mitään vittumaista, jotain erilaista ainaisen sään taivastelun tilalle. Jotkut asiakkaat selittää omatoimisesti ummet ja lammet tilatuista sukista, jotka olivatkin huonot, toiset asiakkaat seisovat tuppisuina, saapumisilmoituksiakin saa melkein kädestä repiä.

Ja Postin asiakaspalvelijan työnkuvaan kuuluu aika lailla muutakin kuin pakettien luovuttamista ja vastaanottamista, hah.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.